☆☆☆ Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Kvalifiserar ikkje til hat (ikkje når humøret er generelt bra), men; Etter å ha nemnt for gubben at dasstømmeren uteblei i dag, svarar han at det ikkje var i dag spesifikt, men i løpet av veka. Vidare er ikkje mitt nærvær påkrevd, berre lokket er tilgjengelig tek dei seg til rette. Og dette holdt eg meg heime for i dag.. Er også litt irritert over at yoghurtbusjettet må doblast og heile sukkerkvota til eldste blir oppbrukt til lunsj. Ho har nemlig blitt klar over at alle andre i bhg får sukkeryoghurt og ho sit med naturell. Dette problemet løyser ho ved å stikke skeia i andre sine beger ved anledning, eller rett og slett stjele begeret i eit ubevokta øyeblikk. Fekk vel nærmast ordre om å sende med sprett eller safari. Visste innerst inne at det var eit tidsspørsmål før plastboks med naturellyoghurt ikkke var bra nok lenger..
Ziva Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Kvalifiserer faktisk til hat etter min mening. Du kan prøve med en skje eller to med syltetøy (usukret) i yoghurten. Da får den samme farge men færre Eer.
☆☆☆ Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2014 Kvalifiserer faktisk til hat etter min mening. Du kan prøve med en skje eller to med syltetøy (usukret) i yoghurten. Da får den samme farge men færre Eer. Trur begera med figurar på er halve greia
Ziva Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Da blir det ikke like lett. Mere forundret over barnehagen som ønsker at barna spiser sprett eller safari yoghurt i disse anti-sukker tider. Blir litt (kanskje litt mye) provosert over sånt så jeg tror jeg hadde sendt med mitt barn Dalmino drikkeyoghurt bare for å skape kaos hos de andre barna.
☆☆☆ Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2014 Da blir det ikke like lett. Mere forundret over barnehagen som ønsker at barna spiser sprett eller safari yoghurt i disse anti-sukker tider. Blir litt (kanskje litt mye) provosert over sånt så jeg tror jeg hadde sendt med mitt barn Dalmino drikkeyoghurt bare for å skape kaos hos de andre barna. Barnehagen ønskar vel først og fremst mindre matstjeling frå tornadoen vår. Ho er så kjapp at eit øyeblikks uoppmerksomhet fører til tjuveri. Eg forstår dei. Så lenge det er matpakke som gjeld har ikkje bhg mykje å seie på sukkerhaldig mat, og dei har jo ikkje akkurat bestemt at ungen skal bli sjalu på dei andre. Eg skuldar på besta, tenker at vi ikkje hadde hatt dette problemet om ikkje ungen fekk barneyoghurt der og vart klar over at ho likar det bedre. Uansett, irriterande er det..
Ziva Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Det skjønner jeg, noen kameler må man bare svelge uansett hvor store de er. Og "voksen" yoghurt med bær gjør nok ikke samme nytten.
Ziva Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 http://www.nrk.no/livsstil/test-av-barneyoghurt-1.11229993 Her er faktisk en test av barneyoghurt. Kan jo hende du finner noe som kan kompensere litt for sukkeret.
Iiiiik Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 I vår barnehage lot jeg meg irritere motsatt. Der var det nemlig yoghurtdag og yoghurt var forbudt alle andre dager. Min midterste var en meget småspist fyr og kom hjem uten å ha tatt en eneste bit av brødskivene, men yoghurt spiste han. Men fikk altså ikke lov...
Himmel og hav Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Kvalifiserer faktisk til hat etter min mening. Du kan prøve med en skje eller to med syltetøy (usukret) i yoghurten. Da får den samme farge men færre Eer. Trur begera med figurar på er halve greia Kan du ikke investere i fine småbokser (rice har fine farger og former) og lage sunnere yoghurt selv, og pøse på med morsomme klistremerker på boksene?
Musemorbr / Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Jeg skulle ønske vi fikk sende med yoghurt. Her serverer de havregrøt til frokost. Kun havregrøt, og barna får ikke lov til å ha med noe. Det gjør at vår treåring, som absolutt ikke spiser havregrøt (tro meg, vi har prøvd), spiser frokosten hjemme og alltid blir levert sist av alle. (Ikke lov å levere under frokosten.) Det ville han nok ha gjort uansett, men vi betaler jo for frokost og det hadde vært fint å ha muligheten til å levere tidlig en gang i halvåret, eller noe. Litt strengt.
Bustetroll Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Jeg skulle ønske vi fikk sende med yoghurt. Her serverer de havregrøt til frokost. Kun havregrøt, og barna får ikke lov til å ha med noe. Det gjør at vår treåring, som absolutt ikke spiser havregrøt (tro meg, vi har prøvd), spiser frokosten hjemme og alltid blir levert sist av alle. (Ikke lov å levere under frokosten.) Det ville han nok ha gjort uansett, men vi betaler jo for frokost og det hadde vært fint å ha muligheten til å levere tidlig en gang i halvåret, eller noe. Litt strengt. Hva for en konsentrasjonsleir er det du sender ungen din i i? :-P
Musemorbr / Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Jeg skulle ønske vi fikk sende med yoghurt. Her serverer de havregrøt til frokost. Kun havregrøt, og barna får ikke lov til å ha med noe. Det gjør at vår treåring, som absolutt ikke spiser havregrøt (tro meg, vi har prøvd), spiser frokosten hjemme og alltid blir levert sist av alle. (Ikke lov å levere under frokosten.) Det ville han nok ha gjort uansett, men vi betaler jo for frokost og det hadde vært fint å ha muligheten til å levere tidlig en gang i halvåret, eller noe. Litt strengt. Hva for en konsentrasjonsleir er det du sender ungen din i i? :-P De får nybakt brød til lunsj da. Styrer er super og det pedagogiske opplegget helt topp. Men ja, det er litt fengselsfrokost over det nye opplegget der...
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 For noen rare bhger der finnes i dette landet!! Jeg har forholdt meg til hele 3 bhg for mine 2 barn. Noen rarere enn andre. Den verste må være den der vi sendte med frokost. Men så var det jo det at de måtte ha med drikke selv også. Og så skulle det være nok til at de kunne spise "resten" hvis det ikke var nok med den ene eplebiten de fikk til frukt. Og ja, jeg må ikke glemme tirsdagen, da måtte de ha med alt selv fordi det var møtedag.. Hva var det vi betalte full kostpris for igjen?? I den siste og beste bhg hvor bare lillebror gikk hadde de blitt enige om at skulle være en sunn bhg. Da bestemte en litt høyt oppe at ja, da måtte de stille med alt da om det var kravet. Så d hadde egen kokk, stort kjøkken og fikk servert alt. De bakte brød, fikk varmmat, pølser, fantastiske fruktfat osv. Og det beste var at barna deltok i lagingen
Superdolly Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Jeg sier som moota: Jammen fins det noen rare barnehager! Har aldri opplevd påbud og forbud i matveien i noen av de tre barnehagene mine har vært innom. Ja, de oppfordret jo selvsagt til å styre unna de verste sukkerbombene, men de hadde ikke forbud. Og barn som ikke spiste maten de fikk i barnehagen, når det ble servert varmmat, fikk tilbud om knekkebrød. Ett av mine barn likte ikke melk, og fikk slippe. Jeg leser stadig inne på DiB om merkelige barnehageregler, og hver gang priser jeg meg lykkelig over de fantastiske voksne barna mine har møtt i sine barnehager.
☆☆☆ Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #15 Skrevet 7. mai 2014 Jeg sier som moota: Jammen fins det noen rare barnehager! Har aldri opplevd påbud og forbud i matveien i noen av de tre barnehagene mine har vært innom. Ja, de oppfordret jo selvsagt til å styre unna de verste sukkerbombene, men de hadde ikke forbud. Og barn som ikke spiste maten de fikk i barnehagen, når det ble servert varmmat, fikk tilbud om knekkebrød. Ett av mine barn likte ikke melk, og fikk slippe. Jeg leser stadig inne på DiB om merkelige barnehageregler, og hver gang priser jeg meg lykkelig over de fantastiske voksne barna mine har møtt i sine barnehager. Ingen forbod eller påbod her heller, men at det blir ugreit med ein yoghurt-tjuv forstår eg godt.
☆☆☆ Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #16 Skrevet 7. mai 2014 Det skjønner jeg, noen kameler må man bare svelge uansett hvor store de er. Og "voksen" yoghurt med bær gjør nok ikke samme nytten. Ser ein bort frå naturell er barneyoghurt sunnast Halvparten av sukkermengda og ingen e-stoff. Så krise er det ikkje.
Bustetroll Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Jeg skulle ønske vi fikk sende med yoghurt. Her serverer de havregrøt til frokost. Kun havregrøt, og barna får ikke lov til å ha med noe. Det gjør at vår treåring, som absolutt ikke spiser havregrøt (tro meg, vi har prøvd), spiser frokosten hjemme og alltid blir levert sist av alle. (Ikke lov å levere under frokosten.) Det ville han nok ha gjort uansett, men vi betaler jo for frokost og det hadde vært fint å ha muligheten til å levere tidlig en gang i halvåret, eller noe. Litt strengt.Hva for en konsentrasjonsleir er det du sender ungen din i i? :-P De får nybakt brød til lunsj da. Styrer er super og det pedagogiske opplegget helt topp. Men ja, det er litt fengselsfrokost over det nye opplegget der... Jamen altså "Ikke lov å levere under frokost"? De kan jo ikke mene det? Så hvis du har forsovet deg, og er for seint ute til jobb, så må du stå utenfor døra vente i 30 min til frokosten er ferdig før du kan levere ungen? Det er noe av det sykeste jeg har hørt.
Musemorbr / Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Jeg skulle ønske vi fikk sende med yoghurt. Her serverer de havregrøt til frokost. Kun havregrøt, og barna får ikke lov til å ha med noe. Det gjør at vår treåring, som absolutt ikke spiser havregrøt (tro meg, vi har prøvd), spiser frokosten hjemme og alltid blir levert sist av alle. (Ikke lov å levere under frokosten.) Det ville han nok ha gjort uansett, men vi betaler jo for frokost og det hadde vært fint å ha muligheten til å levere tidlig en gang i halvåret, eller noe. Litt strengt.Hva for en konsentrasjonsleir er det du sender ungen din i i? :-PDe får nybakt brød til lunsj da. Styrer er super og det pedagogiske opplegget helt topp. Men ja, det er litt fengselsfrokost over det nye opplegget der... Jamen altså "Ikke lov å levere under frokost"? De kan jo ikke mene det?Så hvis du har forsovet deg, og er for seint ute til jobb, så må du stå utenfor døra vente i 30 min til frokosten er ferdig før du kan levere ungen? Det er noe av det sykeste jeg har hørt. Ja, jeg har forstått det sånn. Nå har vi aldri prøvs da, for vi leverer alltid senere. Vi ønsket å levere klokka ni, og gjorde det i starten, men så fikk vi beskjed om nye regler. De som ikke leverte før samlingsstunden, måtte vente i gangen til den var over. Ikke mye gøy for hverken barna som vil inn og synge/ høre historie og snakke om dagsplanen, eller for de voksne som skulle ha vært på jobb. Så det er ikke den beste barnehagen mtp kjernetid og regler. Vi fikk også beskjed om å hente srnere, siden de mente at ungen vår fikk for få timer i barnehagen. Så fra å levere 9 og hente 14, er vi nå på 8-halv 9 og 15. Bagateller egentlig, men jeg synes det er strengt.
Bustetroll Skrevet 7. mai 2014 #19 Skrevet 7. mai 2014 Jeg skulle ønske vi fikk sende med yoghurt. Her serverer de havregrøt til frokost. Kun havregrøt, og barna får ikke lov til å ha med noe. Det gjør at vår treåring, som absolutt ikke spiser havregrøt (tro meg, vi har prøvd), spiser frokosten hjemme og alltid blir levert sist av alle. (Ikke lov å levere under frokosten.) Det ville han nok ha gjort uansett, men vi betaler jo for frokost og det hadde vært fint å ha muligheten til å levere tidlig en gang i halvåret, eller noe. Litt strengt.Hva for en konsentrasjonsleir er det du sender ungen din i i? :-PDe får nybakt brød til lunsj da. Styrer er super og det pedagogiske opplegget helt topp. Men ja, det er litt fengselsfrokost over det nye opplegget der... Jamen altså "Ikke lov å levere under frokost"? De kan jo ikke mene det?Så hvis du har forsovet deg, og er for seint ute til jobb, så må du stå utenfor døra vente i 30 min til frokosten er ferdig før du kan levere ungen? Det er noe av det sykeste jeg har hørt. Ja, jeg har forstått det sånn. Nå har vi aldri prøvs da, for vi leverer alltid senere. Vi ønsket å levere klokka ni, og gjorde det i starten, men så fikk vi beskjed om nye regler. De som ikke leverte før samlingsstunden, måtte vente i gangen til den var over. Ikke mye gøy for hverken barna som vil inn og synge/ høre historie og snakke om dagsplanen, eller for de voksne som skulle ha vært på jobb. Så det er ikke den beste barnehagen mtp kjernetid og regler. Vi fikk også beskjed om å hente srnere, siden de mente at ungen vår fikk for få timer i barnehagen. Så fra å levere 9 og hente 14, er vi nå på 8-halv 9 og 15. Bagateller egentlig, men jeg synes det er strengt. Det syns jeg ikke var bagatller, heller helt ekstremt tullete. At de kan holde på slik? Er det ingen andre foreldr som klager?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå