Gjest Kirkir Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Jeg og samboeren min venter barn i juli. Han har 2 barn fra før av og betaler barnebidrag. Han har netoppnfått seg ny jobb og tjener sånn ca 16.000 etter skatt. Jeg er sykmeldt og tjener så og si ingenting, får ca 2200kr i sykepenger. Har jeg rett på noe som helst form for sosialhjelp? Og jeg har tjent 42000 i 2013 kan jeg få engangsstønd? Jeg mener jo at vi kan jo ikke leve 3 personer på 16.000 i mnd når vi har husleie på 6.000 og andre utgifter. Pluss at vi har han ene sønnen hans torsdag-mandag ene uken og onsdag-torsdag andre uken. Det er jo ikke nok.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Skulle du tenkt på før du ble gravid. Skjønner at farmor ikke hopper i taket av glede. Du får vel engangsstønad og barnetrygd. Du har sikkert krav på bostøtte eller hva det heter. Anonymous poster hash: f19ae...09d
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Skulle du tenkt på før du ble gravid. Skjønner at farmor ikke hopper i taket av glede. Du får vel engangsstønad og barnetrygd. Du har sikkert krav på bostøtte eller hva det heter. Anonymous poster hash: f19ae...09d I alle dager er dette for svar?! Skjerpings. Anonymous poster hash: e8cac...de2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Har du lest den andre tråden? Jeg svarte på spørsmålene. Anonymous poster hash: f19ae...09d
Gjest Kirkir Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Skulle du tenkt på før du ble gravid. Skjønner at farmor ikke hopper i taket av glede. Du får vel engangsstønad og barnetrygd. Du har sikkert krav på bostøtte eller hva det heter.Anonymous poster hash: f19ae...09d Hva i all verden har jeg gjort deg? Jeg stiller spm som alle andre her inne for og få råd som jeg muligens kan ta til meg. Er vel ikke noe vits i og være ufin. Jeg skriver jo fordi jeg vil ha råd fra andre som er utenfor. Men jeg forstår jo nå at man ikke kan spørre om råd uten å få ufine kommentarer tilbake.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Mye ufine kommentarer. Til saken : bestill en time med saksbehandler på NAV. Kanskje det er noe økonomiske rettigheter dere kan søke. De har også økonomisk veiledning. Har dere søkt bostøtte? Anonymous poster hash: 0c917...628
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Du vil ha mer som enslig mor - jeg vil faktisk råde deg til å flytte fra samboeren din. Dere kan ikke forsørge en familie på 18200 i måneden! Hvis du mottar OS og en ekstra barnetrygd, så har du faktisk litt mer enn samboeren din i måneden utbetalt. Også vil jeg råde deg til å begynne på skole neste høst - utdanning er veien ut av fattigdom. Anonymous poster hash: b7116...c08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå