Gå til innhold

Gravid og arbeidsløs!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten diskusjon her.. Får man lønn i svangerskapet når man går på dagpenger/arbeidsledighetstrygd? Er det ikke sånn at man må ha jobbet de 6 av 10 siste månedene?? Noen som har peiling?

 

Jeg tenker jo at man kan ikke tjene seg opp rett til svangerskapspenger når man går arbeidsledig?

 

Anonymous poster hash: 388b6...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+fødsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+fødsel

 

Dagpenger/arbeidsledighetstrygd er likestilt med annen inntektsgivende lønn, og generer derfor retten til å motta foreldrepenger.

 

Det gir ikke tett til svangerskapspenger, da dette er noe som gis til arbeidstakere som har et arbeid som gir en viss risiko for det ufødte barnet, uten mulighet for tilrettelegging, og derfor må avstå fra å jobbe i hele eller deler av svangerskapet.

Skrevet

Du kan ikke tjener penger på en hobby ved siden av da?
Du kan jo tjene opp til 50 000 skattefritt på en hobby ved siden av, uten at det går ut over NAV

Skrevet

Takk for svar og link :)

Trodde virkelig ikke at man fikk penger da altså, så der gikk jeg på tap :)

 

Anonymous poster hash: 388b6...e1a

Skrevet

Takk for svar og link :)

Trodde virkelig ikke at man fikk penger da altså, så der gikk jeg på tap :)

 

Anonymous poster hash: 388b6...e1a

No problem!

 

Se positivt på det, du tapte nok diskusjonen, men du lærte noe nytt i dag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...