Gå til innhold

Antibiotika og sopp..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg er gravid og har måtte gått på antibiotika i ei uke nå.

Jeg ble selvfølgelig dårlig av antibiotikaen og trodde først kløen kom av diare, men det er flytta seg frem til underlivet nå og det KLØR så inni**********!Så det må være sopp...

Kan dette gå over av seg selv når antibiotikaen er ute av kroppen og de naturlige bakteriene kommer tilbake?

Kom over et kjærringråd om å bruke youghurt naturell, men skal det INN i selve skjeden også?

Anonymous poster hash: 5e3a4...992
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er nok om du kjøper vaginale bakterier? EcoVag er bra, sjekk om de kan brukes ved graviditet, men ser ingen grunn til at de ikke skulle kunne brukes.

Ellers bør du uansett så fort som mulig begynne på gode tarmbakterier også. Viktig for både ditt og babyens immunforsvar!!! BioCare Intensive og Udo's Choice Super 8 er begge gode og beregnet brukt etter antibiotikakur (begge helsekost).

Noe av det viktigste er at du bygger opp igjen din egen bakterieflora, for babyen "arver" din bakterieflora når den blir født.

Sjekk evt med lege hva du kan bruke av soppmidler ellers.

Anonymous poster hash: 7eec7...97e
Skrevet

Glemte å si at å skylle med natronvann også hjelper. Jeg har ikke brukt det under graviditet, så det kan jeg ikke garantere. Men du kan i hvert fall vaske deg utvendig med natronvann. Bland ut en stor spiseskje natron i en liter vann, dusj deg ren uten såpe og vask deg godt med natronvannet. La det gjerne lufttørke. Det burde i hvert fall ta den utvendige kløen :)

Anonymous poster hash: 7eec7...97e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...