Gå til innhold

Økonomiske rettigheter som alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir alene med barnet om ikke så lange... jeg lurer på hva jeg har rett på av støtte?

Jeg vet om:

-barnebidrag

-en ekstra barnetrygd

-støtt til barnetilsyn

Jeg har en jobb som jeg kan fortsette å ha da barnet er i barnehage. Men har jeg rett på overgangsstønad i tillegg? Barnet er 2,5 år.

Anonymous poster hash: 72023...56b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Os er beregnet ut fra inntekt, så det kommer an på hva du tjener. Evt. bostøtte.

Anonymous poster hash: e73ad...e7d

Skrevet

Os er beregnet ut fra inntekt, så det kommer an på hva du tjener. Evt. bostøtte.

Anonymous poster hash: e73ad...e7d

Takk for svar.

Hvor går grensen for å tjene for mye, da? Jeg er godt innenfor ift støtte til barnetilsyn, ihvertfall. Og bostøtte, er det gjennom NAV?

HI

Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

ENESTE penger dere tenker på? HOLD dere i forholdet

Anonymous poster hash: abaa5...b5a
Skrevet

Da jeg ble alenemor fikk jeg kun en ekstra barnetrygd. Tjente 500.000 kr. Mange her må tjene vanvittig dårlig når man får så mye trygdeytelser.

Anonymous poster hash: b46a2...e81

Skrevet

Nav.no

Du skal tjene særdeles dårlig for å få OS samtidig med full jobb.

Anonymous poster hash: 1ac67...dbb
Skrevet

Nav.no

Du skal tjene særdeles dårlig for å få OS samtidig med full jobb.

Anonymous poster hash: 1ac67...dbb

Tjener 330 i året og får 4500 i os hver mnd. Tjener visst særdeles dårlig jeg da..

Anonymous poster hash: 10767...b39

Skrevet

ENESTE penger dere tenker på? HOLD dere i forholdet Anonymous poster hash: abaa5...b5a

Du vet INGENTING om hva jeg har opplevd av vanskeligheter i livet, og hvorfor jeg må gå fra mannen!!! TRO MEG, hvis jeg kunne, hadde jeg blitt! Penger er ikke alt jeg tenker på, men det er viktig for meg at jeg kan beholde samme leilighet for meg og barnet, sånn at det blir mest mulig stabilt. Og kan også tenke meg å ha penger til klær og sko til barnet, uten å måtte pante flasker!

Hold deg for god til å komme med sånne tankeløse bemerkninger! Du bidrar til å sparke en som allerede ligger nede! TUSEN TAKK for det!

(Skjønner at du sikker sa dette med ønske om å provosere, men det klarte du dessverre...)

HI

Skrevet

Du får prøve å ignorere sånn usakligheter. Lykke til. 😊

Anonymous poster hash: 35423...8e1

Skrevet

Bostøtte søker du hos kommunen , ikke gjennom NAV.

Jeg jobbet 50% da jeg fikk OS i 2 år.

Les inne på NAV.no og print ut de søknadene du trenger. Husk å få med ALLE vedlegg de ber om. Ellers blir det sendt tilbake og alt tar så mye lenger behandlingstid.

Ønsker deg lykke til :)

Anonymous poster hash: 836a8...03e

Skrevet

Du får prøve å ignorere sånn usakligheter. Lykke til. Anonymous poster hash: 35423...8e1

Bostøtte søker du hos kommunen , ikke gjennom NAV.

Jeg jobbet 50% da jeg fikk OS i 2 år.

Les inne på NAV.no og print ut de søknadene du trenger. Husk å få med ALLE vedlegg de ber om. Ellers blir det sendt tilbake og alt tar så mye lenger behandlingstid.

Ønsker deg lykke til :)Anonymous poster hash: 836a8...03e

Tusen takk, begge to

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...