Gå til innhold

uunnværlige stelleprodukter


LillyAllen

Anbefalte innlegg

Hva trenger man egentlig av stelleprodukter før babyen kommer ? Har til nå bare kjøpt inn en mild parfymefri olje til å ha i badebaljen. Hvilke andre ting trenger man ved bleieskift f.eks ? Er det noen som har gode tips ? Vil ha mest mulig klart før hun kommer om få uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smører dere noe på baby ved hver eneste bleieskift ? Hva med sånt pudder ?

 

Beklager min uvitenhet på omådet :P

Endret av LillyAllen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke det. Tørket godt, og smurte på inotyol ved tegn på sår rumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørrservietter, våtservietter og zinksalve. 

Tror junior var nærmere året før første gang vi hadde behov for zinksalven, du bruker den bare når du ser huden blir rød og sår. Av våtservietter bruker vi natusan sine, og av tørrservietter bruker vi Unik sine, kjøpt på Meny. Men det er uavhengig hvor du kjøper tørrservietter omtrent, i starten kjøpte vi på apoteket, men nå er Meny nærmere, så da kjøper vi der. (Libero dry wipes fungerer best til å vaske speil og vinduer med, de er harde og vonde). 

 

Men en liten annen ting om zinksalve, om du henter ut et par babyboxer fra forskjellige apotek og butikker, så har du trolig zinksalver for de første årene :P

 

Ellers så har vi etter det første halvåret begynt å bruke 2liters plastposer til å kaste bæsjebleier i, da lukter det ikke så fort fra bleiebøtta.. Men det første halvåret trenger man ikke det, da lukter det ikke så mye av bleiene. 

Badeolje trenger du ofte heller ikke, huden har ikke godt av å bade for ofte, og olje gjør at den ikke bygger opp sitt eget fettlag igjen, så den kan du godt droppe etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg har hatt behov for til mine tre er: nesesuger, weleda stellekrem, mesoft kompresser samt en nøytral olje og nøytral hudvask. Vi er veldig fornøyde med weleda sine produkter, både til store og små :)

 

Har ikke brukt olje i badevannet, men har brukt den til åvaske stumpen med ved bleieskift, skånsomt og effektivt.

Endret av Vogndilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste vi brukte første året var nøytral såpe i badevannet. Brukte aldri shampo.balsam. olje. Sink og alt annet jeghadde hamstret inn..

Tørrserviett. Og våtservietter. Thats it.. Skal ikke kjøpe noe slijt denne gangen heller. Hadde flust i ting og tang, kremer osv. Ble kastet.. Ikke stress:)

Baby skal ikke ha for mye av dette uansett. Og ang baby olje så lærte vi fort at det var tull å ha i badestampen. Min hadde svart langt hår.6 cm ved fødsel. Og det vokste! Ble fett og sleipt etter olje..

Så nå har jeg minimalt. 1baby boks fra Libero klubben. Og1 ifra Apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har hatt behov for til mine tre er: nesesuger, weleda stellekrem, mesoft kompresser samt en nøytral olje og nøytral hudvask. Vi er veldig fornøyde med weleda sine produkter, både til store og små :)

 

Har ikke brukt olje i badevannet, men har brukt den til åvaske stumpen med ved bleieskift, skånsomt og effektivt.

Hva er mesoft kompresser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar her inne. Tror jeg har mer enn nok greier allerede. Hentet et par babyboxer, og tror jeg kommer langt med innholdet i disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det eneste jeg har hatt behov for til mine tre er: nesesuger, weleda stellekrem, mesoft kompresser samt en nøytral olje og nøytral hudvask. Vi er veldig fornøyde med weleda sine produkter, både til store og små :)

Har ikke brukt olje i badevannet, men har brukt den til åvaske stumpen med ved bleieskift, skånsomt og effektivt.

Hva er mesoft kompresser?

Det er sterile vaskeservietter/kompresser man får kjøpt på apoteket. Google så finner du det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

 

Det eneste jeg har hatt behov for til mine tre er: nesesuger, weleda stellekrem, mesoft kompresser samt en nøytral olje og nøytral hudvask. Vi er veldig fornøyde med weleda sine produkter, både til store og små :)

Har ikke brukt olje i badevannet, men har brukt den til åvaske stumpen med ved bleieskift, skånsomt og effektivt.

Hva er mesoft kompresser?

Det er sterile vaskeservietter/kompresser man får kjøpt på apoteket. Google så finner du det!

 

Istedenfor mesoft kan du bruke f.eks unik sine som du får på meny og andre butikker. Eneste vi ikke har likt var de til apotek1, de gikk fort i stykker syns vi når de ble dratt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...