Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #1 Skrevet 6. mai 2014 Jeg vurderer å be nav om å regne på om barnefaren skal betale bidrag, siden jeg er lei av å måtte mase på at han også skal kjøpe ting, betale sfo osv. Har ingen bidrag i dag, og det er jeg som kjøper 98% av klær og utstyr. Spm.: 1. Over en toukers periode er barnet 8 dager hos meg og 6 hos faren. Faren tjener nok 150.000 mer enn meg i året, men har bidragsplikt for et yngre barn som han har såkalt "vanlig samvær" med. Er det sannsynlig at det blir noe bidrag til overs da? Regner med han må betale mye til barnet han har lite. 2. Må jeg vite hvor mye han tjener helt eksakt for å søke? Eller er dette noe nav finner ut? 3. Hvordan er egentlig gangen i dette? Varsle far om at jeg kommer til å gjøre det, få en time hos nav (eller bare fylle ut skjema uten å måtte ha time?), og hca gjør de da videre? Takker på forhånd for evt hjelp. Anonymous poster hash: 944fc...2e4
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #2 Skrevet 6. mai 2014 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 944fc...2e4
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #3 Skrevet 6. mai 2014 Nav.no er en fin start Anonymous poster hash: 36ff4...2ac
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. mai 2014 #4 Skrevet 6. mai 2014 Du fyller ut et skjema du finner på NAV, og de sender det til han for at han skal oppgi sin informasjon. Han må betale utfra inntekt og samvær. Du trenger ikke gi beskjed til han om det. Dere må begge betale et gebyr på det
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Takk for svar. Anonymous poster hash: 944fc...2e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå