Gå til innhold

Dere, hva er den ultimate festen for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å invitere noen venner på en fest her. Ha det skikkelig koselig. Tenkte til sommeren, så vi kan site ute lenge, fyre litt i bålpanna...

Tenkte servere litt god mat... kanskje fløtegratinerte poteter og biff + stekte grønnsaker? 

Ha god vin

God dessert... kanskje litt hjemmelaget is + en irish coofey (eller hvordan det staves). 

Tenkte litt rolig jazzmusikk... masse stearinlys.... "mygglampe".... 

Ja, vi blir 8 stykker. Er veldig åpen for innspill!!! :D 

Anonymous poster hash: ef738...b85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye drikkevarer. God musikk. Rom for å bevege seg litt rundt (kjedelig å sitte på samme plass hele kvelden. Dansing.

Skrevet

Den ultimate festen for meg og gubben hadde vært. Gode venner, god mat for eksempel grill mat, masse drikke, øl, sprit, hb, baylis osv. Plassert anlegget ute og spilt rock og metall til morran. Elsker slike fester. :) Nå er det 4 år siden sist så i sommer skal vi ha en slik fest.

Lykke til med fest. :)

Anonymous poster hash: 93237...6b0

Skrevet

Ja, må jo ha litt dansemusikk når vi kommer i slaget ;) !!!!

Skrevet

90-tallsmusikk og masse vodka!!

Anonymous poster hash: 1b41f...2b4

Skrevet

Oh... Ser nå at du vil ha rolig jazzmusikk. Det hørtes kjedelig ut...

Anonymous poster hash: 1b41f...2b4

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Syns det du forklarer, hi, høres helt perfekt ut! Bare ta kvelden som det kommer..sukk..kunne ønske jeg hadde slike venner! Her er det vors og byen eller ingenting, og jeg er så lei!!

Skrevet

Syns det du forklarer, hi, høres helt perfekt ut! Bare ta kvelden som det kommer..sukk..kunne ønske jeg hadde slike venner! Her er det vors og byen eller ingenting, og jeg er så lei!!

Byen hater jeg!!!! Fysj! Det er mye koseligere hjemme :) 

Skrevet

Irish coofey! Nå lo jeg så jeg tissa litt på meg! Tusen takk 😂😂😂

Heter irish coffee 👍

Anonymous poster hash: cb435...a2c

Skrevet

Den ultimate festen for meg er først og fremst folkene. Men for å få folkene i litt ekstra feststemning passer det bra med god mat, og selvfølgelig god drikke. Og snacks. Rolig jazzmusikk kan vippe begge veier, men lag noen forskjellige spillelister på Spotify e.l, og ta ting litt som de kommer. Her i vennegjengen er vi hekta på brettspill, og spesielt Alias, der vi er lag. Det er et skikkelig kick inn i en fantastisk kveld! :) 

Anonymous poster hash: 2e380...5c0
Skrevet

Hadde vi skulle hatt fest i nærmeste fremtid hadde det blitt på hytta, der vi hadde fyrt opp badestampen så den ble varm til kvelden, Invitert venner allerede til lunsj og servert reker og blåskjell, men en kald øl eller hvitvin i forhåpentligvis sola. Deretter hadde vi hatt anlegget ut av vinduet og spilt mye forskjellig godmusikk. Kjøleskapet fullt med øl og vin, samt litt sterkere saker til utpå kvelden. Ned på brygga for fiskekonkurranse, for så å fyre opp grillen og ha alt fra indrefilet, pølser, koteletter, ribbe, mais osv.

Vi damene pleier å sitte på kjøkkenet å lage salat, poteter, saus, sopp ol. mens mennene står med ølen og griller. Samler oss ved langbordet ute for å spise og blir ofte til at vi blir sittende der ut kvelden. Drar ut markisa og tenner varmelampene når sola går ned og trekker sakte med sikkert over i stampen når tempraturen har nådd 38-39 grader. 

Har hatt mange slike koselige fester opp igjennom, men nå er det snart 3 år siden sist.  Sånn er det når man får 2 barn på 3 år og har andre ting å holde på med.

Muligens vi får ta en stor en i forbinnelse med dugnad med vennegjengen i sommer da vi skal bygge ny terasse og bytte bordene i stampen. Pleier å være kjekt med vennedugnad med masse god mat og kjekke mennesker.

Anonymous poster hash: 675d7...4a4
Skrevet

Alt du skriver høres bra ut, bortsett fra jazz musikk. Kutt ut jazz, med mindre dette er en kveld for jazz klubben. Du må jo ha noe som alle liker. Hit låter.

Anonymous poster hash: 13632...603

Skrevet

Beste "festen" jeg har vært på var med familien. Jeg drakk en cider og et glass hvit vin hele kvelden. Var i skjærgården med krabbefiske, godt vennepar, bålrigg og grilling. Musikken vi hadde kom fra en liten bærbar høyttaler. Nydlig solnedgang. Barna storkoste seg og det gjorde vi også. Fremkomstmiddelet var sykkel. Ååå, jeg gleder meg til flere slike sommerkvelder.

Anonymous poster hash: 02512...2da
Skrevet

Rolig jazz?!

Her fungerer ting som "Sommartider, hej, hej, sommartider!" langt bedre om noen vil se meg danse bort sumarnatten.

Skrevet

Morsomste festene jeg er på er når jentegjengen samles hjemme hos en av oss. Vin, snacks, god musikk og skravling.

Anonymous poster hash: 18daf...7d1
Skrevet

Hahha!!! Rolig jazz... hørtes litt feil ut. Men slik typisk musikk det er når man er på pizzaresturanter. Jeg synes det er så avslappende og koselig :) Jeg kommer litt i humør, slapper av. 

Sommertider-sanger passer etter mat og masse drikke føler jeg ;) 

Skrevet

Sitte hjemme i sofaen med en bok, uforstyrret. Har ingen venner og ingen i min eller mannens omgangskrets orker å omgås meg, så her blir det bare slik.

Anonymous poster hash: 62ea8...ca2
Skrevet

Sitte hjemme i sofaen med en bok, uforstyrret. Har ingen venner og ingen i min eller mannens omgangskrets orker å omgås meg, så her blir det bare slik.

Anonymous poster hash: 62ea8...ca2

Hvor bor du?

Skrevet

Beste "festen" for meg, er noen få folk jeg trives med, god mat, god musikk, og pepsi max! :) 

Anonymous poster hash: 03eb2...62f
Skrevet

Ofte så synes jeg de beste festene er de som ikke er planlagt, men bare skjer. Starter med at man kanskje inviterer noen på grilling, og så blir det hyggeligere og hyggeligere. Da kommer det gjerne flere folk til etterhvert.

Jeg er nok litt teit, men som småbarnsmor så veit jeg når vi har planlagt en fest at jeg skal være mamma igjen dagen derpå, og holder igjen litt. Men dersom det bare skjer så slapper jeg av mer og har ikke alltid de samme hemningene.

Skrevet

Den ultimate fest for meg er med gode venner, grilling, god stemning, mye latter og fjas, vin og annet god drikke, gjerne ute, ingen som er/blir så drita at de sovner eller ikke veit hva de gjør.

Det er den ultimate fest for meg.

Det er omtrent sånn festene vi har utarter seg også, sjøl om de fleste av dem er/har vært innendørs uten grilling.

Skrevet

De beste festene er spontane eller i hvert fall uten mye planlegging/ organisering og består av gode venner med god mat.

Ute eller inne. Iste eller vin. 7 retter eller enkel fingermat. Disse tingene er ikke så viktige. Det viktige er en god stemmning, gode samtaler og masse latter.

Anonymous poster hash: e0db3...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...