Gå til innhold

Hva skal dere servere 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Skal dere lage kake? i tilfelle hvilken ?

Trenger tips :smilorange:

Anonymous poster hash: c45d9...7ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser alltid ute på 17. Synes det er nok styr den dagen ;)

Bærkake er fint på 17. synes jeg. Gjerne med marengsbunn og iblandet vaniljekrem!

Anonymous poster hash: f7b09...2aa
Skrevet

Planen så langt er visst pølse med brød hjå oldis på sjukeheimen etter toget. Deretter blir det vel rømmegraut på arrangement i idrettshallen. Trur ikkje det er plass til måltid heime.

Skrevet

Vi har ofte lyst på ferske reker og loff når kvelden kommer, så vi prøver å få tak i det, men ikke alltid det lar eg gjøre. Ellers er det ingen som forventer servering, alle spiser og bruker dagen på samfunnshuset.

Skrevet

Fletteloff meg sukker på og masse godt pålegg. Egg, eggerøre, laks osv. 

Is, masse is. Har litt igjen av en suksesskake og en sjokoladekake fra et selskap som jeg skal ta opp. Skal også servere en jordbær og/eller ferskenkake (marengs, krem og de bær, frukt osv. en ønsker). 

Skrevet

Lager ikke kake på 17.mai, da spiser vi både is og kaker på skolearrangementet og har ingen behov for sånt når vi kommer hjem...

Har dessuten tre bursdager i mai måned så vi spiser nok kaker på denne tiden uansett ;)

Anonymous poster hash: 84731...700
Skrevet

Her blir det lapskaus på ungdomshuset.. Ellers skal jeg lage en god frokost, tenkte jeg :) Tips til god 17.mai kake, er pavlova!!

Anonymous poster hash: 5a681...a16
Skrevet

Jeg er plassert i en pølsebod på skolearrangement 17 mai. Skal være lykkelig når hele dagen er over :P

Anonymous poster hash: fe14a...420

Skrevet

Koldtbord i mellom slaga, og grilling helt til slutt. Dagen blir rålang her o eidsvoll i år :-)

Anonymous poster hash: 98a22...0cd

Skrevet

Her er pølser i brød og rømmegrøt tradisjon.

Å gjerne en enkel sjokoladekake til.

Anonymous poster hash: 2d27a...ec9
Skrevet

Rømmegrøt , kringler og fenalår spiser vi etter morgenposisjonen. Derretter er det opp på skolen med div aktiviteter, kaker, is og brus. Helt gåen når kvelden kommer :) Blir gjerne noen rundstykker til kveldens med godt pålegg. Men rømmmegrøt må vi ha! :) Ellers er vi ikke så nøye på det :)

Skrevet

Grillmat og en pastasalat er planen:) Orker ikke dille:p

Skrevet

17 mai lunsj for familie og venner. Servere spekemat med diverse tilbehør, ost og kjek og wienerpølser med lompe. Kaker: sjokoladekake, verdens beste, pavlova og daimiskake :)

Skrevet

Blir sulten av å lese alt her jeg nå! :)

Skrevet

Pølser og kake i kiosken på skolen til eldstemann ;) Sånn ellers er det veldig greit med pavlova 17.mai, med mye friske bær :) Grilling pleier å være en koselig avslutning på dagen.

Skrevet

Vi spiser alltid ute på et hotell i byen med svigers når det er 17.mai :-) Da er det middag, dessert og kaker (dette er kort tid etter barnetoget).

Etter det skal vi opp skolen til eldstesnupp, første gang vi er på skolearrangement med eget barn, så vet ikke hva det blir der ennå ;-)

Til kvelden er vi ofte ganske stappa, men de gangene vi spiser noe så er det ofte grillmat eller reker med tilbehør med venner. Vi har ikke avtalt noe ennå, så får se hva det blir i år :-)

Kake? Pavlova!:-) Perfekt 17.mai - kake, selv om jeg aldri lager den da, har den uka før i bursdagen til mannen:-)

Anonymous poster hash: f104c...576

Skrevet

Vi skal grille. Spleisefest så alle tar med noe. Da vet vi ikke hvilke tilbehør, desserter og kaker vi får, men det blir sikkert noe godt.

Anonymous poster hash: 3ad40...164

Skrevet

Vi har tradisjon å spise trøndersodd med kokt gulrot og potet :)

Ingen kake, men lager en fancy frokost til familien.

Anonymous poster hash: 04ed6...08e
Skrevet

Foccacia, eggerøre, spekemat, aioli.

Pavlova.

Anonymous poster hash: f9202...278
Skrevet

Dette er lunsj altså, til kvelden serverer vi grillmat, gjerne indrefilet av svin med ovnsbakte poteter, asparges, salat og foccacia :)

Elsker 17. mai mat! :)

Anonymous poster hash: f9202...278
Skrevet

Vi skal ha gjester til frokost og da blir det loff, rundstykker, fenalår, eggerøre, røkelaks, roastbiff, skinkestek, melon, jordbær og mye godt.
Middag blir rømmegrøt, mmm gleder meg!

Skrevet

Regner med det blir å spurte ut døra med brødskiva i hånda for å rekke barnetoget. Etter det blir det vel pølser og is på skoleplassen og så blomkålsuppe og kake hos barnas oldeforeldre. Herlig å slippe kokkelering denne dagen.

Skrevet

Tradisjon her er hjemmelaget lukket valnøtt (uten nøtter mtp allergi...) og champagne. Alkoholfri i år. Eplejus til ungene.

Ellers blir det sikkert is halve dagen og pølser i brød akkurat den dagen tipper jeg. Vi har en travel dag da vi er korpsforeldre, og skal nok opp og ned til byen opp til flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...