Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 sånn fetaost på glass. Fra apertina(?) eller noe. liger i olje. GIkk ut i midten av mars, ikke åpnet glasset. Anonymous poster hash: f21cb...5ba
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 takk, da ble det ikke no slik til salaten idag Anonymous poster hash: f21cb...5ba
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Nei! Men jeg hadde ikke spist det om det ikke hadde gått ut heller da
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Jeg spiser ekstremt sjeldent noe som har gått ut på dato Anonymous poster hash: 13967...4a3
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Hvis det lukter ok så ja. Olje konserverer og det er liten sjangs for at den er ødelagt. Hvis den er blitt dårlig vil den smake surt. Så lenge den lukter og ser fin ut er det ikke noe i veienfor å spise den. Anonymous poster hash: 65737...9eb
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Jeg hadde nok spist det, men hadde kastet resten. Glasset var tross alt ikke åpnet, i tillegg til at fetaen ligger i olje. Merker ikke forskjell, og har aldri blitt dårlig. Om jeg ikke husker feil, så står det "best før" på glasset, og ikke "siste forbruksdag"? Når det står best før varer det mye lenger Jeg synes folk er temmelig slapp når det gjelder mat for tiden. Jeg får fnatt av å kaste mat, og folk burde begynne å tenke på all den maten som kan spises! Man merker fort om maten er dårlig på både smak og lukt! Anonymous poster hash: 115f5...8d0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Jeg hadde nok spist det, men hadde kastet resten. Glasset var tross alt ikke åpnet, i tillegg til at fetaen ligger i olje. Merker ikke forskjell, og har aldri blitt dårlig. Om jeg ikke husker feil, så står det "best før" på glasset, og ikke "siste forbruksdag"? Når det står best før varer det mye lenger Jeg synes folk er temmelig slapp når det gjelder mat for tiden. Jeg får fnatt av å kaste mat, og folk burde begynne å tenke på all den maten som kan spises! Man merker fort om maten er dårlig på både smak og lukt! Anonymous poster hash: 115f5...8d0 Gikk litt fort! Jeg hadde kastet den om jeg ikke skulle spist feta de neste dagene Anonymous poster hash: 115f5...8d0
frk Nilsen Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Bruk sansene og se bort i fra den skumle best før datoen. Smak, lukt, føle, bruke øynene (misfaring, mugg etc) +++ og du vet med en gang om du kan spise det. Unødvendig å kaste mat som ikke er dårlig. Endret 6. mai 2014 av frk Nilsen
Optatium Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Hva skjedde med å åpne og lukte? Du merker fort om den er dårlig :-)
Englenemine Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 Nei, spiser aldri noe som har gått ut på dato. Unntak er visse matvarer og kun få dager over utløpsdatoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå