Gå til innhold

Når vannet renner tregt ned i vasken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På badet, snakker vi om alvorlige problemer med røra da, eller kan det lett fikses? 

Anonymous poster hash: c6927...f8a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På badet, snakker vi om alvorlige problemer med røra da, eller kan det lett fikses?  Anonymous poster hash: c6927...f8a

Har du vasket det noen gang? Da mener jeg skru av røra nede under vasken og vaske det?

Anonymous poster hash: 7ba62...9a0

Skrevet

Dette skjer hos alle. Tett i sluket. Du må ha en bøtte under, et par oppvaskhansker. Skru opp røra og tøm de for alt som har tettet de. Skikkelig ekkel jobb, men må gjøres. Plumbo kan også brukes, men vil skade rørene

Anonymous poster hash: b8bfe...09a
Skrevet

Kjøp plumbo på matbutikken. Pass på å kjøpe den for plastrør om der er det du har.

Anonymous poster hash: 20615...4c9

Skrevet

Skru opp vannlåsen og fjern det som ligg der.

Skrevet

Det kan være rørene er tette av f.eks hår osv.. Har du prøvd div avløpsprodukter?

Jeg hadde dette problemet med min vask på badet. Vannet rant så vidt ned. Jeg skrudde av den koppen i bunnen av røret, staket opp og trodde problemet var løst.. Men nei, like tett..

Da skrudde jeg av det røret som er nærmest veggen (altså det leddet som er rett før røret går inn i veggen). Der dro jeg ut en laaang pølse av hår, møkk og ett eller annet seigt (blæh), og DA rant vannet ned fort som bare det :P

Anonymous poster hash: 66bb1...b5a

Skrevet

Takk for svar :) 

Anonymous poster hash: c6927...f8a
Skrevet

Det er sånt man har mannfolk til :)

Du må rett og slett fjerne dritten i vannlåsen, det legger seg hår og div nedi der og tetter det igjen. Er som de andre sier her bare å skru fra hverandre den bøyde delen av røret som er under vasken, i den ligger det mye "gull".

Anonymous poster hash: e4fb4...00f
Skrevet

Jeg skrudde ut sluket i vasken og vannlåsen under vasken og renset de for hår og grums og da ble det bra. Samler seg masse der.

Skrevet

Her fikser mannen det.

Men en gang i blant kjøper jeg en hel flaske zalo så lar jeg varmt vann renne fra kranen, har i ca halve zaloen, lar det virke i kanskje 10 min og heller kokende vann i. Et par liter. Det hjelper ofte en stund om ikke mannen er hjemme :P

Skrevet

Ikke kjøp plumbo! Det skader rørene og kan gjøre det værre. Skru heller opp vannlåsen. Har rørleggermann som har bannlyst plumbo.

Anonymous poster hash: c40d5...be9

Skrevet

For all del, ikke bruk Plumbo. Gå til en vvs forhandler og kjøp Mudin, de har også hardere skyts men det må rørlegger ordne med pga farlige kjemikalier.

Anonymous poster hash: 2d409...df2

Skrevet

plumbo

Anonymous poster hash: c3b9e...750
Skrevet

Du tømmer skapet undet vasken for alt stæsj.

Så setter du en bolle/bøtte under rørene. Så tar du tak i skjøten på røret og drar eller skrur (kommer litt an på hvilken type kobling du har). Pass på at pakninger (gummiringer) ikke forsvinner eller blir kastet. Rens røret og ta gjerne en tynn lang pinne (skrutrekker) og pill litt i hullene oppi vasken. Da får du ut all dritten som har størknet og festet seg.

Skru sammen rørene/koblingene igjen og pass på at alle pakninger sitter der de skal. Skru på vannet og sjekk at alt er tett og ingen lekasjer i koblingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...