Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Har en stesønn på 7 år som bor i Østfold og vi bor i Trondheim,moren til gutten nekter og sende han alene,og mener han er for ung? hans andre sønn som er 3 år og som også bor i Østfold kommer,de er halvsøsken de også. Noen som vet? Anonymous poster hash: b714e...903
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 med 3 åringen følger vi en vei og moren den andre,så drar ikke helt alene Anonymous poster hash: b714e...903
smurfis Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Jeg tenker at man må se an barnet. Er ikke sikkert at en 7 åring har lyst til å reise alene. Min hadde nok ikke turt!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Hva "de" anbefaler er en ting, en annen ting er hva barnet vil selv. Alle barn er forskjellige så selv om noen syns det er greit når de er 5 år vil andre igjen ikke takle det. Hadde ikke likt sende en 6 åring alene jeg heller. Anonymous poster hash: 13d57...3f1
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Siden de må ta fly, så er det individuelt. Er han sjenert, så kanskje han ikke vil like opplevelse å reise alene. Men de er vant til at barn som "pendler" mellom foreldre reiser alene og de blir fulgt av en voksen fra mammas hånd til pappas hånd. Så kommer det jo an på mor da. Kanskje hun synes det er en ekkel tanke at OM det skulle skje noe, så er han helt alene... Ingen mamma eller pappa som trygger han.. Anonymous poster hash: b4b55...8ef
humlemamma Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Vi trodde vår datter var klar for det. En togtur (8 år gammel) som gikk kjempefint, men hun vil ikke fortsette med det selv om hun var blid og glad da. Lar henne selv få avgjøre, men har forberedt henne på at det vil komme en gang da hun er nødt til det, om jeg feks blir syk eller lignende. Og jeg vil gjerne vente med en sånn "nå må du"-tur til det er helt nødvendig. Hun er nå ni år. Jeg tenkte ikke over avstanden, og at det menes fly. Da synes jeg gutten må få bestemme selv, ihvertfall frem til han blir 12-13-14 år avhengig av modenhet (da hadde jeg forventet det). Hadde aldri sendt en unge på 7 år alene med fly med mindre det var absolutt nødvendig (rekke dødsleie eller noe krisesituasjon) Endret 5. mai 2014 av humlemamma
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Jeg er veldig skeptisk til å sende barn alene med fly. Etter å ha hatt flere ubehagelige opplevelser under flyturer har den eldste datteren min fått glyskrekk. Jeg er veldig glad hun ikke har en far som bor en flytur unna for deg hadde vært uaktuelt selv om hun er tenåring. Anonymous poster hash: ff4ee...278
Mamma_til_2 Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Min datter reiste fra oslo og nordover alene med fly da hun var 6år, gikk supert.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 Datteren på 6 år (er flyvant) reiste nettopp alene med fly. Det var noe hun gledet seg stort til og som gikk kjempefint Anonymous poster hash: 12365...25d
Frk B. Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 Husk på det at foreldre kan følge barne inn til flyet og hente det igjen når flyet er landet. Så det er ''bare'' når flyet er i luften som barnet er alene. Men som flere sier så må både mor, far og barnet føle seg trygge på dette. Spør barnet hva han/hun vil og ta det fra der.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Barn må være fem år for å fly alene. Han er mer enn gammel nok. Anonymous poster hash: f514a...201
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 Da mannen min tok fly fra Kritiansand til Trondheim i fjor vinter var det så mye vind og drittvær i Trondheim at flyet ikke fikk landet og ble dirigert til Sverige. Så ble det buss fra Sverige tilbake til Trondheim... Jeg er nok litt mer hønemor enn gjennomsnittet, men jeg mener barnet bør være gammelt nok til å kunne takle slike uforutsette ting også uten å bli redd fordi mamma eller pappa ikke er der. Hadde ikke sendt 7-åringen min alene med fly, hun hadde antagelig ikke turt heller. Men 12-åringen min hadde taklet det helt fint. Man må se an barnet litt synes jeg... Anonymous poster hash: f17f8...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå