Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Alle mine søsken ønsker ikke å hilse på kjæresten min Vil ikke vite noe om verken han eller forholdet vårt Og hvis vi gifter oss så kommer de ikke i bryllupet Grunnen er at han ikke er et jehovas vitne Det er utrolig vondt... Men det er nok sikkert riktig (??) Måtte bare få det ut, vanskelig å tenke nå Anonymous poster hash: 14cee...60c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Nå kan du puste ut, nå som du ser hvor idiotisk og hjernevasket jehovas vitne faktisk er. Anonymous poster hash: 095ac...152
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Puste ut? Hva mener du? Hi Anonymous poster hash: 14cee...60c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Dette kan da ikke komme som noe sjokk?? Sånn har Jehovas vitner vært i alle år. Anonymous poster hash: d143c...819
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 så trist… håper det ordner seg! Anonymous poster hash: 8eb19...880
Fullrulle86 Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Jeg kan ikke fatte hvordan du har det nå, det må være grusomt vondt for deg. Jeg tror du gjør det rette, du må velge din partner etter hvem du ønsker, ikke hvem familien ønsker. På en annen side forstår jeg at det kan være vanskelig å finne ro og lykke uten familien. Dette er en vanskelig situasjon, men familien skal i mine øyne elske hverandre betingelsesløst! Stol på hjertet ditt og magefølelsen, ta sats og start ditt eget liv! Vær den som brstemmer over deg selv, ikke familien. Det er DITT liv! Til dere andre som har svart, vet ikke om det hjalp HI å høre hvor hjernevasket jehovas vitner er?! Gode varme tanker sendes deg i kveld!
*SommerFrisk* Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Nå ser du at blod ikke er tykkere enn vann. Dette er forferdelig trist for deg og alle andre som opplever det. Kos deg med kjæresten din!-Og la hans familie bli din nye. For selvom det kanskje ikke skulle fungere, forholdet asså, så har du jo nå sett hvor fantastisk familien din er når du virkelig trenger dem. Synes utrolig synd på deg nå!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Jeg har vært nødt til å velge bort familien av helt andre grunner enn religiøse. Og det er vondt, veldig vondt. Det vil alltid være et savn der. Og det er en merkelig situasjon, for man sørger over familien som om disse er døde selv om de absolutt er i live. Men det blir lettere å leve med etter hvert. Håper du følger det som er riktigst for deg fremover. Om kjæresten din er din store kjærlighet så vil du alltid angre om du dumper ham og i stedenfor velger en familie som ikke unner deg kjærlighet. Håper du og kjæresten har et sterkt forhold og at han forstår hvor mye det koster deg å velge ham, at han greier å støtte deg i den prosessen. Ønsker deg alt godt for fremtiden, HI! <3 Anonymous poster hash: 62a96...bef
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Huff, så forferdelig du må ha det nå Håper du finner ut av det, hva som enn er riktig for deg. Men jeg tror at viss du gjør som dine foreldre ønsker kommer du til å angre resten av ditt liv. Lytt til hjertet ditt. Dine foreldre og søsken fortjener deg ikke! Du fortjener lykke, frihet og noen som elsker deg - det gjør ikke familien din når de ikke ønsker deg lykke.Klem <3 Anonymous poster hash: 387e3...add
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Ja, det er utrolig vanskelig og vondt og URETTFERDIG! Kjæresten min hører på meg, støtter meg og skjønner at jeg har det vanskelig Han føler seg ikke så velkommen i familien Men jeg føler meg veldig velkommen i hans <3 TUSEN HJERTELIG TAKK for skjønne svar Hi Ps. Ja, vi vet jo jv har vært - alltid (??) Men dette er hvordan virkeligheten min er Anonymous poster hash: 14cee...60c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 Føler med deg! Svigermor er jehovas vitne, hennes mann er ikke og heller ikke min samboer og hans søsken. De var med frem til ungdomstiden! Kunne ikke bedt om en bedre svigermor (og ja, hun praktiserer). Så det er ikke nødvendigvis religionen i seg selv som er problemet. Heller de menneskene som velger å stole blindt på det som står i skriften som er problemet, uansett religion! Håper det ordner seg. Kan jo være at de kommer til fornuft om de forstår at du har tenkt å gjennomføre, hvertfall etterhvert! Anonymous poster hash: 8a653...01d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #14 Skrevet 5. mai 2014 I det øyeblikket du valgte å innvie deg til jehova, så visste du hva du gikk til...gjorde du ikke? Du visste at dette ville skje om du fant deg en utenfra... Hva gjør dere nå da? Lykke til. Anonymous poster hash: f1b7c...e88
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Jeg synes det er litt rart at du ikke visste hvordan de ville reagere. Fryktelig trist så klart, men kan vel ikke ha komt som et sjokk? Anonymous poster hash: fac6f...e21
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #16 Skrevet 6. mai 2014 I det øyeblikket du valgte å innvie deg til jehova, så visste du hva du gikk til...gjorde du ikke? Du visste at dette ville skje om du fant deg en utenfra... Hva gjør dere nå da? Lykke til. Anonymous poster hash: f1b7c...e88 . Mest sansynlig er hi født inn i jehovas viter og ikke valgt dette selv. Anonymous poster hash: 7aa22...401
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #17 Skrevet 6. mai 2014 Syntes synd på deg. Familien din velger religionen (for ikke troende "eventyret") fremfor sitt eget barn. Det syntes jeg er skikkelig ille. Hvorfor skal ikke mannen din ha religionsfrihet? Er de redd evt fremtidige barnebarn da ikke vil bli hjernevasket til å bli Jehovas Vitner. Vil du kun være glad i barnebarn (og deg) fordi dere har samme tro? Hvor ble det av toleransen og nestekjærligheten til andre mennesker? Hva med barn fra ex Syria som aldri har hørt om religion og ikke har noen tro er de da ikke eksisterende og skal ikke hjelpes? Og hvor kommer det fra at de er Guds utvalgte folk? Hvem begynte å si det og hvorfor? Var det slektningene til de som trodde på norrøn mytologi? konfronter foreldrene dine, og velger de eventyret fremfor deg så har du svaret på hvor viktig du er for dem og hvor viktig de bør være for deg i fremtiden. Syntes veldig synd på deg. Hadde mine foreldre vært så skrudd i hodet ville jeg ikke hatt noe med dem å gjøre, men jeg ville vært knust inni meg for alltid. Anonymous poster hash: ffebf...731
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 Jeg har så absolutt ikke valgt dette selv nei! Akkurat den diskusjonen gidder jeg ikke å ta... Hi Anonymous poster hash: 14cee...60c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #19 Skrevet 6. mai 2014 I det øyeblikket du valgte å innvie deg til jehova, så visste du hva du gikk til...gjorde du ikke? Du visste at dette ville skje om du fant deg en utenfra... Hva gjør dere nå da? Lykke til. Anonymous poster hash: f1b7c...e88 Så du mener at man må stå for et valg som man blir presset til som 13 åring ?? Hva vet man om livet da??? Anonymous poster hash: 14cee...60c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #20 Skrevet 6. mai 2014 Det må være utrolig vondt, HI! Man velger ikke bort familien sin pga tro / religion. Familien er det viktigste man har. Anonymous poster hash: 19d2d...5c7
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #21 Skrevet 6. mai 2014 Det må være utrolig vondt, HI! Man velger ikke bort familien sin pga tro / religion. Familien er det viktigste man har. Anonymous poster hash: 19d2d...5c7 Tusen takk :-) ENIG :-) HI Anonymous poster hash: 14cee...60c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #22 Skrevet 6. mai 2014 Men Jehovas vitner gjør det. Uansett omstendigheter Anonymous poster hash: 14cee...60c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #23 Skrevet 6. mai 2014 I det øyeblikket du valgte å innvie deg til jehova, så visste du hva du gikk til...gjorde du ikke? Du visste at dette ville skje om du fant deg en utenfra... Hva gjør dere nå da? Lykke til. Anonymous poster hash: f1b7c...e88 Så du mener at man må stå for et valg som man blir presset til som 13 åring ?? Hva vet man om livet da??? Anonymous poster hash: 14cee...60c Du ble stille nå ja.... Anonymous poster hash: 14cee...60c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #24 Skrevet 6. mai 2014 I det øyeblikket du valgte å innvie deg til jehova, så visste du hva du gikk til...gjorde du ikke? Du visste at dette ville skje om du fant deg en utenfra... Hva gjør dere nå da? Lykke til. Anonymous poster hash: f1b7c...e88 . Mest sansynlig er hi født inn i jehovas viter og ikke valgt dette selv. Anonymous poster hash: 7aa22...401 Hi har selv valgt å ta standpunkt,da hun innviet seg. Ingen tvinger noen til å ta dåpen. Anonymous poster hash: f1b7c...e88
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #25 Skrevet 6. mai 2014 Men dette viste du vel om fra før av? Til og med jeg som ikke er jv vet at hvis man gifter seg med en som ikke er jv eller bryter fra jv så ekskluderer familien deg. Koselig religion eller hur? Anonymous poster hash: fee8a...43c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå