Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Når alle utveier er prøvd ut, når det butter i mot på alle kanter, når påkjenninger gjennom flere år aldri tar slutt, når man vet at det ikke finnes en Ok løsning på noe før om ti års tid.. Hva er da poenget? Er så sliten nå , i kropp og sin . Og nei, dette er ikke depresjon, men et symptom på belastninger som bare har økt over tid . Jeg har ikke lyst til å dø, jeg orker bare ikke å leve Anonymous poster hash: 96e4a...ef9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Da fortsetter man å leve. Anonymous poster hash: d41a2...d4e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Jeg føler med deg som har det så tungt! Det er ikke alltid livet er så lett og når det vedvarer over tid er det ikke bare bare å se lys i enden. Kan jeg spørre hva du strir med og hva som er forsøkt? Kanskje noen her inne kan gi deg en ny tanke eller en liten spire av håp?! Vi mennesker må bruke hverandre for alt det er verdt. To hoder tenker bedre enn et, og får du mange svar kan det muligens gi deg noe å tygge på.. Å gi opp er ikke et alternativ. Du fortjener å ha det godt! Anonymous poster hash: 471c3...dc0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Be om hjelp! Om det er økonomiske, sosiale, bosituasjon, psykisk, få noen å snakke med og som kan belyse situasjonen fra annet hold. Når det er som værst ser jeg sluttsangen til life of brian. Always look on the bright side of life. Får ihvertfall frem smilet i et minutt om ikke annet. Anonymous poster hash: 25891...b6c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Har store økonomiske problemer. Mister bilen hvert øyeblikk blant annet. 1,5 mill i gjeld, og ingen verdier. Resultat av dårlige valg i 2012 og 2013. Mye sorg på grunn av tap i nære relasjoner . Tøff oppvekst . Oppdaget alvorlig sykdom i går . Alltid jobbet minst 100%, og gjør det fortsatt . Har tre barn , hvor faren er død . I et nytt forhold, uplanlagt gravid , men hadde tenkt dette går. Nå er de økonomiske problemene uoverkommelige for meg , ny kjæreste vet ikke om det, og har ikke tenkt å dra han inn i det . Er så mye mer, alltid hvert det. Men nå mister jeg bilen i løpet av uka , skal på utvidet undersøkelse i morgen på sykehuset , og har alt annet med meg . Jeg tjener godt, jobber masse, men er de dumme valgene som knekker meg . Nå er jeg sliten , lei og vil gi opp. Jeg fortjente ikke bedre , men det gjør ungene mine . De har en bedre mulighet uten meg . Vil bare få slippe mer. Anonymous poster hash: 96e4a...ef9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Når alle utveier er prøvd ut, når det butter i mot på alle kanter, når påkjenninger gjennom flere år aldri tar slutt, når man vet at det ikke finnes en Ok løsning på noe før om ti års tid.. Hva er da poenget? Er så sliten nå , i kropp og sin . Og nei, dette er ikke depresjon, men et symptom på belastninger som bare har økt over tid . Jeg har ikke lyst til å dø, jeg orker bare ikke å leve Anonymous poster hash: 96e4a...ef9 Jeg kunne skrevet akkurat det samme som deg, HI. Jeg har kommet til at hvis jeg skulle dø nå så ville livet mitt egentlig bare vært stusselig og vanskelig. Derfor har jeg bestemt meg for å holde ut, for ting må snu, det skal komme tider når livet blir greit og godt å leve igjen. Den mentale utmattelsen man har etter årevis i en slik situasjon vi sikkert begge har hatt, den tror jeg ikke man kan forstå uten å ha vært i det. Jeg har heller ikke noe ønske om å dø, men å leve er for tiden stort sett bare vondt. Men også derfor jeg velger å leve videre - for å få oppleve hvordan det er å ha det bra igjen! Skal jeg dø så vil jeg heller gjøre det når jeg har det bra, enn slik jeg har det nå. Men lett er det ikke.... Klem Anonymous poster hash: 7c124...ce9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Får ikke hjelp på sosial eller Nav pga for god inntekt . Psykolog er ikke det jeg trenger . Uten bilen , så kommer jeg meg ikke til jobb . Uten jobb , får jeg ikke betalt gjelden . Får Kjærsten vite om alt dette, så er det slutt . Sånt hater han . Han var klar til å ha både meg og mine barn i hus. Jeg har ødelagt muligheten deres til å få en stefar som er glad i dem Anonymous poster hash: 96e4a...ef9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Hva med økonomisk råd og veiledning gjennom gjeldsrådgiver på NAV? Kan det være du trenger en sykmelding for en periode for å hente deg inn litt? Klem fra meg Anonymous poster hash: 60be1...2d5
Myrtille Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Får ikke hjelp på sosial eller Nav pga for god inntekt . Psykolog er ikke det jeg trenger . Uten bilen , så kommer jeg meg ikke til jobb . Uten jobb , får jeg ikke betalt gjelden . Får Kjærsten vite om alt dette, så er det slutt . Sånt hater han . Han var klar til å ha både meg og mine barn i hus. Jeg har ødelagt muligheten deres til å få en stefar som er glad i dem Anonymous poster hash: 96e4a...ef9 Vet du hva, kanskje tiden er inne for å bite i det sure eplet og ringe han og fortelle hva som er på gang? Det er vondt og litt skummelt å fortelle hvordan man har det, men det hjelper veldig! Bare gråt ut. Menn liker å hjelpe, og det finnes løsninger på alle problemer, selv når det ser helt svart ut. Tåler han ikke dette er han ikke verdt å samle på.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Har store økonomiske problemer. Mister bilen hvert øyeblikk blant annet. 1,5 mill i gjeld, og ingen verdier. Resultat av dårlige valg i 2012 og 2013. Mye sorg på grunn av tap i nære relasjoner . Tøff oppvekst . Oppdaget alvorlig sykdom i går . Alltid jobbet minst 100%, og gjør det fortsatt . Har tre barn , hvor faren er død . I et nytt forhold, uplanlagt gravid , men hadde tenkt dette går. Nå er de økonomiske problemene uoverkommelige for meg , ny kjæreste vet ikke om det, og har ikke tenkt å dra han inn i det . Er så mye mer, alltid hvert det. Men nå mister jeg bilen i løpet av uka , skal på utvidet undersøkelse i morgen på sykehuset , og har alt annet med meg . Jeg tjener godt, jobber masse, men er de dumme valgene som knekker meg . Nå er jeg sliten , lei og vil gi opp. Jeg fortjente ikke bedre , men det gjør ungene mine . De har en bedre mulighet uten meg . Vil bare få slippe mer. Anonymous poster hash: 96e4a...ef9 Har du bedt om økonomisk rådgivning i kommunen? Hvis ikke så ring i morgen og be om time, de kan hjelpe! Jeg har begynt å få hjelp der nå. Du bør også spørre på sykehuset i morgen om du kan få snakke med sykehusets sosionom. De er vant med å jobbe med folk i kriser som får snudd hele livet på hodet. Så spør legene om det i morgen, be om at du får en time til sosionomen på sykehuset. Anonymous poster hash: 7c124...ce9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Kanskje du trenger en sykemeldig, da får du samle deg litt, og så må du finne en økonomisk rådgiver som kan hjelpe deg. God bedring forresten!! Anonymous poster hash: 47554...3ed
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 Snakk med kjæresten, snakk med økonomisk rådgiver hos NAV. Kanskje du kan få en gjeldsordning? Det ordner seg forhåpentligvis. Anonymous poster hash: 25891...b6c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #13 Skrevet 6. mai 2014 Hvis kjæresten din er verdt å beholde, så kommer han nok til å hjelpe deg, når du i tilleg er syk og gravid, så kommer han nok ikke til å kaste deg ut. Snakk med ham, og stol på at han kommer til å hjelpe deg. Lykke til!! Anonymous poster hash: 47554...3ed
Kyllingbein Skrevet 6. mai 2014 #14 Skrevet 6. mai 2014 Jeg ville gått til legen og forklart problemet. Du trenger antagelig en sykemelding slik at du fysisk kan ta det mer med ro. Deretter hadde jeg bedt om økonomisk rådgivning i kommune og hos NAV. Finn ut hva som kan gjøres mtp bil og annet. Så må du nesten fortelle det til samboer/kjæresten din. 1,5 mill er et alt for stort beløp til at du kan holde det hemmelig. Det kunne kanskje gått med 150 tusen, men ikke med millionbeløp. Sier du det ikke nå finner han det ut selv ig da blir sviket desto mye større. Du sier du tjener godt og jobber mye. Da kan du en gang komme ut av dette men ta imot all hjelp du kan få. Inngå avtaler der avtaler kan gjøres.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #15 Skrevet 6. mai 2014 be om sykmld og ring økonomisk rådgiver i kommunen din. jeg fikk hjelp av en min i min kommune, og det er en så utrolig stor lettelse å "gi fra seg " det ansvaret litt.. jeg ba selv om forvaltning. såklart må jeg gjøre en innsats selv, men hun har ringt rundt og hjulpet til veldig. nå er jeg faktisk gjeldsfri, og har begynt sparing + å ta over min egen økonomi igjen. har lært masse, fått ryddet opp og fått et nytt liv. helt ærlig, søk økonomisk hjelp. jeg slet sånn som deg, fikk ikke sove om natten og gikk med konstant angst og vondter her og der. lykke til og det ordner seg. Anonymous poster hash: a0d46...bea
Snabeltann Skrevet 6. mai 2014 #16 Skrevet 6. mai 2014 Skriv til meg om du vil. Jeg har meget god erfaring med å ordne opp for mennesker i økonomisk nød. Jeg stiller opp! Ta kontakt om du vil. Voksen dame, 35 år.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #17 Skrevet 6. mai 2014 Skriv til meg om du vil. Jeg har meget god erfaring med å ordne opp for mennesker i økonomisk nød. Jeg stiller opp! Ta kontakt om du vil. Voksen dame, 35 år. Det er så flott at vi her inne er villige til å hjelpe hverandre!!! :-) Anonymous poster hash: 47554...3ed
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 Har hatt kontakt med økonomisk rådgiver, i desember. Fikk da beskjed om at de tiltakene jeg har gjort er bra, men at dette bare må gå sin gang, og at jeg kan søke gjeldsordning om to år fra da. Hun da også at jeg ikke skulle inngå avtaler med kreditorer.Har hatt trekk i lønn via Namsmann siden , slik at å betale noe mer ville aldri gått uansett. Har trekk på 10000. Dette er høyt. Nå er jeg ødelagt av telefoner og eposter , samt brev fra kreditorer. I går Kom Tlf om alvorlig sykdom som må undersøkes i morgen , og idag leste jeg brevene fra politiet om at de henter bilen i løpet av uka ( dette var sendt for noen dager siden , men har gitt opp å lese post ). Jeg har kjempet så hardt for å gi ungene gode liv , og nå er det bekmørkt. Å fortelle dette til kjæresten , er det samme som å slå opp: det forstår jeg . Det blir begret av min fortid som blir for mye å bære i tillegg til alt annet . Anonymous poster hash: 96e4a...ef9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #19 Skrevet 6. mai 2014 Det må kjennes utrolig tungt.. men vet du.. du må bare ta en dsg av gangen. Prøv å gjøre det beste ut av det du har. Vi gjør alle feil. Nå kan du bare gjøre det du kan i små steg. De rar bilen din... men du kommer til å få bil tilbake en gang. Np gjelder det å funne en måte å klare å leve med det du har igjen...du må endre tankemlnster.. selv om de to er vanskelig. Ellers er jeg redd du fort kan bli utbrendt eller deprimert. Finn sm å gleder i hverdsgen. Dine barn elsker deg. Og er det ikke best å være ærlig med din kjære? Det må være rungt å bære alene... du er ikke en dårlig person. Du er et menneske. Og vi gjør feil. Vi har alle problemer- noen større enn andre. En dag vil dette være mye bedre. Du vil fp det bra igjen... hold ut! Prøv å lev i nuet- selv om livet kan være hardt. Anonymous poster hash: 1e6f7...6eb
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #20 Skrevet 6. mai 2014 Jeg får ikke yngste i barnehage eller kommer meg på jobb uten bil Anonymous poster hash: 96e4a...ef9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #21 Skrevet 6. mai 2014 Og ja.. Dette er utrolig tungt .. Anonymous poster hash: 96e4a...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå