Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 I morgen skal sønnen ta blodprøver i midazolam-rus. Dette fordi han rett og slett blir hysterisk redd for blodprøver o.l. Noen her som har vært gjennom sånt med sine barn? Gruer meg nemlig, liker ikke å må ty til sånt, men her er det virkelig nødvendig. Virker det fort? Hvor bevisst er barnet under det som skjer, husker de noe etterpå? Hvordan blir formen etterpå? Anonymous poster hash: d079d...b98
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 De får som regel flytende Midazolam, tas kjapt opp og har litt ulik virkning fra barn til barn. Noen blir slappe og trøtte andre blir mer "fulle". Felles er vel at de blir likegyldige. Vært forbredt på at det uansett er tøft og rart å se barnet sitt så ulikt seg, virkningen går som regel ut i løpet av en til to timer mener jeg å huske? De jeg har sett har fått narkose etterpå så litt vanskelig å vurdere hva som er hva. Anonymous poster hash: b22f8...aba
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Har et barn som har fått det per nesedråper, flytende og intravenøst. Barnet er så redd at det ikke har hatt allverdens effekt. Barnet har gjerne hylt, grått og vridd seg unna, men husket relativt lite i etterkant heldigvis. Anonymous poster hash: 48e2d...af2
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Det burde virke i ca 20min før blodprøvene tas. Veldig varierende hvordan det virker på barna. Noen blir sløve, andre blir hypre og noen merker ikke så mye forskjell. Men felles for alle er vel at de ikke husker så mye i etterkant av prosedyren. Anonymous poster hash: 9e1cb...182
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Takk for svar dere, blir jammen en ekkel opplevelse dette da forstår jeg.. Men det får bli som det blir Anonymous poster hash: d079d...b98
Kyllingbein Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Mitt barn blir som en sløv/full hippie som man ser på film. Synger med en litt sløv stemme, knipser med fingrene og tar livet veeeldig med ro 😉 hvis du husker, kan du skrive et innlegg om hvordan det gikk? Mitt barn har også ekstrem sprøyteskrekk og skal ha om to uker når neste prøver skal tas. Ellers har hun bare fått før operasjoner. Ble da litt engstelig før hun skulle opp på operasjonsbordet men ikke verre enn at det gikk greit. Blodprøver er et mareritt 😟
Kyllingbein Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Virker veldig fort ja.. Gikk bare et par minutter nå sist og da ble medisinen tatt i seneste laget så sykepleier var redd det ikke skulle rekke å virke, men det gikk fort.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Datteren min fikk det etter et kutt under haken etter er fall. De skulle bare lime og stripse henne, men hun ble fullstendig hysterisk! Drakk det og ventet 20-30 min. Hun ble litt sløv, men det fungerte kjempefint. La seg ned på benken og lot de lime henne sammen. Anonymous poster hash: 726e3...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå