Gå til innhold

Hvilke yrker passer for en alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på....

Har drevet eget firma i 10 år. Startet rett etter vgs. Så jeg har aldri hatt en "ordentlig" jobb. Men nå som det blir skilsmisse så er det eksmannen min som skal styre skuta. Jeg kjenner at jeg er lei og vil heller ha en vanlig jobb.

Eneste fordelen med eget firma er at jeg styrer min egen hverdag.

Hvilke yrker kan man ha der man har en vanlig 8-16 jobb?

Anonymous poster hash: c6161...306

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehage? Prøver å tenke videre, men kommer ikke på noe i farta...

er selv alenemor og jobber i barnehage. Vanligvis 8:30-16:00 vakt, men er det tidlig eller senvakt, ordner jeg meg på en måte så noen andre får hentet eller levert ungen i hans barnehage.

Anonymous poster hash: def6d...c35

Skrevet

Ja har tenkt på bhg :) Jobbet et år i bhg da jeg gikk vgs og det var jo forsåvidt en grei jobb det :)

Jeg er utdannet sykepleier, men er vel temmelig vanskelig å finne en jobb som ikke innebærer turnus.

Skrevet

Kontorjobb, hjemmesykepleie, bhg, 

Anonymous poster hash: d6ba3...576
Skrevet

Takk :)

Hjemmesykepleien her er turnus. Er ikke det vanlig?

Skrevet

Hjemmesykepleien her er turnus. Er ikke det vanlig?

Jo det er vanlig med turnus i hjemmesykepleien.

Dagjobber:

Barnehage, hjemmehjelp, diverse kontorjobber, helsesekretær ved dagpoliklinikk eller legekontor.

Anonymous poster hash: a9a82...8ad

Skrevet

Kontorjobb, hjemmesykepleie, bhg, Anonymous poster hash: d6ba3...576

Hjemmesykepleien her er turnus. Er ikke det vanlig?Anonymous poster hash: c6161...306

Jo det er vanlig med turnus i hjemmesykepleien.

Dagjobber:

Barnehage, hjemmehjelp, diverse kontorjobber, helsesekretær ved dagpoliklinikk eller legekontor.Anonymous poster hash: a9a82...8ad

Polikliniske jobber er svært ettertraktet av sykepleiere, så det kan bli vanskelig!

Anonymous poster hash: 18cdb...90b

Skrevet

Konsulentyrker, kontormedarbeider, resepsjon i firmaer, kundeservice, barnehage ect, ect.. :)

Skrevet

Jeg har en jobb som passer for alenemødre. Jobber i PPT, har arbeidstid 8-15.30, men med fleksitid. Kan selv velge når vi vil ta ut ferie. Ikke så aller verst betalt heller, men her i kommunen ønsker de kun folk med master i spesialpedagogikk.

Anonymous poster hash: 62ae9...a2d

Skrevet

Jeg jobber i NAV og flere av kollegaene mine er sykepleiere. Andre muligheter kan være attføringsbedrifter eller bedriftshelsetjeneste.

Anonymous poster hash: 37609...08a
Skrevet

Lærer

Anonymous poster hash: 0e60b...687
Skrevet

Tja, hva med å ta litt mer skole, eksempelvis en bachelor i økonomi eller noe annet? Vil anbefale en åtte-fire-jobb - gjerne i et yrke der du har fleksitid, det letter endel om du skal være alenemor :-)

Vil være helt supert å kombinere med barn iallefall.

Vi venter fjerde barnet, jeg er økonom og har fleksitid. Veldig greit når mannen er på lengre turneer, og jeg må være "jazzenke" på ukesvis. Dermed er det fint mulig å få til fulltidsjobb, flere barn og en flott og fungerende hverdag :-)

Skrevet

Saksbehandler offentlig sektor. Da har man dessuten sommertid i staten (7timers dag med full lønn fra midten av mai til midten av september), masse fleksibilitet med tanke på fredager og avspasering/flex,

Anonymous poster hash: 82072...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...