Gå til innhold

humørforandring hvis barnet har barnemark??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med barnemark? Blir barna sinte eller får endret sinnsstemning av dette??

Vi har ei tulle som til tider er rasende, utagerende og fysisk mot resten av familien. Hun sier det klør i rompa så vi har vasket morgen og kveld og vært nøye på håndhygiene. Nå leste jeg om barnemark og lurer rett å slett på om dette kan være årsaken??

Erfaring mottas med takk!

Anonymous poster hash: ccce1...b84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnemark ser enn jo om det er det . Trudde bare det skulle klø å det kan jo igjen gjøre noe med humøret :)

Anonymous poster hash: b76d9...ca0

Skrevet

Har ikke erfaring med det, men det er jo kommet frem i forskning siste årene at tarmfloraen påvirker psyken, så det er slett ikke utenkelig at din datter reagerer psykisk på en ubalanse i tarmen.

Anonymous poster hash: 33f82...bc4
Skrevet

HI

Spørs om vi bare skal kjøpe en kur å se om ting forandrer seg..

Blir helt satt ut av raseriet hennes.

Anonymous poster hash: ccce1...b84

Skrevet

Barnemark klør mest om natta, så vi merket det ved at hun våknet om natten og gråt og klaget over kløe i tissen (men det var rompa da, bare hun som ikke klarte å skille det). Observerte en mark i rompa hennes da jeg tørket bæsj, men bare én mark, en gang.. Kuren tok knekken på marken med en gang og vi har heldigvis ikke hatt det flere ganger her i huset :)

Anonymous poster hash: a8d93...63b
Skrevet

Hvis hun klør i rompa uansett grunn, er det vel ganske naturlig at hun blir ekstra irritabel.

Hvis det er mark bør det være mulig å se dette sent på kvelden, da kommer de ofte frem (ugh..) og er synlige rundt endetarm og skritt. Det er også ganske vanlig at unger (og voksne) klør rundt endetarmen. Noen ganger kan det skyldes for mye vasking..

Ellers er det jo mange unger som er temperamentsfulle. Personlighet kombinert med alder og perioder der barnet er ekstra frustrert eller er usikker på seg selv og andre, kan jo vise seg som utagerende adferd :(

Anonymous poster hash: e18ba...21a
Skrevet

Ja, det klør mest om natten, men det klør om dagen også.

Det er heller ikke alltid man kan se makkene.

Jeg var sikker på at min gutt ikke hadde mark, siden jeg ikke så de.

Jeg tok feil.

Anonymous poster hash: c3807...181

Skrevet

jeg har hatt det. oppdaget en-en gang. hele fam. ble behandlet... tenkte på det samme her...for har ei på 10 som er skikkelig utagerende. men det gikk ikke over med markkur: ) så i våres tilfelle skyldes humøret sikkert noe annet...

Anonymous poster hash: 1410f...4ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...