Gå til innhold

Er det ingen som sykler lengre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fulgte 7 åringen til trening i går. Uten for hallen står det et fint sykkelstativ, men ikke en eneste sykkel. Parkeringsplassen derimot er fylt opp med minst 50 biler og i hallen og utenfor yrer og kryr det av sikkert 100-150 unger fra ca 6 til 15 år. Fint vær var det også. Jeg følte meg jo som den avvikeren som kom på sykkel.

Er det ingen som sykler til trening lengre? Er det en selvfølge å bli kjørt alle steder? Det er til og med godt med gang/sykkelveier i alle retninger ut fra hallen, men du ser nesten aldri en syklist der. De eneste som er ute og sykler er de som trener "seriøst" og som sykler på veien.

Anonymous poster hash: 29dea...634
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden foreldre må delta 100 % i barnas hverdag blir det til at de tar bilen fordi det er lettere for dem.

Ser det samme hos oss. Par barn som sykler, resten blir kjørt.

Anonymous poster hash: 1cf66...1f4

Skrevet

Tenkte å skaffe meg sykkelsete til hausten, slik at eg kan sykle til jobb og hente toåringen i bhg på sykkelen. Men det blir ei kortvarig glede, frå november skal to barn hentast i kvar sin barnehage.

Skrevet

Siden foreldre må delta 100 % i barnas hverdag blir det til at de tar bilen fordi det er lettere for dem.

Ser det samme hos oss. Par barn som sykler, resten blir kjørt.

Anonymous poster hash: 1cf66...1f4

Men hvorfor må foreldrene være med på alt? En 10 åring burde da klare seg på trening en time uten at mor eller far står på sidelinjen og hvorfor ikke sykle sammen med barnet om man likevel skal være der. De fleste her bor jo ikke mer enn 2-3 km unna treningen. Det er ikke langt på sykkel.

Anonymous poster hash: 29dea...634

Skrevet

Ungene mine blir kjørt til og fra trening, men de sykler som bare det når de er hjemme. 7 åringen har allerede "syklet ihjel" en sykkel..og det er bare mai ;)

Anonymous poster hash: 9d6e8...e13

Skrevet

Snupp har syklet til svømmingen siden hun hvar 4 år. Først med løpesykkel og deretter med vanlig sykkel om vinteren bruker vi akebrett/kjelke eller går. I starten løp en av oss voksne ved siden av, men nå sykler vi sammen med henne. Jeg reagerer også på at det er svært mange som kjører bil. Kan ikke skjønne at behovet er såååå stort.

Når hun nå har bikket 6 år og fått "stor" sykkel, vil "terskelen" for bruk av bil i forhold til avstand øke mer og mer.

Selv sykler jeg til jobb året rundt.

Anonymous poster hash: 49f91...0c0
Skrevet

Mine gutter på 10 og 13 sykler til trening begge to. Er dere seriøst med og ser på så store unger trener?

Jeg er stort sett med når det er kamp, men eldste trener jo fotball 3-4 ganger i uken og jeg har ingen planer om å bli med på disse treningene altså. 

Er ganske nøyaktig 2 km til banen og sykkelsti hele veien, det må de bare klare.

Men jeg ser hva du mener, det er faktisk ingen andre på noen av lagene som sykler, alle blir kjørt. 13 åringen har prøvd å få med seg noen av kompisene på å sykle så de kan ta følge, men de gidder ikke. Foreldrene til de andre guttene sier til meg at de veldig gjerne skulle hatt sine barn til å sykle og at min sønn er så flink, men så lenge de gir guttene alternativet å bli kjørt velger de selvfølgelig ikke sykkel...

Synes det er helt vannvittig jeg, at jeg nesten skal føle meg som en dårlig mor som ikke følger opp barna mine, fordi mine gutter er de eneste på laget som faktisk må sykle til trening.

Anonymous poster hash: 6180c...e5f
Skrevet

Vi går eller sykler alltid. Her er det mange som går eller sykler. De som bor nærmest barnehagen kjører hjem fra jobb og går til barnehagen. Jeg må kjøre til barnehagen da de ligger 3 km unna uten gangvei, smal og svingete vei og hovedvei.

Anonymous poster hash: d4324...f9f

Skrevet

Her er det mange som sykler. Både barn og voksne. Og enda mer nå på våren og utover sommeren.

Jeg kan ikke sykle pga helsa, men storesøster sykler til skolen når været tillater det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...