Vicky Pollard Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Fikk synsforstyrrelser i 6- tiden. Merket skikkelig godt i 7- tiden i kveld. Slik sikksakkmønster særlig på venstre øye i sidesynet liksom. Stusset veldig på dette her. Så BÆM- rimelig intens hodepine bak høyre øyet og høyre side av nesen(?). Lyssky og måtte bare legge meg ned, solbriller på og øynene igjen. Litt bedre nå heldigvis, er dette migrene? Ukjent type hodepine jeg ikke har kjent på før. Bestemoren min var plaget med migrene...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Høres veldig ut som et klassisk migreneanfall ja... Anonymous poster hash: e0ee9...b68
skinnfilla Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Når jeg har hatt migrene, starter det i panna/tinningen og går bakover oppå hodet. Det strammer rundt hodet, liksom. Jeg har ikke spesielt synsforstyrrelser, men jeg spyr som en gris. Det er så vondt at jeg kaster opp ,rett og slett. Da må jeg sove, gjerne i tre-fire timer, så klarner det opp. Jeg får det ved "tankekjør" , og om jeg gråter mye. Sist i en venninnes begravelse.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Klassisk migrene Kjøp inn smertestillende som feks Dispril (Acetylsalisylsyre), så har du til neste gang (det kan virke bedre enn blandingen Ibux - Paracet hos noen). Hvis du blir plaget med det kan det være lurt å gå til legen og få migrenemedisiner du kan ta ved anfall Anonymous poster hash: 9c484...44c
Vicky Pollard Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2014 Heldigvis var det ikke så heftig anfall. Husker at bestemor lå i dagevis med klut på panne og øyne. Håper det ikke blir noen vane. Men ikke så rart, har unger som våkner opptil 8-10 ganger PR. natt, oppe kl 05-06 stressende jobb, forhøyet blodtrykk og alene med akt styret halve mnd pga bortearbeidende mann. Er faktisk 40% sykmeldt pga blodtrykket, noe dom ikke har betydd mer enn at jeg har 40% mindre tid å utføre arbeidsoppgaver på. Skulle liksom være sykmeldt for å trene og hvile meg men banna bein er ungene syke, de eller jeg skal til kontroller, lege etc. Hver f... dag jeg tror jeg skal ha fri. Nå hadde jeg sett fram til i morgen hvor det endelig ikke er noe som skjer... for 30 min sider spydde eldstemann. Classy.... 😬 Rakner sakte men sikkert i tømmene her nå, det går vel mot full sykmelding kanskje. Vil ikke ha det slik😔
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Heldigvis var det ikke så heftig anfall. Husker at bestemor lå i dagevis med klut på panne og øyne. Håper det ikke blir noen vane. Men ikke så rart, har unger som våkner opptil 8-10 ganger PR. natt, oppe kl 05-06 stressende jobb, forhøyet blodtrykk og alene med akt styret halve mnd pga bortearbeidende mann. Er faktisk 40% sykmeldt pga blodtrykket, noe dom ikke har betydd mer enn at jeg har 40% mindre tid å utføre arbeidsoppgaver på. Skulle liksom være sykmeldt for å trene og hvile meg men banna bein er ungene syke, de eller jeg skal til kontroller, lege etc. Hver f... dag jeg tror jeg skal ha fri. Nå hadde jeg sett fram til i morgen hvor det endelig ikke er noe som skjer... for 30 min sider spydde eldstemann. Classy.... 😬 Rakner sakte men sikkert i tømmene her nå, det går vel mot full sykmelding kanskje. Vil ikke ha det slik😔Synes definitivt du burde få full sykmelding. Du får jo aldri tatt deg inn som det er nå! Klem til deg! Anonymous poster hash: d2527...5f0
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Neste gang du skal til legen bør du nevne migreneanfallet siden du allerede har høyt blodtrykk. Det kan være at det ikke var migreneanfall, men blodtrykket som ga deg synsforstyrrelser og hodepine. Legen får bestemme om blodtrykket skal behandles mer Anonymous poster hash: 9c484...44c
Vicky Pollard Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2014 Er vel under utredning. Var til lege i dag. Skal til øyelege. Var der for ei uke siden og det var noen mulige uregelmessigheter med nervebaner? Eller noe. Skulle gi tilbakemelding om jeg fikk synsforstyrrelser. Er temmelig overbevist om at det var migrene pga de tydelige symptomene. Men gear fremdeles vondt i hodet når jeg rister på det og bøyer meg ned så må få sjekket ut skikkelig. Litt bekymret kjenner jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå