Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Min kan: Lese og skrive Matte (pluss og minus opp til ca 30 i hodet) Litt generell kunnskap Svømme Kan ikke sykle enda.... Anonymous poster hash: 97a66...c7f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Hva legger du i "lese og skrive"?<br />Dette er ferdigheter de jobber med hele skoletiden frem til videregående. Men din kan jo dette allerede, selvsagt. Anonymous poster hash: fd5dd...e7e
Gjest Julia1984 Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Min gutt leste lettlestbøker med store bokstaver da han begynte i fjor høst. Han kunne enkle plusstykker og noe minus. Det blir feil av HI å si at barnet kan lese og skrive,for det kan du ikke måle på samme måte som å sykle.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Hva legger du i "lese og skrive"?<br />Dette er ferdigheter de jobber med hele skoletiden frem til videregående. Men din kan jo dette allerede, selvsagt. Anonymous poster hash: fd5dd...e7e Haha At du gidder å gjøre deg så dum.... Selvfølgelig tenker jeg ikke at han er utlært. Det jeg mener er at han kan se en tekst og lese hva det står og han klarer å skrive ord eller setninger han ønsker. At du gidder.... eller ikke skjønner hva de fleste definerer som å "lære å lese og skrive". Anonymous poster hash: 97a66...c7f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Jeg har ikke skolestarter, men en 5-åring som begynner på skolen i 2015. Hun har knekt lesekoden, men noen reserleser er hun ikke enda, det er de vel ikke før de leser 100 ord i minuttet og har forstått hele teksten eller noe sånt. Hun kan stave seg gjennom enkle ord og setninger (leser og forstår enkle tekster), skrive enkle ord og setninger. Regne pluss og minus med "tiervennene" Sykle Men kan ikke svømme enda. Anonymous poster hash: 97e5c...f45
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Min gutt leste lettlestbøker med store bokstaver da han begynte i fjor høst. Han kunne enkle plusstykker og noe minus. Det blir feil av HI å si at barnet kan lese og skrive,for det kan du ikke måle på samme måte som å sykle. Så det hadde blitt mer riktig å si at han ikke kan det hvis noen spør? Selvom han skriver brev til mormor? Tror i allefall han hadde blitt skuffet hvis jeg hadde sagt til han at han ikke kan lese og skrive... men ok, da kan han vel ikke det da! Trodde det gikk et skille på de barna som så et ord og ikke aner hva det står eller hvilke bokstaver det er og de som klarer å lese ordet, men da er de vel helt like. Anonymous poster hash: 97a66...c7f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Min kan ikke en dritt.... :\ Ikke kan hun alfabetet, ikke kan hun telle lengre enn til 29, ikke kan hun + ÷ , ikke kan hun sykle, svømme, lese, skrive eller noen ting. Og for å toppe det hele så sliter hun med det sosiale... Det eneste hun er veldig flink til er å bli sint - hun blir fryktelig sint dersom hun ikke får til og hun nekter plent å ta imot hjelp fra meg. Jeg gleder meg veldig til høsten! Har prøvd å snakke med barnehagen, men de er ikke bekymret. Så må bare vente å se hvordan det går. Hun har en bror med autisme, så jeg er kanskje litt vel var på ting. Anonymous poster hash: 3d7d8...ede
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 ....og poenget ditt var? Bortsett fra å skryte, mener jeg? Anonymous poster hash: c26c0...16c
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Min kan ikke en dritt.... :\ Ikke kan hun alfabetet, ikke kan hun telle lengre enn til 29, ikke kan hun + ÷ , ikke kan hun sykle, svømme, lese, skrive eller noen ting. Og for å toppe det hele så sliter hun med det sosiale... Det eneste hun er veldig flink til er å bli sint - hun blir fryktelig sint dersom hun ikke får til og hun nekter plent å ta imot hjelp fra meg. Jeg gleder meg veldig til høsten! Har prøvd å snakke med barnehagen, men de er ikke bekymret. Så må bare vente å se hvordan det går. Hun har en bror med autisme, så jeg er kanskje litt vel var på ting. Anonymous poster hash: 3d7d8...ede Det går nok helt sikkert fint! Har jobbet i barnehage selv, og mange av de som ikke kunne så mye der lærte fort på skolen Barn er jo helt forskjellige Lykke til! Anonymous poster hash: 97a66...c7f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 ....og poenget ditt var? Bortsett fra å skryte, mener jeg? Anonymous poster hash: c26c0...16c Bortsett fra det var det å høre hva andres barn på samme alder kan.... det kommer vel greit frem i overskriften, gjør det ikke? Beklager hvis jeg var uklar Anonymous poster hash: 97a66...c7f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Lese litt og skrive en del. Noe + og - og lett gange Sykle Er veldig kreativ Kle av og på seg alt av klær og holde orden på sin plass Går på do selv, stort og smått ( gjort dette lenge da, men vet at en del sliter ved skolestart også) Hører etter når de voksne snakker og kan sitte i ro på stolen - Lite utdrag i det hun kan Hun gleder seg stort til å begynne på skolen Anonymous poster hash: a61e8...4a9
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Han kan mye forskjellig, som en helt gjennomsnittlig 5-åring tenker jeg. Han hopper og spretter, løper og hinker, klatrer og fanger biller. Leker med lego, tegner litt og har god fantasi. Han går på do selv, er flink til å legge seg på kvelden, er omtenksom, snill, sta, blir fort sint og gir gode klemmer. Han kan ikke lese, skrive, sykle, svømme, stå slalom eller bruke skateboard. Han kan kanskje telle til 20. Han er helt normal. Det er ikke normalt at alle kan skrive, lese, regne, sykle og svømme når de går på skolen, selv om det er sånn det ser ut her Det kan også være fint å ikke kunne for mye når man begynner på skolen, det kan fort bli kjedelig for de da tenker jeg. Anonymous poster hash: 9de8b...c20
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 Nesten hele alfabetet. Telle til 30. Legge sammen tall opp til 10. Gå på do selv. Kle på og av seg selv. Sykle Storebror kunne knapt halvparten av dette. Anonymous poster hash: 16398...889
*Lissi* Skrevet 5. mai 2014 #14 Skrevet 5. mai 2014 Hun kan alfabetet, leser enkle tekster. Aner ikke ikke hvor langt hun kan telle.....rundt 100. Gjør enkle regne stykker. Sykle har hun gjort siden hun var 4 år. Svømmer ikke helt enda. Ellers er hun en aktiv jente. Vi har ikke bevist øvd på lesing, men hun er veldig ivrig etter å lære. Gleder seg veldig til skolestart!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Han kan mye forskjellig, som en helt gjennomsnittlig 5-åring tenker jeg. Han hopper og spretter, løper og hinker, klatrer og fanger biller. Leker med lego, tegner litt og har god fantasi. Han går på do selv, er flink til å legge seg på kvelden, er omtenksom, snill, sta, blir fort sint og gir gode klemmer. Han kan ikke lese, skrive, sykle, svømme, stå slalom eller bruke skateboard. Han kan kanskje telle til 20. Han er helt normal. Det er ikke normalt at alle kan skrive, lese, regne, sykle og svømme når de går på skolen, selv om det er sånn det ser ut her Det kan også være fint å ikke kunne for mye når man begynner på skolen, det kan fort bli kjedelig for de da tenker jeg. Anonymous poster hash: 9de8b...c20 Akkurat som min gutt var før han begynte på skolen. Han er nå en av de beste i klassen både i regning og lesing, så det har absolutt gått veldig greit uten å kunne alt på forhånd. Tror faktisk det beste er å lære slik på skolen, ellers tror jeg det lett blir kjedelig i timene. Anonymous poster hash: 0e838...50e
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 5. mai 2014 #16 Skrevet 5. mai 2014 Min 6 åring kan å nyte livet, glede seg over det meste og elsker å leke. Holder i massevis det. Resten er det meningen hun skal lære på skolen
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #17 Skrevet 5. mai 2014 De kunne skrive navnet sitt, men ikke så mye mer. De kunne telle og hadde ok tallforståelse opp til 10. De viste hva pluss og minus var, men kunne ikke regne så mye. De kunne hverken svømme, sykle eller synge rent. De kunne gå på do selv og knyte skolisser. De kunne sitte stille og høre etter. De kunne holde en blyant riktig. De kunne tenne bål, gå en mil på ski og ta piruett på skøyter. Den ene kunne gå i spagat, slå hjul og stå i bro ikke den andre. De kunne ganske mye norsk historie og en del naturfag. Anonymous poster hash: 46058...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå