Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Vi har en liten diskusjon her.. Får man lønn i svangerskapet når man går på dagpenger/arbeidsledighetstrygd? Er det ikke sånn at man må ha jobbet de 6 av 10 siste månedene?? Noen som har peiling? Jeg tenker jo at man kan ikke tjene seg opp rett til svangerskapspenger når man går arbeidsledig? Anonymous poster hash: 388b6...e1a
BareMas Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 https://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+fødsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+fødsel Dagpenger/arbeidsledighetstrygd er likestilt med annen inntektsgivende lønn, og generer derfor retten til å motta foreldrepenger. Det gir ikke tett til svangerskapspenger, da dette er noe som gis til arbeidstakere som har et arbeid som gir en viss risiko for det ufødte barnet, uten mulighet for tilrettelegging, og derfor må avstå fra å jobbe i hele eller deler av svangerskapet.
Anquor Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Du kan ikke tjener penger på en hobby ved siden av da?Du kan jo tjene opp til 50 000 skattefritt på en hobby ved siden av, uten at det går ut over NAV
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Takk for svar og link Trodde virkelig ikke at man fikk penger da altså, så der gikk jeg på tap Anonymous poster hash: 388b6...e1a
BareMas Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Takk for svar og link Trodde virkelig ikke at man fikk penger da altså, så der gikk jeg på tap Anonymous poster hash: 388b6...e1a No problem! Se positivt på det, du tapte nok diskusjonen, men du lærte noe nytt i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå