Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Vi skal gå i tog, spise lunsj hos foreldrene mine, så bort på skolen hvor det er leker og underholdning. Etterpå er det hjem og grille med naboer og venner Anonymous poster hash: 8c091...2bc
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Jeg visste jeg blir alene på 17. mai, og har i flere måneder planlagt at jeg skulle dra til Eidsvoll den dagen. Har gledet meg ordentlig. Og nå innser jeg at jeg ikke har penger til 200 kr til toget. Så da kommer jeg til å sitte inne og prøve og glemme hvilken dag det er. Anonymous poster hash: b98e7...202
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Jeg feirer ikke 17. mai så vi skal på ferie Anonymous poster hash: 4b7cd...eda
Anonym bruker... Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Siden vi bor i eidsvoll så blir det jo og gå i tog med barnehagen til barna bort til eidsvoll bygningen. Blir sikkert der noen timer i alt kaoset og etter det pleier familien og møtes til grilling..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Jobb på meg gitt! Anonymous poster hash: bc15d...e9b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Vi( jeg og 7 åringen) starter med frokost hjemme sammen med besteforeldrene. Gjort det i alle år. Så er det tog med klassen, før leker/ kaker på skolen. Etterpå blir det grilling med besteforeldre, tante/ onkel og søskenbarn før vi drar til byen igjen og kikker på russetog. Dagen avsluttes nok på kino eller med film hjemme- får se an hva vi gidder:-) Gleder meg- syns 17. mai er stor stas. Håper på sol så jeg kan ha på solbrillene haha. Jeg blir så rørt hver gang jeg hører korpsmusikk denne dagen eller når det synges "ja, vi elsker". Går med en klump i halsen hele dagen. Anonymous poster hash: 62ab4...bc9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Blir bare oss tre, og hele dagen går med til å være i sentrum. Følge med buekorpset, spise, tivoli osv. :-) Tar det rolig. Anonymous poster hash: 7398a...797
Isola&Lille+julegave Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Frokost hjemme med besteforeldre, dra til byen å se på barnetoget, lunsjbuffet på hotellet, så leker og tog for barnehagene på en skole i nærheten. På kvelden blir det nok å sitte med bena høyt!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Jeg visste jeg blir alene på 17. mai, og har i flere måneder planlagt at jeg skulle dra til Eidsvoll den dagen. Har gledet meg ordentlig. Og nå innser jeg at jeg ikke har penger til 200 kr til toget.Så da kommer jeg til å sitte inne og prøve og glemme hvilken dag det er. Anonymous poster hash: b98e7...202 Hvis du har planlagt dette i flere måneder, kunne du vel lagt av penger?! Anonymous poster hash: da64a...f58
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 For meg er 17. mai en dag man kun "feirer" hvis man har barn og dermed "må". Jeg drar ikke frivillig ut i et kaos av folk og styr og ståk, holder meg hjemme på sofan eller ute i hagen og koser meg hvis det blir fint vær. Hadde jeg hadd bunad kunne jeg vurdert å ta en tur på i idrettshallen og hilst på kjente, men uten verken bunad eller barn holder jeg meg hjemme! Anonymous poster hash: 45490...9e8
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #13 Skrevet 6. mai 2014 For meg er 17. mai en dag man kun "feirer" hvis man har barn og dermed "må". Jeg drar ikke frivillig ut i et kaos av folk og styr og ståk, holder meg hjemme på sofan eller ute i hagen og koser meg hvis det blir fint vær. Hadde jeg hadd bunad kunne jeg vurdert å ta en tur på i idrettshallen og hilst på kjente, men uten verken bunad eller barn holder jeg meg hjemme! Anonymous poster hash: 45490...9e8 Du høres ut som en morsom person....eh... Anonymous poster hash: 73b14...092
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #14 Skrevet 6. mai 2014 Jeg visste jeg blir alene på 17. mai, og har i flere måneder planlagt at jeg skulle dra til Eidsvoll den dagen. Har gledet meg ordentlig. Og nå innser jeg at jeg ikke har penger til 200 kr til toget. Så da kommer jeg til å sitte inne og prøve og glemme hvilken dag det er. Anonymous poster hash: b98e7...202 For en innstilling. Dersom det var så viktig å dra med toget burde du lagt av penger. Man kan jo ha det greit alene også? Eller du kan avtale å treffe familie eller venner for å se et barnetog, grille hos noen? Å velge å sitte inne og surmule høres ut så en dårlig plan. Smil og se om du ikke klarer å nyte fridagen! Hva med en fjelltur? Tur på stranda eller i skogen? Ta avgårde å se barna dine gå i toget, selv om de er hos faren? Avtale med venninner? Anonymous poster hash: 0de4e...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #15 Skrevet 6. mai 2014 Jeg skal spille i korpset i barnetoget:-) Datteren min går i barnetoget, mens lillebror må se på sammen med mannen og besteforeldre. Etterpå ser vi nok på litt mer av toget, spiser pølser og is. Og så drar vi hjem til oss og får besøk av alle besteforeldrene. Kanskje en tur på skolen også til aktivitetene der om ettermiddagen. Anonymous poster hash: e07f8...c19
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #16 Skrevet 6. mai 2014 Kommer ann på været. Blir det greit vær så kommer mamma på lunsj så tar vi en tur til sentrum og kjøper is og ser på livet. Blir det regn så gadd ikke mama reise ut og da gidder vi ikke gå ut heller. Da blir det bare til at vi koser oss hjemme og ser på toget på tv den dagen. Har en liten en under to år. Anonymous poster hash: ff3b4...c13
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #17 Skrevet 6. mai 2014 Jeg skal gå i tog for første gang! Gleder meg Er korpsleder. Mannen og lillesøster skal til byen å se på. Etterpå er det lunsj hjemme og så nytt tog i nærmiljøet og deretter leker og diverse på skolen. Anonymous poster hash: d8eff...982
☆☆☆ Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 Skal gå i folketoget under barnehagen si fane, deretter blir det pølse og is saman med slekta til mannen på hybelen til oldis (omsorgsbustad/sjukeheim). Deretter blir det nok ein tur innom idrettshallen på arrangementet der.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #19 Skrevet 6. mai 2014 Barna blir levert av mannen til toget. Så haster mannen avgårde for å spare friske svigermor for en gåtur på 15-20 min, mens minsten og jeg sitter hjemme og venter. Vi drar så for å se på barna våre i toget. Så kommer besteforeldrene til barna og ser om vi står på vår vante plass. Der kommer jeg til å snakke med farfar, mens farmor (svigermor) skuler bort, slik at hun får samlet skyts mot meg til senere. Hun er bitter fordi hun ble forlatt. Senere på kvelden kommer mannen min til å kritisere meg fordi svigermor har klaget på at jeg er så smiskete mot svigerfar. Deretter kommer mannen min og jeg til å krangle fordi han mener at alle skal til svigermor, mens jeg ber han ta med barna dit og drar selv fordi jeg ikke orker kritikken fra svigermor. Alt jeg sier kan og vil bli brukt mot meg. Moren min kommer også til å prøve å overtale meg til å møtes på en overfylt cafe hvor det mest sannsynlig er lange køer og ståplass. Barna får så mye is de vil og gassballonger. Kanskje drar vi innom skolen, men aller helst vil jeg bare dra dyna over hodet og bli i senga hele dagen. Anonymous poster hash: 293e0...0c0
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. mai 2014 #20 Skrevet 6. mai 2014 Kjapp frokost hjemme før barnetoget. Skal for første gang bare se på tror jeg Gleder meg masse!! Så blir det hjem til lunsj hos oss. Og litt utpå ettermiddagen må vi stå i en kiosk i hallen hvor barneaktivitetene foregår, så da kan barna leke, kjøpe is og annet tull som barna kjøper den dagen imens, så er vi med etterpå På kvelden blir det kanskje middag hvis noen vil ha, kaker og mer is. Hvis vi er heldige blir vi invitert til svigers på kvelden i år også
PrinsesseHengepupp Skrevet 6. mai 2014 #21 Skrevet 6. mai 2014 Mål nr.1 er å få på seg bunaden. Dronningen sier jeg er blitt for tykk, men jeg vil, vil, vil ha på meg bunaden. Så skal vi nok i hallen og spise is og kaker, høre på taler som ingen egentlig hører pga skurr, se på toget, spise mer is og kaker, sende ungene på sekkeløp lek, skravle med folk og spise kaker og is. Så blir det hjem til en middag jeg fortsatt ikke aner hva blir (tips mottas!), og mer kake. Så blir det reprise på barnetogene på tv og føttene høyt resten av dagen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #22 Skrevet 6. mai 2014 Jeg skal gjøre som jeg gjør hver år, løpe etter barna med lommeboka åpen Også skal vi først gå i tog til kirka, tilbake igjen på skolen for å leke, spise kaker, is og snakke med kjentsfolk. Lynvisit til svigermor før russetoget så se på russetoget før vi reiser på resturant sammen med gode venner. Når klokken nærmer seg 7 så bærer det hjem for å flekke av seg bunaden!! Anonymous poster hash: 94af9...e68
Love my kidz Skrevet 6. mai 2014 #23 Skrevet 6. mai 2014 Her skal vi se sønnen gå i tog med klassen sin. Vi blir så på skolen noen timer, med leker og spise pølser og is. Vi må hjelpe til med de arrangerte lekene i år siden vi har førsteklassing. Det kan jo bli morro det Når det blir ferdig, i to tretiden så drar vi hjem og lager oss sodd til middag. Hvis vi orker drar vi til sentrum på ettermiddagen for å se borgertoget, men mest sannsynlig er vi bare hjemme og koser oss Mannen snakket om en fotballkamp i sekstiden :S
Mrs. Kaizer Skrevet 6. mai 2014 #24 Skrevet 6. mai 2014 Lurer litt på om vi skal droppe hele feiringen og heller gå i Kongeparken. Får se hvordan været blir:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå