Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 barn er redde for å gå på skolen. Han sparker og slår andre, og jeg tenker det bare er et tidsspørsmål før han skader noen ordentlig... Skolen gjør lite. Hva bør jeg gjøre? Hvordan gå frem? Anonymous poster hash: 87735...a3b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Anmelde skolen til politiet. Anonymous poster hash: 3076b...20e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Går det an? Anonymous poster hash: 87735...a3b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Google opplæringsloven $9. Der står det at alle elever har krav på et trygt skolemiljø osv. Bruk paragrafen til å skrive en klage http://www.elevombudet.no/uploads/Elevenes_skolemiljo.pdf Vi gjorde dette da ungene var livredde en elev i klassen. Det endte med at læreren fikk voldsalarm og eleven fikk en person som forfølge seg i timer og friminutt. Skriv klage og vær så detaljert som mulig. Er dere flere foreldre med samme problem må alle skrive hver sin klage på hvert sitt barn. Skolen må da svare med et vedtak på hvordan de vil ta fatt i problemene. Tar ikke skolen dette på alvor ringer dere skolesjefen! Vi sendte klagen på Mail til rektor med kopi til skolesjefen! Skolesjefen kalte inn til møte med rektor, foreldre og seg selv morgenen etter kl 7.00! :-) Anonymous poster hash: fdb5f...c08
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Hvilken klasse går gutten i ? Anonymous poster hash: 6be6c...d13
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Får ikke gutten hjelp? Han burde jo ha en assistent med seg hele tiden. Hadde skrevet en klage, evt ringt rektor. Blir det ikke fort bedring hadde jeg anmeldt skolen Anonymous poster hash: a525d...2c5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Men slapp av litt nå, først må du snakke med lærer og om hun ikke gjør noe så må du vidre til rektor. Om hun ikke gjør noe så gå vidre…. Anonymous poster hash: a78f4...f5b
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Men slapp av litt nå, først må du snakke med lærer og om hun ikke gjør noe så må du vidre til rektor. Om hun ikke gjør noe så gå vidre…. Anonymous poster hash: a78f4...f5b Læreren har taushetsplikt i forhold til denne eleven og kan ikke si så mye. Vi prøvde det, men kom ingen vei. Læreren var fortvilt men kunne ikke gjøre så mye alene voksen i klassen. Anonymous poster hash: fdb5f...c08
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Ja det forstår jeg at hun har, men da er det møte med rektor neste. Jeg tror ikke det blir bedre for din gutt på skolen om dere anmelder skolen? Anonymous poster hash: a78f4...f5b
3 er nok! Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Det er mye man kan gjøre, men for å gi råd må man jo først vite hvilket forhold du har til denne gutten?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Jeg ville gjordt som en over her foreslår, sendt klage til rektor med kopi til skolesjefen. Vi hadde en lignende situasjon i barnehagen her, og da sendte vi klage til barnehagestyrer med kopi til barnehagesjefen i kommunen, og da ble det fart på sakene. Anonymous poster hash: a6831...bda
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 Først finne ut hvorfor denne gutten gjør dette. Er det i selvforsvar, fordi han blir plaget/mobbet/trakassert etc? Hva ligger bak er det man først må kartlegge. Anonymous poster hash: 179c3...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå