Gå til innhold

Sammenligner alltid meg selv med andre


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er forferdelig slitsomt! Greier aldri å bli forbøyd med meg selv eller godta at jeg ser ut som jeg gjør. Er ikke spesielt stygg eller spesielt pen, bare normal, anonym og kjedelig.

Prøver konstant å forbedre utseende mitt, men jeg ser jo ut som jeg gjør uansett. Føler jeg ser usedvanlig vakre jenter overalt og måler selvfølgelig meg selv opp mot dem.

 

Har aldri hatt problemer med å få kjærester og lignende men likevel..

Hvorfor kan jeg ikke bare godta at jeg ser ut som jeg gjør? Blir liksom aldri komfortabel med meg selv.

Andre som føler det på samme måte? Hvordan skal jeg greie å godta at sånn er jeg?

 

Anonymous poster hash: c9c40...7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de aller aller fleste jenter føler det på den måten. Vi ser alt andre har, og klarer ikke tenke at det vi har/ hvordan vi er, er bra nok. Det gjør at vi dytter oss selv enda lengre ned. Hadde vi klart å fokusere på, og tenke at vi er bra nok som vi er og det vi har er bra nok, så hadde mange problemer vært ikke eksisterende.

 

Jeg selv føler at det er en kamp om å klare å akseptere at jeg er meg og ingen andre. at jeg kan være stolt av den jeg er, uten å hele tiden sammenligne meg selv med alle andre. Prøver å ikke misunne andre selvom det er vanskelig. Tror det er viktig å fokusere på det som er bra med en selv og det en har. Å være takknemlig for det, enn å misunne alt ved andre. Jeg har innsett at jeg aldri blir noen modell og gjør det beste ut av den kroppen og det livet jeg lever. Det hjelper å tenke på alt man skal være takknemlig for :) det er så mange andre som har det mye verre. Det hjelper ihvertfall meg å tenke sånn.

 

Anonymous poster hash: 70a9b...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...