Gå til innhold

Redd jeg har fått underlivskreft :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med veldig kløe og ubehageligheter i underlivet i lengre tid, ikke fungerte det med diflukan og ingen soppkurer funker heller ikke :(

Ikke finner legen noe på urinprøver heller, bare spor av blod. Er faktisk redd og tenker på kreft hver kveld jeg legger meg. Ja som sykepleier vet jeg jo at det ikke behøver og være det, men tanken er jo der likevel.

Noen som har hatt kreft i underlivet og hvordan oppdaget du det?

Anonymous poster hash: 57a14...9aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt celleprøve?

Jeg er selv redd for det. Har hatt rare smerter som kommer og går over en tid nå. Har bestilt time for å få tatt celleprøve og da er det 7 år siden sist. At jeg har ventet så lenge:(

Anonymous poster hash: 1fc7f...91a

Skrevet

Kløe og ubehageligheter høres for meg mer ut som en hudlidelse, feks lichen planus eller lichen sklerosus, mer enn kreft. Kunne passet med at soppkurer ikke fungerer. Har du noen hudforandringer?

Anonymous poster hash: 79859...c80
Skrevet

Nei ingen hudforandringer bortsett fra at det klør til tider noe veldig nedentil. Jeg har byttet ut vaskemiddel med neutral og bruker ikke skyllemiddel på undertøy lenger. Har tatt celleprøve i 2013 og den var helt fin uten noen forandringer, men dette har jo kommet siden den gang. Dagene før mensen er det helt jævlig med en grusom kløe som jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere.

Skrevet

Jeg hadde det slik, og spesielt før mensen da jeg brukte p-ring. Problemet forsvant da jeg byttet til piller. Kan det være prevensjonen hvis du bruker det? Ellers ville jeg, som hun nevnte over her, sjekket opp i om det kan være en hudlidelse.

Anonymous poster hash: 10ace...e4b

Skrevet

Bruker ikke lenger spiral eller p-ring så det kan ikke være noe prevensjon heller. Men er det normalt med hudlidelse i underlivet? Det kan ikke være slik skjedekatarr selv om jeg ikke har illeluktende eller spesielt mye utflod?

Skrevet

Ja, men kan få hudlidelse i underlivet. Feks psoriasis. Som regel vil man da ha utslett andre steder på kroppen, men ikke alltid.

Ang skjedekatarr, så er jeg usikker. Ta en tur til legen, be om bakteriedyrkning og evt bli henvist til gyn. (Eller du kan bestille dette privat)

Håper det ordner seg, man kan ikke gå sånn å klø for lenge, uutholdelig!

Anonymous poster hash: 10ace...e4b

Skrevet

Bruker du p-piller/hormonprevensjon? Det kan gjøre slimhinnene såre og irriterte (og kløende). 

Hudlidelse er ikke veldig vanlig nei, og derfor kan det være litt vanskelig å få diagnosen. Men hvis du har vært plaget lenge og behandlingene du får hos fastlegen ikke virker kan det være på tide med henvisning til gynekolog :)

Lag ei dagbok hvor du fører inn hvilke symptomer du har og når de kommer (type kommer de rundt mensen, feks), så kan det være enklere for deg og legen(e) å se et eventuelt mønster :)

Anonymous poster hash: 79859...c80
Skrevet

Eksem?

Jeg fikk først påvist mild sopp, ingen behandling hjalp. Gikk til ny gynekolog og hun sa jeg hadde eksem og kkke sopp. Fikk en sterk salve(mot psoriasis,eksem) som skulle lindre kløingen. Nå klør jeg nesten ikke lenger.

Anonymous poster hash: 1c3e5...d8d

Skrevet

En venninne av meg fikk kreft i underlivet, hun hadde uregelmessige blødninger, midt i syklus osv. Men ellers merket hun ikke så mye til det, pga blødninger så sjekket hun seg og hun hadde celleforandring.

Men ingen kløe eller ubehag

Anonymous poster hash: 1c3e5...d8d

Skrevet

Jeg var plaget med mye kløing/ sving for litt over et år siden. Tok flere soppkurer, gav seg, men kom raskt tilbake.

Jeg bestemte meg for å kutte ut snop for en periode (spiste sjokolade nesten daglig). Tok også dobbel soppkurer og fortsatte med noen ph-balanserende vaginaltabletter. Disse tok jeg også 1-2 døgn etter avsluttet mens til å begynne med. Har ikke klødd på et år!!! Takk og lov!!!

Ikke godt å gå slik, ønsker deg god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...