Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Jeg skal prøve å stramme opp litt før sommeren, men klarer jo ikke siden jeg spiser så mye. Spiser for kosen sin del, ikke fordi jeg er sulten. Rett etter middagen går jeg og snoker for å finne noe godt. Spiser kveldsmat 2-3 ganger etter middagen kl 17!!! Hvordan kan jeg klare å kutte dette ut? Anonymous poster hash: f184f...01f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Høres ut som om det du spiser i løpet av dagen gir deg ustabilt blodsukker, da blir man sugen på "noe", trenger ikke alltid være sulten. Spiser jeg for lite pr måltid så blir jeg også gående og småspise stadig vekk. Spiser jeg derimot større, godt sammensatte måltid er jeg fornøyd i flere timer. Så se på om du spiser nok i hovedmåltidene dine og også om du har for mye raske karbohydrater og for lite fett i kosten. Du kan f.eks. også bli sugen på noe hvis du har for lite omega3 i kroppen. Anonymous poster hash: 488c3...004
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Det kan være en spiseforstyrrelse, eller bare en kjip uvane som er veldig vond å vende. Uavhengig av hva det er, finnes det alltid en løsning. I første omgang kan du kanskje distrahere deg selv? Hold deg opptatt når du vet at du eeegentlig vil spise. Utsett, utsett og utsett. Gjør klar noe sunt i forveien? Lettere å ta en sjokolade fra skapet enn å måtte kutte, koke eller steke. Legg grønnsaker i vann i kjøleskapet, eller lag egne energibarer som er kalorifattig? Det beste tipset er nok å erstatte maten med noe. Lett å si, kanskje, men det er ikke så vanskelig heller om du først kommer inn i det Anonymous poster hash: 9b01c...d65
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 En spiseforstyrrelser er når det går utover andre deler av livet, slik at man ikke fungerer normalt i hverdagen... Så tror du er innafor normalen... Anonymous poster hash: 85b6d...2c0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Godt å høre! Jeg spiser lite sjokolade osv. Eks frokost: havregrøt eller havregryn med melk, nøtter og bær. Eks lunsj: salat med kylling og egg Mellommåltid: en neve nøttee og en banan Eks middag: kjøtt, mye grønnsaker og evt litt potet/ris el.l Eks kveldsmat: 2 grove brødskiver med kyllingpålegg, tomat, agurk, paprika. Mellom disse hovedmåltidene spiser jeg knekkebrød, riskaker, yoghurt, smoothie, frukt/bær. Altså, mat, ikke godteri. Anonymous poster hash: f184f...01f
SuperFries Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Det kalles en uvane, ikke en forstyrrelse. Ta ansvar for hva du putter i deg. Tenk over om du egentlig trenger det. Det ser ut for meg som om dine vanlige måltid dekker ditt behov. Skal du ha mellommåltid, så forsøk å holde deg unna ting som får blodsukkeret til å stige raskt. Da vil du nemlig hige etter mer med en gang blodsukkeret synker igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå