Gå til innhold

Ost og vinfaenskap

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Hva gjør man når man er bedt på ost og vin, og av sjåførgrunner ikke kan drikke vin (ellers hadde det utvilsomt gått ned på høykant) og bare ikke for noen pris klarer å spise det som kalles "ost"?

Vil det være noe annet enn rompesprekkstinkende muggen gammel ost med brunsneglekonsistens? Jeg mener; druer liksom? Kjeks?

Altså; KAN en voksen dame stille på noe slikt, også faktisk ikke spise en eneste ost?

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo- som Moota her gjorde ved et tilfelle- stille med Kornmo og brunost? :P

Så kan du jo drikke Pepsi Max eller noe slikt. ;)

Gjest beef sister
Skrevet

Liker du ingen form for ost? Det er jo masse ost. Hvis det finnes noe du liker, tar du med det. Smøreost, cheddar, naturell kremost osv. Alt er da godkjent. Hvis ikke spiser du bare kjeks og druer. Det er sikkert ikke sosialt aksepterert å ikke like, men jeg har vært i ufattelig mange situasjoner hvor jeg har droppet å spise det som serveres (men spist alt annet jeg kan spise) - og har fortsatt blitt invitert igjen.

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Takker for tips! Problemet er at vi ikke skal være hjemme hos noen, så jeg (og andre) skal ikke ta med noe som helst; vi skal det verst tenkelige: ut på en anstendig plass! Hvordan foregår slikt? Ser liksom for meg at det bestilles ostefat der den ene osten stinker verre enn den andre, og at jeg kommer til å forsyne meg utelukkende av de harde brødpinnene, mens jeg i tillegg drikker Cola Zero liksom.

Skrevet

- Man rasker til seg alt grønt tilbehør og lager salat!

- Loff med honning! (eller div marmelader som gjerne er tilbehør på anstendige plasser)

- Man påberoper seg mekeproteinallergi god tid i forveien slik at noe annet kan bestilles til deg.

- Spiser før man går?

Hvor er det da? Har de hjemmeside? Kan du finne ut nøyaktig hva som serveres?...

Gjest beef sister
Skrevet

Hvis du skal spise ute, er nok faren stor for at det ikke serveres druer, gitt. Og så er det gjerne brød fremfor kjeks. Chèvre, klarer du å spise det? Eventuelt sier du fra i forkant, finn på en allergi.

Skrevet

Bestill Mac&cheese/poppers:-P

Skrevet

Ring hovmester og be om laktosefritt alternativ. Det hadde jeg gjort. Jeg elsker ost, men det gjør ikke maven min. Jeg kan bare spise det hjemme...

Skrevet

Que? Una española som ikke liker ost? Hva med queso curado eller semi-curado om du ikke liker det så sterkt. Det er jo kjempegodt!!!

Skrevet

Hva med å takke nei? Eller er selve selskapeligheten viktig for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...