Gå til innhold

Har barna deres wii/playstation?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lyst til at barna mine skal bli spillavhengige, men at de heller skal finne på leker selv. Men er usikker. Bør de ha playstation i tilegg til ipad/ds?

Anonymous poster hash: 8a287...b3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Bør de?" Eeeh, nei.

Anonymous poster hash: bee46...bc8

Skrevet

De har både wii, playstation, ds og ipad. Bruker bare ipaden. Tror ikke antall spillkonsoller er det mest avgjørende når det gjelder spilleavhengighet.

Skrevet

Vi har begge deler. 8 åringen er ikke spilleavhengig likevel. Alt med måte. Den siste tiden- inkl helgene har ikke spillemaskinene vært rørt. Har vel heller hatt problemer med å få han inn på kveldene;-)

Anonymous poster hash: 6b769...7f2

Skrevet

Kun pc i hus her. Ingen som lider noen nød.

Anonymous poster hash: 213b5...7ae

Skrevet

Veldig morsomt å spille sammen på wii u. Meir sosialt enn å sitte med kvart sitt nettbrett/ds. (Men ikkje akkurat nødvendig å ha)

Skrevet

Barna mine har ikke men jeg har en wii og playstation 3, jeg har nettbrett og jeg har laptop og en ds et eller annet sted.

Største har ds da hun fikk i julegave, ellers er det jeg som eier alt det andre her i huset.

Playstation har vi lite spill og de er ikke barnevennlig for deres aldersgruppe så de får ikke bruke den til å spille.

Det andre får de låne i helger eller fridager i relativt små mengder.

Barna mine går i bhg/småskolen så syntes ikke de trenger å eie eget nettbrett med mer. Og vi har klare regler for ingen spilling på skoledager og begrense det i helger/ferie.

Ikke noe galt med å la barna spille, men om de ikke klarer å begrense selv så bør man som foreldre begrense det.

Men de trenger ikke ha tilgang på alt mulig av spillemaskiner.

Anonymous poster hash: 2e3bd...d9c
Skrevet

Nei, ikke tv-spill.

Tiåringen har ipad.

Skrevet

Barna mine har ikke men jeg har en wii og playstation 3, jeg har nettbrett og jeg har laptop og en ds et eller annet sted.

Største har ds da hun fikk i julegave, ellers er det jeg som eier alt det andre her i huset.

Playstation har vi lite spill og de er ikke barnevennlig for deres aldersgruppe så de får ikke bruke den til å spille.

Det andre får de låne i helger eller fridager i relativt små mengder.

Barna mine går i bhg/småskolen så syntes ikke de trenger å eie eget nettbrett med mer. Og vi har klare regler for ingen spilling på skoledager og begrense det i helger/ferie.

Ikke noe galt med å la barna spille, men om de ikke klarer å begrense selv så bør man som foreldre begrense det.

Men de trenger ikke ha tilgang på alt mulig av spillemaskiner.

Anonymous poster hash: 2e3bd...d9c

Du hørtes utrolig koselig ut. Og barnslig. "Mitt, mitt og mitt".

Anonymous poster hash: 6b769...7f2

Skrevet

Fordelen med wii er jo i hvertfall at mange av spillene kreve en del fysisk anstrengelse. Gutten min driver i hvertfall å hopper rundt med disse spillkonsollene.

Skrevet

Vel barna er litt for små for slikt enda. Men jeg og mannen har, ps3,wii og xbox, så skal nok ikke se bort ifra at barna kommer til å spille etterhvert. Men det må jo være grenser for hvor mye spilling og hva slags spill det er. Jeg skal ikke ha noen spillavhengige barn, så her blir det strenge regler når det kommer til spilling.

Anonymous poster hash: 3f60e...4f5
Skrevet

Nei, vi har ikke noen slike spillkonsoller.

Anonymous poster hash: f80e2...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...