Gå til innhold

Flere som har ett stort, og ett lite øye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg smiler er det ene øyet større enn det andre. Liker ikke. Vanlig eller?

Anonymous poster hash: ed94f...70e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok like vanlig som ikke, vi er symmetriske i ulik grad...

Anonymous poster hash: 181c4...41d
Skrevet

Nei, men har en liten og en stor pupp :-(

Anonymous poster hash: e49b7...f9b
Skrevet

Ja.

Men det kom av et syndrom jeg hadde i ungdommen.

Var lamma i halve trynet så øyemuskelen har dødd litt tror jeg:)

Anonymous poster hash: 392b9...541

Skrevet

Husker at da jeg gikk på "formgivingsfag" og skulle lære å tegne ansikter, lærte vi fort at omtrent alle mennesker har ett øye som er større enn det andre. Vi måtte studere den personen vi skulle tegne, og samtlige hadde forskjell på øynene sine.

Anonymous poster hash: 58560...33a

Skrevet

Ja, bryr meg mindre jo eldre jeg blir:)

Anonymous poster hash: e012e...ec8
Skrevet

Ja, og derfor har jeg skrå lugg som gjør at det ser likere ut:)

Anonymous poster hash: 48acb...7a1

Skrevet

Alt vi har to av er litt forskjellig. Ikke alltid slik at man legger merke til det med første øyekast, men pupper, ører, nesebor, øyne, hender, føtter osv vil aldri være speilbilder av hverandre. Og det gir dynamikk. Studier har vist at helt symmetriske (dataanimerte) mennesker oppfattes av hjernen som falske og lite tiltalende, mens de samme ansiktene med små varasjoner i symmetrien oppfattes som mer sympatiske, mer tiltalende og også hyggeligere å se på. 

• 4 år senere...
Skrevet
På 6.5.2014 den 12.23, Anonym bruker skrev:

Når jeg smiler er det ene øyet større enn det andre. Liker ikke. Vanlig eller?

Anonymous poster hash: ed94f...70e

Hei! Moren min hadde litt forgiftning igjen i magen når jeg var inni den. Det tenkte legen at var grunnen til at jeg har et stort og lite øye. Muskelen under det høyre øyet mitt er lam. Og nesten halve det høyre ansiktet er også lamt. Du er ikke alene om det! Om du vil snakke om det, så kontakt meg! Jeg er 15 år, og det er også veldig tøft for meg. 

Skrevet
På 6.5.2014 den 12.34, Anonym bruker skrev:

Ja.

Men det kom av et syndrom jeg hadde i ungdommen.

Var lamma i halve trynet så øyemuskelen har dødd litt tror jeg:)

Anonymous poster hash: 392b9...541

Et syndrom er ikke noe man blir kvitt. 

HI, jeg synes usymmetrisk ansikt er sjarmerende og ekte. Jeg liker at folk har slike særegenheter. En skjev fortann, skjevt smil, ulik størrelse på øyne. Det har ingeting å si for utseende. 

Se på Peter Bubresko i god morgen Norge, han har slike øyne. Synes han er veldig sjarmerende. 

Anonymkode: 08827...f5c

Skrevet

Er det noen her inne som har øye-fetish om dagen eller? Bilde av øyne, grønne øyne, og store og små øyne... hjelpes... 

Anonymkode: 7842b...ab7

Skrevet
På 6.5.2014 den 13.06, PrinsesseHengepupp skrev:

Alt vi har to av er litt forskjellig. Ikke alltid slik at man legger merke til det med første øyekast, men pupper, ører, nesebor, øyne, hender, føtter osv vil aldri være speilbilder av hverandre. Og det gir dynamikk. Studier har vist at helt symmetriske (dataanimerte) mennesker oppfattes av hjernen som falske og lite tiltalende, mens de samme ansiktene med små varasjoner i symmetrien oppfattes som mer sympatiske, mer tiltalende og også hyggeligere å se på. 

Det er vel ikke sant? Har lest at symmetri er mer tiltrekkende. De blir først valgt.

Anonymkode: be090...179

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke sant? Har lest at symmetri er mer tiltrekkende. De blir først valgt.

Anonymkode: be090...179

Symmetri er tiltrekkende. Helt symmetrisk, altså dataanimerte ansikter der den ene ansiktshalvdelen er et speilbilde av den andre er ikke tiltrekkende. Så et forskningsprogram om dette så mulig jeg husker litt feil. 

Anonymkode: 08827...f5c

Skrevet

Jeg har et øye som blir smalere når jeg smiler/ler. Samme gjelder bår jeg får migreneanfall. Da blir det ene øyet smalere. Alltid det høyre øyet

Anonymkode: c89a8...211

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...