Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis far har leieinntekter på egen bolig, skal dette taes med i beregningen av bidraget han skal betale? 

Er det det NAV kaller kapitalinntekt?

Anonymous poster hash: fa654...0fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta dette gjennom NAV, så slipper du å tenke på det. 

Anonymous poster hash: 85b46...c84
Skrevet

Jeg har time med nav på fredag, jeg bare lurte. Jeg vet det er mange her inne som har gått veien før meg og har mer erfaring enn meg, derfor søkte jeg råd.

HI

Skrevet

Hvis far leier ut en mindre del av boligen , enn den han selv disponerer så er den biten skattefri og det blir ikke tatt med i beregningen. Er leieinntekten skattepliktig derimot, så blir den tatt med i beregningen.

Anonymous poster hash: 98f10...a9e
Skrevet

Hvis far leier ut en mindre del av boligen , enn den han selv disponerer så er den biten skattefri og det blir ikke tatt med i beregningen. Er leieinntekten skattepliktig derimot, så blir den tatt med i beregningen.

Anonymous poster hash: 98f10...a9e

Takk! Da har jeg litt mer konkret å tenke på. Jeg vil gjerne kunne forberede meg skikkelig, for dette er ganske viktig..

Skrevet

Utbytte/renter på aksjer o.l. kan gi kapitalinntekter, så for selvstendig næringsdrivende kan dette være meget aktuelt. Man får også kapitalinntekter av pengeinnskudd i bank, hvis man har større formue enn gjeld. 

Anonymous poster hash: 6b841...d2d
Skrevet

I beregningen medregnes både lønnsinntekt og kapitalinntekt (som leieinntekter, utbytte fra aksjeselskap mv.).

http://www.barnefordelingssaker.no/index.php?site=default/772/773/814/807/810

Men er temmelig sikker på at det bare er skattbare leieinntekter som tas med altså, så om han leier ut kjelleretasjen i huset sitt tas det ikke med siden det er skattefritt.

Anonymous poster hash: 83a21...9de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...