Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Nå skal jeg og barnefar prøve igjen og flytte sammen om kort tid, har fått overgangsstønaden siden vi verken har hatt et forhold eller bodd sammen. Det har ikke vært aktuelt i det hele tatt før nå meeen det er uheldigvis akkurat nå hvor.jeg mister stønaden denne mnd(hatt i 3 år) og er redd de skal tro at jeg har svindlet de:/ Har jo ikke gjort det men er allikevel nå redd for at de ikke skal tro meg og kreve tilbake 3 års utbetalinger.. Er jeg bare paranoid eller hadde dere selv trodd dette? God men allikevel kjip.situasjon.. Anonymous poster hash: 2415e...d3f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 jeg jobber i NAV med enslig forsørger og hadde ikke tenkt over det. vi ser mye mer graverende utnyttelse av velferdsordninger hver dag enn å henge oss opp i noe sånt. man vet jo at mange par går fra hverandre for så å prøve igjen etter noen måneder eller år. det er ikke kriminellt. Anonymous poster hash: 5edb5...fb3
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Det var godt å høre, tenkte.bare siden.det tilfeldigvis.la seg sånn den mnd jeg mistet stønaden:) Anonymous poster hash: 2415e...d3f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 de har bevisbyrden, blir det ikke sånn? Anonymous poster hash: d82ce...84e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Hva er det? Anonymous poster hash: 2415e...d3f
Gjest Kirkir Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 jeg jobber i NAV med enslig forsørger og hadde ikke tenkt over det. vi ser mye mer graverende utnyttelse av velferdsordninger hver dag enn å henge oss opp i noe sånt. man vet jo at mange par går fra hverandre for så å prøve igjen etter noen måneder eller år. det er ikke kriminellt. Anonymous poster hash: 5edb5...fb3 Siden du som sagt jobber i nav, har jeg ett spm som jeg lurer på om du kan hjelpe meg med. Jeg og samboeren min venter barn i juli. Han har 2 barn fra før av og betaler barnebidrag. Han har netoppnfått seg ny jobb og tjener sånn ca 16.000 etter skatt. Jeg er sykmeldt og tjener ingenting, får ca 2200kr i sykepenger. Har jeg rett på noe som helst form for sosialhjelp? Og jeg har tjent 42000 i 2013 kan jeg få engangsstønd? Jeg mener jo at vi kan jo ikke leve 3 personer på 16.000 i mnd når vi har husleie på 6.000 og andre utgifter. Pluss at vi har han ene sønnen hans torsdag-mandag ene uken og onsdag-torsdag andre uken. Det er jo ikke nok.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er ikke fra nav men var i samme situasjon som deg, jeg fikk Ingenting. Så vi måtte leve på 16000 på tre med bolig han eide..kjempetøft men det gikk:) Anonymous poster hash: 2415e...d3f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 jeg jobber i NAV med enslig forsørger og hadde ikke tenkt over det. vi ser mye mer graverende utnyttelse av velferdsordninger hver dag enn å henge oss opp i noe sånt. man vet jo at mange par går fra hverandre for så å prøve igjen etter noen måneder eller år. det er ikke kriminellt. Anonymous poster hash: 5edb5...fb3 Siden du som sagt jobber i nav, har jeg ett spm som jeg lurer på om du kan hjelpe meg med. Jeg og samboeren min venter barn i juli. Han har 2 barn fra før av og betaler barnebidrag. Han har netoppnfått seg ny jobb og tjener sånn ca 16.000 etter skatt. Jeg er sykmeldt og tjener ingenting, får ca 2200kr i sykepenger. Har jeg rett på noe som helst form for sosialhjelp? Og jeg har tjent 42000 i 2013 kan jeg få engangsstønd? Jeg mener jo at vi kan jo ikke leve 3 personer på 16.000 i mnd når vi har husleie på 6.000 og andre utgifter. Pluss at vi har han ene sønnen hans torsdag-mandag ene uken og onsdag-torsdag andre uken. Det er jo ikke nok. Du kan jo også be mannen din om å søke endring av barnebidrag etter at deres nye barn er blitt født. Det kan hende at bidragstrekket da blir noe mindre(kan hende), da det vil bli tatt med i beregningen at han har forsørgingsplikt for nytt barn. Dere må nok ellers fint klare dere med mannens lønn, dersom du ikke har jobbet noe mer enn det du har. Kjipt når man kanskje ikke har planlagt å bli gravid med det første? For ellers kunne du jo ha fått jobbet nok før du skal føde Lykke til. Anonymous poster hash: 098a3...98f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå