Gå til innhold

Hvorfor har noen det så mye vanskeligere enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg faktisk på! Hvorfor går noen gjennom livet uten de store problemene, mens andre opplever motgang på motgang?? Gir snart opp.

Anonymous poster hash: ab2e8...3fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en kombinasjon av flere ting.

Noen ting er tilfeldig, sykdom rammer f.eks veldig tilfeldig.

Andre ting er resultat av dårlige valg, feil man selv gjør på ett eller flere stadier i livet.

Anonymous poster hash: ced84...227
Skrevet

Det har mye med valgene man selv tar.

Selv om det er mange som mener at det er andres feil.

Anonymous poster hash: 9f868...61a
Skrevet

Har opplevd veldig mye motgang i mitt liv og det meste har lite med valg å gjøre..

Skrevet

Mye av problemer og utfordringer i livet må man ta ansvar for selv pga dårlige valg.

Noen problem er tilfeldige, men slike problem har man også påvirkningskraft på ved å bestemme hvordan man skal takle det man møter på veien gjennom livet.

Anonymous poster hash: afb98...913
Skrevet

Mye av problemer og utfordringer i livet må man ta ansvar for selv pga dårlige valg.

Noen problem er tilfeldige, men slike problem har man også påvirkningskraft på ved å bestemme hvordan man skal takle det man møter på veien gjennom livet.

Anonymous poster hash: afb98...913

Det er ikke så enkelt nei.

Skrevet

Delevi flaks, bare det å være født i Norge er jo råfaks i nesten alle samenhenger, delevis valg og prioriteringer vi gjør i livet og delevis nåten vi oppfattr det som skjer os o forventningene vi har til livet.

Anonymous poster hash: 23d36...6d6
Skrevet

Har opplevd både å vokse opp med psykisk syk mor, miste faren min i kreft, bli mobbet i 5 år, være alvorlig syk, få et sykt barn, ha alvorlige spiseforstyrrelser.. og det er bare endel. Handlet ikke mye om valg nei.

Skrevet

Hvorfor? Det er så mange forklaringer på det at man ikke kan nevne det engang.. Bare tenk etter.

Anonymous poster hash: faf9b...778

Skrevet

Livet skjer, og for noen blir det enkelt.

For meg har det ikke blitt enkelt, men for min søster er det blitt sånn at alt går på skinner.

Vet ikke annet enn at det har med uheldige situasjoner og ting som er utenfor ens eget valg å gjøre. Man velger da ikke å ha det tragisk, om man kan gjøre ting annerledes helt selv!!!

Jeg valgte en mann som senere viste seg å være psykopat(vi er ikke sammen, og har ikke vært det på 16 år). Vi hadde da fått barn. Dette barnet ble født med en del diagnoser. Jeg har måttet ta alt, og alle artikler i media om å "ta vare på seg selv i hverdagen" kan gå og henge seg! Når har man tid til det??? 

Jeg har ikke hatt tid til meg, og livet er tøft. 

Det at min søster har hatt det så enkelt, er egentlig litt salt i mine sår......

Jeg har oppnådd mye mer enn kanskje mange tror etter å ha lest det jeg har skrevet her, så tro ikke jeg er noen fattig mor som skylder på andre.

Anonymous poster hash: 95c67...447
Skrevet

Tipper det er en herlig kombo av genetikk (sykdommer), oppvekstvilkår (familie, miljø), flaks og valg.

Jeg har møtt motgang, i form av kronisk sykdom (astma/allergi) og uflaks her og der, noe som heller har resultert i en stayer-evne og stahet for å få til det man vil, og er superfornøyd med livet mitt nå og de siste ti årene.

Å møte motgang betyr ikke at man kan sette seg ned og sutre og si at man har det så mye verre enn andre. Det betyr at man kanskje må jobbe litt mer, og at det bare er sånn. Altså må man bare få enda litt mer selvdisiplin.

Men gidder ikke tippe lotto med min Donald-flaks haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...