Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Nå har jeg vært ute å reist igjen. Og nok en gang blir jeg oppgitt over de manglende grønnsakene ved bestilling fra barnemeny! Det mangler jo stort sett alltid. Jenta vår på 3 år elsker grønnsaker og får alltid grønnsaker av vår mat når vi spiser ute. Hvorfor er det slik? Spiste hos Egon og på div kafeer. Og hvorfor er det alltid drittmat som pølse, pommes frites, hamburger etc. Er veldig sjeldent du finner fisk feks. Flere som har lagt merke til dette? Anonymous poster hash: 6981d...a6c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Fordi 9/10 barn digger den type mat og ikke spiser grønnsaker.. de serverer det som selger - enkelt og greit.. Anonymous poster hash: 74cc9...f4f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Fordi de fleste barn ikke spiser grønnsaker kanskje? Du kan sikkert få de hvis du spør. Liten huts for restauranten å servere masse mat som uansett blir kastet. Men -utvalget kunne nok blitt bedre. F eks barnevennlig fiskeretter. Og mulighet til å bestille grønnsaker til de som ønsker det. Anonymous poster hash: da255...d5a
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Jeg tror barnemenyer er et ganske særnorsk fenomen, (eller kanskje skandinavisk) de fleste andre land har små porsjoner av den "vanlige" menyen. Enn så lenge så spiser barna av vår mat når vi er ute. Synes det er tragisk at alt man tilbyr barn av mat er søppel Anonymous poster hash: 24907...3d3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Helt håpløst Samme m 3 åringen vår. Vi pleier heller å dele litt av vår mat med han. Et lite tips: endel litt ordentlige restauranter tilbyr å lage halv porsjon av voksen, dersom man spør om det. Det har vi gjort noen ganger. Men har aldri opplevd den servicen på Egon o.l. Anonymous poster hash: 27fca...423
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Da skal jeg bestille halv porsjon av vanlig mat neste gang;) takk for tipset! Anonymous poster hash: 6981d...a6c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Da har du ikke reist i USA. Der bestiller du stort sett et par sides etter ønske. Hos oss blir det gjerne brokkoli og grønne bønner eller gulrøtter. Grønnsaker er obligatorisk. Anonymous poster hash: 15452...037
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Da skal jeg bestille halv porsjon av vanlig mat neste gang;) takk for tipset! Anonymous poster hash: 6981d...a6c Da må du gå på ordentlige restauranter. Junk food-sjapper som Egon, Peppes eller Big horn serverer kun skit til ungene. Til voksne og, men det er en annen sak. Anonymous poster hash: b20f0...488
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Jeg bestiller barnemeny og ber de bytte ut pommes frites med grønnsaker da begge mine liker det, men ikke pom. Aldri vært et problem. Er jo bare å spørre de? Anonymous poster hash: f942a...16d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Det er jo bare å spørre! Grunnen til at det ikke er på menyen er at merkelig mange barn ikke spiser grønnsaker og det er jo ren sløsing å la maten gå rett i søpla. Jeg spør imidlertid alltid om grønnsaker til barna når jeg ser slike menyer og det er null problem! Anonymous poster hash: 70bbd...e90
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Unger dør ikke av og ikke spise mat av og til. Tøysete Innlegg Anonymous poster hash: 37bd5...164
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 altså grønnsaker Anonymous poster hash: 37bd5...164
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #14 Skrevet 5. mai 2014 Jeg spør bare. Har fått salat på hamburger fra burgerking etc Anonymous poster hash: 77a47...ade
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Vi får varierende svar når vi enten ber om halv meny eller gr.saker til ungene. mange steder sier at de IKKE selger halve menyer og mange sier at vi IKKE får gr.saker til barne meyen siden det ikke er med i den. Dit går vi ikke igjen. Jeg syns mange spisesteder burde tenkt gjennom servicen sin. Anonymous poster hash: 5e90e...85b
Mamma_til_2 Skrevet 5. mai 2014 #16 Skrevet 5. mai 2014 Da skal jeg bestille halv porsjon av vanlig mat neste gang;) takk for tipset! Anonymous poster hash: 6981d...a6c Da må du gå på ordentlige restauranter. Junk food-sjapper som Egon, Peppes eller Big horn serverer kun skit til ungene. Til voksne og, men det er en annen sak. Anonymous poster hash: b20f0...488 http://m.egon.no/Meny/482 http://www.bighorn.no/restauranter/meny/%20Oslo%20-%20Aker%20Brygge/81 Her er da vitterlig både grønnsaker, potet og fisk på barnemenyen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #17 Skrevet 5. mai 2014 Er så enig ! Mangen spiseplasser er vrange.og det er helt sykt at bare dritt står på menyen ! Og det uten grønnsaker klart barn spiser grønnsaker ! ? ! Ellers er dette grunnen,at foreldre har denne tankegangen og ikke serverer det. Burde bli obligatorisk her og ! Anonymous poster hash: 0a67b...fba
Mamma_til_2 Skrevet 5. mai 2014 #18 Skrevet 5. mai 2014 Og på MC Donald får du gulrot og eplebåter om du spør til barnemenyen og på burger-king har de sildesalat for 6kr ekstra.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #19 Skrevet 5. mai 2014 Når vi er på Egon bestiller ungene alltid laks med bakt potet. Kan sikkert bestille ekstra grønnsaker til også men når de tok 12 kroner for en pitteliten skål med ekstra smør så vil vel noen ekstra grønnsaker koste skjorten Anonymous poster hash: 216af...8e7
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #20 Skrevet 5. mai 2014 Jeg har et barn som ikke spiser hamburger, pølse o.l Spør da stort sett om vi kan fiskrett som barneporsjon og det bruker som regel gå greit Men synes mange spisesteder kunne vært flinker med sunnere menyer til barn. Anonymous poster hash: 4a2b0...c9e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #21 Skrevet 5. mai 2014 Du som posta menyene på big horn og egon. Så du på dem? Big horn tilbyr en halv maiskolbe og egon har bare potet. Ikke akkurat noe å rope hurra over... Når det er sagt, vi voksne her spiser ikke sånn mat, så da gjør ikke ungene det heller. Vi har hatt stor suksess med å enten dele av vår mat, bestille en forrett eller smårett, be om halv posjon eller spise mat som er lett å dele som tapas, mezze, tali eller antipasti. Det er lett å komme unna barnemenyene his man vil Anonymous poster hash: ac3de...492
Mamma_til_2 Skrevet 5. mai 2014 #22 Skrevet 5. mai 2014 Du som posta menyene på big horn og egon. Så du på dem? Big horn tilbyr en halv maiskolbe og egon har bare potet. Ikke akkurat noe å rope hurra over... Når det er sagt, vi voksne her spiser ikke sånn mat, så da gjør ikke ungene det heller. Vi har hatt stor suksess med å enten dele av vår mat, bestille en forrett eller smårett, be om halv posjon eller spise mat som er lett å dele som tapas, mezze, tali eller antipasti. Det er lett å komme unna barnemenyene his man vil Anonymous poster hash: ac3de...492 Ja jeg så dem, men der var laks og det er fisk og det går an og bestille sideordrer med salat, brokkoli ol på begge plassene. Det var bare ett svar til hun som skrev at det bare var søppel mat på de fleste restauranter og nevne disse 2 med navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå