Gå til innhold

Og der sluttet jeg jammen meg å amme gitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 8,5 mnd, som i dag tydeligvis bestemte seg for at han ammer ikke lenger....

Han har blitt ammet morgen, kveld, en gang om natten og innimellom en gang på dagen. Han ville ikke ha pupp på dagen i går, og heller ikke i dag. Og når jeg skulle amme han nå før han skulle legge seg, så var det pokker ikke snakk om å nærme seg puppen engang...

Han spiser 4-5 måltider med vanlig mat i løpet av dagen, og drikker også masse vann.

Hvor nødvendig er det egentlig da at han starter med mme? Må han ha det frem til et år, eller kan vi droppe det?

Vet ikke engang om han tar flaske lenger, før han la seg nå så fikk han tynn velling på en imsdalflaske, bare så han skulle få i seg noe før han sovnet.

Jeg ble litt satt ut her, og litt overrasket for å si det sånn, det gikk litt kjappere med ammeslutt enn jeg hadde sett for meg :P

Det blir spennende å se hva som skjer i natt, han har vært puppoholiker på natta, så jeg kommer til å gå i bakken hvis han nekter å ta den da også...

Tips noen?

Anonymous poster hash: 916f8...c77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh.. Gir du deg etter 2 dager? Slutt å tull.

Hvis han virkelig ikke vil ha mer, så må han starte med mme frem til 12 mnd. Kontakt helsestasjon.

Anonymous poster hash: 3e594...cd7

Skrevet

Du kan ikke forvente at det er slutt etter to dager. Det kan være tenner på gang, eller noe annet som plager han. Hvis du virkelig mener at han er avvent, må du gi erstatning til han blir 12 måneder. Ikke regn med at han vil ha det, for det smaker ganske spesielt.

Anonymous poster hash: 9ac87...f79

Skrevet

Da trenger han mme frem til 12 mnd om han ikke vil ha mer pupp.

Anonymous poster hash: bdf69...b75
Skrevet

Neida, jeg har tenkt til å fortsette å prøve, men det er sånn sett også greit hvis han finner ut at det er nok nå.

Jeg får vel svaret i natt, hvis det ikke er noen vilje til å ta pupp da, så skal jeg selvfølgelig prøve videre, men da tror jeg han har bestemt seg for at nok er nok.

Sikkert et teit spørsmål, men hva kan helsestasjonen bidra med her? Det er vel bare å lese på pakken, og beregne hvor mye han trenger. Tipper på at jeg da må gi det fra kopp eller drikkeflaske, tror ikke han vil ta flaske. Jeg ser ikke helt poenget heller med å lære en snart 9 mnd gammel baby å drikke av tåteflaske.

Skrevet

Og takk for tips fra alle :) Da får jeg bare fortsette å forsøke. Og ja, det er tenner på gang, det er to hvite prikker nede i munnen, og en oppe.

Supert hvis det er det da :)

Skrevet

Bare å prøve noen dager til. Gi Mme i kopp. Les fra pakken. Ikke mye hs kan hjelpe deg med ;)

Anonymous poster hash: d5039...dbb

Skrevet

Du kan ikke forvente at det er slutt etter to dager. Det kan være tenner på gang, eller noe annet som plager han. Hvis du virkelig mener at han er avvent, må du gi erstatning til han blir 12 måneder. Ikke regn med at han vil ha det, for det smaker ganske spesielt. Anonymous poster hash: 9ac87...f79

Det siste der var ganske merkelig. Hvorfor skulle ikke babyen ta mme, når den allerede er vant til andre smaker i form av fast føde? Jeg byttet fra mm til mme da min var 3 mnd, hun rynket ikke på nesa engang.

Anonymous poster hash: 3cd50...651

Skrevet

Du kan ikke forvente at det er slutt etter to dager. Det kan være tenner på gang, eller noe annet som plager han. Hvis du virkelig mener at han er avvent, må du gi erstatning til han blir 12 måneder. Ikke regn med at han vil ha det, for det smaker ganske spesielt. Anonymous poster hash: 9ac87...f79

Det siste der var ganske merkelig. Hvorfor skulle ikke babyen ta mme, når den allerede er vant til andre smaker i form av fast føde? Jeg byttet fra mm til mme da min var 3 mnd, hun rynket ikke på nesa engang.Anonymous poster hash: 3cd50...651

Jeg prøvde iherdig med mme ved ett års alder. Juniormelk altså. Nektet! Fra tre måneder til åtte er stor forskjell!!

Anonymous poster hash: 5a754...435

Skrevet

Det siste der var ganske merkelig. Hvorfor skulle ikke babyen ta mme, når den allerede er vant til andre smaker i form av fast føde? Jeg byttet fra mm til mme da min var 3 mnd, hun rynket ikke på nesa engang.

enig i det siste! jeg smaker både på mm og mme før jeg gir fra flaske for å sjekke tempen, og synes det smaker ganske likt jeg ;)

Anonymous poster hash: b9fe0...142

Skrevet

Jeg får bare prøve om han liker mme, til han eventuelt vil ta puppen igjen.

Han likte det tidligere, han fikk noe for noen mnd siden når jeg ammet mye mer og han skulle være sammen med pappaen sin

Må innrømme at det blir litt rart å skulle begynne med flaske til en liten gutt som drikker selv av kopp til maten :P

Får bare håpe at vi får orden på ammingen igjen tenker jeg...

Skrevet

Har en på snart 8 mnd som drikker pupp ca 5 ganger om dagen og 1000 ganger om natten. Han spiser 3 måltider om dagen og liker ikke mme. Prøver stadig å gi han.

Anonymous poster hash: 9df8f...9ec

Skrevet

Han likte det tidligere, han fikk noe for noen mnd siden når jeg ammet mye mer og han skulle være sammen med pappaen sin

Må innrømme at det blir litt rart å skulle begynne med flaske til en liten gutt som drikker selv av kopp til maten :P

Får bare håpe at vi får orden på ammingen igjen tenker jeg...Anonymous poster hash: 916f8...c77

Hvorfor mener du at han må begynne med flaske? Kan fint gi mme fra kopp på lik linje med vanlig kumelk/vann/juice osv.

Skrevet

Får bare håpe at vi får orden på ammingen igjen tenker jeg...Anonymous poster hash: 916f8...c77

Hvorfor mener du at han må begynne med flaske? Kan fint gi mme fra kopp på lik linje med vanlig kumelk/vann/juice osv.

Godt poeng, jeg tenker bare problemer her, fordi det har vært så greit å slenge frem puppen ;)

Så kan jeg jo håpe på at han nattavvender seg selv i samme slengen, tror kopp vil funke dårlig da :D

Skrevet

Godt poeng, jeg tenker bare problemer her, fordi det har vært så greit å slenge frem puppen ;)

Så kan jeg jo håpe på at han nattavvender seg selv i samme slengen, tror kopp vil funke dårlig da :D

Kjøper du en kopp med lokk :) trenger virkelig ikke flaske i senga heller.

Anonymous poster hash: d5039...dbb

Skrevet

Kan bare pumpe og gi med kopp/flaske viss du fremdeles har meir melk

Anonymous poster hash: ca0c6...78c

Skrevet

Du kan fint begynne med kopp og ikke flaske. Vil faktisk være bedre å utelukkende bruke kopp om det er noe han allerede drikker fra.

Anonymous poster hash: bdf69...b75
Skrevet

Du trenger ikke gi MME i flytende form. MME er også i mange grøter, f.eks vet jeg de fleste (om ikke alle?) Nestle sine grøter inneholder melk. Det er inkludert i dagsrasjonen av melk som babyer skal ha! De skal ha ca 500 ml i døgnet på denne alderen. Er det ikke MME i grøt/du ikke gir grøt, kan du enten blande det i grøten i stedet for å bruke vann, eller du kan gi det i kopp ved siden av måltidene. 

Når det kommer til nattamming, og han vil ha pupp på natten, så er jo det bare fint. Skulle han nekte puppen på natten også, er kanskje flaske litt kos å gi fremfor kopp, tenker jeg :-) 

Anonymous poster hash: 3e9ad...3fe

Skrevet

Mensen? Gravid?hormoner forandrer smaken av melka! Det var det første jeg merrket med storebror! Litt før mensen og da jeg ble gravid 2måneder.han ville ikke amme.

Skrevet

Du trenger ikke gi MME i flytende form. MME er også i mange grøter, f.eks vet jeg de fleste (om ikke alle?) Nestle sine grøter inneholder melk. Det er inkludert i dagsrasjonen av melk som babyer skal ha! De skal ha ca 500 ml i døgnet på denne alderen. Er det ikke MME i grøt/du ikke gir grøt, kan du enten blande det i grøten i stedet for å bruke vann, eller du kan gi det i kopp ved siden av måltidene.

Når det kommer til nattamming, og han vil ha pupp på natten, så er jo det bare fint. Skulle han nekte puppen på natten også, er kanskje flaske litt kos å gi fremfor kopp, tenker jeg :-)

Anonymous poster hash: 3e9ad...3fe

Takk, det var egentlig litt det jeg lurte på også. Han spiser som sagt 4-5 ganger om dagen, og 2 av disse er grøt. Da lager jeg grøten av 1,5 dl vann, så det er jo ikke lite han får i seg der :)

Skrevet

Begge barna tok ikke flasken i det hele tatt! Etter dwn myke,varme,fine puppen gå over til silikon? Really? Ever?

Skrevet

Mensen? Gravid?hormoner forandrer smaken av melka! Det var det første jeg merrket med storebror! Litt før mensen og da jeg ble gravid 2måneder.han ville ikke amme.

Nei, har hatt mensen i 2 mnd allerede. Og med spiral så får jeg virkelig ikke håpe at jeg er gravid... :P

Men takk for forslag :)

Skrevet

Bla dr brown har kopper med lokk som kun aktiveres når baby suger. Da renner ikke melka ut hvis koppen blir liggende ved siden av i senga :)

Skrevet

I den alderen var det bråstopp med amminga av eldste. Det var heilt greit for meg, eg la ikkje noko innsats i å overtale ho til å fortsette.

Eg starta med flaske, kveldsflaske med mme fekk ho til ho var 17-18 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...