Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Dette er noe jeg får slengt i tryne ganske ofte av folk i familie og venner. Jeg er er greit nok bleik.. men hvorfor skal folk påpeke dette hver gang jeg møter dem? i tillegg spør de om jeg spiser nok (gått ned masse de siste to årene pga slanking) "får du i deg mat?" "nå ser du alvorlig syk ut!" "nå må du ikke bli tynnere" (169cm og 64 kg) "du må komme deg mer ut i solen" jeg er ute i solen!! jeg får bare ikke så lett farge som andre, noe legen sier kommer av at jeg er blodfattig og har jernanemi.... Skjønner de at det er nettopp dem som gjør at jeg mister matlyst og blir lei meg? Hva svarer man på sånt? Anonymous poster hash: 3a578...a77
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 skjønner det ikke* skulle det stå... Anonymous poster hash: 3a578...a77
Elsker livet Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 De har vel forsåvidt litt rett da. Hadde svart at jeg er nok litt bleik fordi jeg er blodfattig og har jernmangel-anemi.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Du spiser dårlig, har jernmangel og anemi. Du er jo ikke frisk. Kan du ikke bare si det som det er? Skyld nå i hverfal ikke på fammilie og venner som er bekymret for deg for at du ikke spiser det du burde. Anonymous poster hash: a80a7...d3f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Du spiser dårlig, har jernmangel og anemi. Du er jo ikke frisk. Kan du ikke bare si det som det er? Skyld nå i hverfal ikke på fammilie og venner som er bekymret for deg for at du ikke spiser det du burde. Anonymous poster hash: a80a7...d3f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Dette er noe jeg får slengt i tryne ganske ofte av folk i familie og venner. Jeg er er greit nok bleik.. men hvorfor skal folk påpeke dette hver gang jeg møter dem? i tillegg spør de om jeg spiser nok (gått ned masse de siste to årene pga slanking) "får du i deg mat?" "nå ser du alvorlig syk ut!" "nå må du ikke bli tynnere" (169cm og 64 kg) "du må komme deg mer ut i solen" jeg er ute i solen!! jeg får bare ikke så lett farge som andre, noe legen sier kommer av at jeg er blodfattig og har jernanemi.... Skjønner de at det er nettopp dem som gjør at jeg mister matlyst og blir lei meg? Hva svarer man på sånt? Anonymous poster hash: 3a578...a77 Hvis du sliter med kronisk anemi og du ikke får farge når du er i solen så bør du be legen din om å sjekke kobbernivåene dine. De andre kommentarene dine kjenner jeg igjen fra da jeg gikk ned i vekt. Selv mens jeg fremdeles hadde en del kilo for mye fikk jeg masse kommentarer på at jeg var blitt "altfor tynn", "skrapa" og "nå ser du uthulet ut" osv.... ikke en eneste gang fikk jeg høre at det var bra jeg gikk ned de 25 kiloene jeg hadde i overvekt. Jeg bestemte meg bare for å overhøre dem. Av og til spurte om de ikke heller hadde noe positivt å si, om de ikke var glade på mine vegne at jeg ikke lenger var overvektig.... men da var jeg visst både frekk og det ene og det andre. Hos noen tror jeg det gikk på misunnelse - fordi jeg tok tak i livet mitt og gjorde noe med det. Hev deg over dem! Anonymous poster hash: 22154...9a6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Du spiser dårlig, har jernmangel og anemi. Du er jo ikke frisk. Kan du ikke bare si det som det er? Skyld nå i hverfal ikke på fammilie og venner som er bekymret for deg for at du ikke spiser det du burde. Anonymous poster hash: a80a7...d3f HI sier at hun har slanket seg i to år, men at det er kommentarene hun får nå som gjør at hun mister matlysten - det er stor forskjell på det og det du sier. HI er normalvektig, men ikke skrapa på noen måte. Anonymous poster hash: 22154...9a6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Jeg tåler faktisk ikke solen, for jeg får utslett bare jeg ser ut på den gjennom vinduet. Men nå er jeg ikke så bleik, siden huden min ser ut til å trekke til seg farge samme søren om jeg sitter inne eller er ute, og eksemen kommer som et pluss, uansett..... Jeg har fått høre jeg ser syk ut i vinter, på jobb. Men jeg er da ikke syk! De ser bare meg uten bruning av noe slag, og med utslett sikkert pga lys fra solen Forstår det er lett å ta seg nær av kommentarer om utseende når man er ung, som du HI nok er. Men etterhvert som andre ting blir viktigere(det blir ikke det for alle), så endrer man fokus. Jeg brukte sminke som en gal før i tiden, men i dag går jeg på jobb hver dag uten. For hva er forskjellen? Jo, du får mer flørtekommentarer om du bruker sminke, og mindre uten sminke. Og på jobb foretrekker jeg siste alternativet Anonymous poster hash: 1b076...ed0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Du spiser dårlig, har jernmangel og anemi. Du er jo ikke frisk. Kan du ikke bare si det som det er? Skyld nå i hverfal ikke på fammilie og venner som er bekymret for deg for at du ikke spiser det du burde. Anonymous poster hash: a80a7...d3f HI sier at hun har slanket seg i to år, men at det er kommentarene hun får nå som gjør at hun mister matlysten - det er stor forskjell på det og det du sier. HI er normalvektig, men ikke skrapa på noen måte. Anonymous poster hash: 22154...9a6 Hun spiser jo tydligvis såpass dårlig at hun får anemi. Da spiser hun jo ikke det hun burde gjøre. Det går fint ann å slanke seg uten å få mangelsykdomer. Å skylde på slike komentarer for at hun ikke spiser sunt blir bare dumt. Anonymous poster hash: a80a7...d3f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Du spiser dårlig, har jernmangel og anemi. Du er jo ikke frisk. Kan du ikke bare si det som det er? Skyld nå i hverfal ikke på fammilie og venner som er bekymret for deg for at du ikke spiser det du burde. Anonymous poster hash: a80a7...d3f HI sier at hun har slanket seg i to år, men at det er kommentarene hun får nå som gjør at hun mister matlysten - det er stor forskjell på det og det du sier. HI er normalvektig, men ikke skrapa på noen måte. Anonymous poster hash: 22154...9a6 Hun spiser jo tydligvis såpass dårlig at hun får anemi. Da spiser hun jo ikke det hun burde gjøre. Det går fint ann å slanke seg uten å få mangelsykdomer. Å skylde på slike komentarer for at hun ikke spiser sunt blir bare dumt. Anonymous poster hash: a80a7...d3f Og du vet ikke at ikke alle jernmangler skylder dårlig kosthold, tydeligvis... Hvis det er kostholdet som er årsaken til HIs jernmangel så bør hun selvfølgelig legge om kostholdet sitt. Men å automatisk ta det for gitt at det er kosthold, det er arrogant! En venninne av meg har f.eks. slitt enormt med jernmangel fordi hun har hatt så store blødninger hver menstruasjon. Andre kan ha det fordi de ikke har godt nok opptak fra tarm. Det er en hel rekke ting som kan ligge bak en jernmangel - kosthold er bare en av mulighetene. Anonymous poster hash: 22154...9a6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 jeg tenker de komenterer utseende ditt, fordi du har gått for fort ned i vekt, og at de dermed er bekymret for deg... Anonymous poster hash: 4b897...645
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 jeg tenker de komenterer utseende ditt, fordi du har gått for fort ned i vekt, og at de dermed er bekymret for deg... Anonymous poster hash: 4b897...645 Hun har brukt 2 år, det kan vel ikke være for fort Anonymous poster hash: dbe22...528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå