Gå til innhold

når sluttet deres med flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fremdeles hjemme med min lille på 16 mnd, og jeg har ikke tenkt noe over at jeg burde slutte å gi han flaske når han skal sove på formiddagen. Det er liksom bare slik rutinen er. Nå skal han begynne i barnehage, og lurer på om det er rart at jeg fremdeles gir han flaske? Skal såklart spørre de hva de synes også, men er det noen her som har så store barn som fremdeles får den flasken? Man blir jo litt i sin egen boble av å gå hjemme

Anonymous poster hash: 03d80...d91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sluttet med flaske mellom 1 og 1,5 år, da trenger de ikke flasken for næringens skyld lenger, det blir bare kos. Siste månedene fikk de ikke flaske på dagen lenger, men hadde en i sofakroken før de pusset tenner om kvelden, er jo koselig med den kosestunden i armkroken også.

Hvor lenge dere vil beholde flasken for kos bestemmer dere jo helt selv, og i barnehagen er de vant til litt av hvert. På storebarnsavdelingen som min 5 åring går på (barn fra 3-6 år) er det ihvertfall 3 stykker som fremdeles går med smokk i munnen hele dagen og en som får melk på flaske. Skal mye til for å sjokkere en barnehageansatt og at en unge på 16 mnd bruker flaske før formiddagsluren er garantert helt greit :)

Anonymous poster hash: 09dbb...a4d
Skrevet

Takk for svar :) Eldstemann fikk en flaske på kvelden til hun var ganske stor, synes den kosen er helt ok. Men kan absolutt ikke huske hva jeg gjorde da hun begynte i barnehagen..

Merker jeg vil han skal gli inn i rutinene så greit som mulig, vil jo ikke lage ekstra arbeid for de som jobber der. Men skal spørre da iallefall uten å føle meg helt på jordet :)

Skrevet

Min er 18mnd,har ikke hatt flaske i bhagen,begynte da han var 12 mnd,men får flaske som kos til kvelds ;)

Skrevet

Mine tre har fått melk på flaske morgen og/eller kveld så lenge de har ønsket. De har sluttet av seg selv mellom 18 mnd og 2 år. Ville droppet den midt på dagen nå. Passer bra å gjøre det når han begynner i barnehagen.

Anonymous poster hash: 96151...368

Skrevet

Vi sluttet med flaske ved 1 år og gikk over til vanlig kopp ved bordet og drikkeflaske på tur da. Om de koser seg med flaska før de skal sove litt lenger gjør jo ingenting så lenge de ikke blir avhengig av å gå og sutte på den hele tiden og at de får pusset tenner etter at flasken er tømt før natta når de ikke er baby lenger. Kjenner noen som har latt barna ha flaska for mye og for lenge og det har blant annet gjort at de har drukket seg Mette og ikke spist så bra og gått ut over tannhygienen. Men å få kose seg med en flaske før formiddagsluren når man er 16 mnd gammel ser jeg ikke noe problem med.

Skrevet

10 mnd da begynte han med kopp med tutt,men drikker også litt fra glass nå og glass med sugerør snart 15 mnd

Skrevet

Begynte med flaske ved litt over 8 mnd. Frå ca eitt år var det berre kveldsflaske, det tok slutt ved 17-18 mnd.

Skrevet

Min toåring får fremdeles flaske med vanlig melk om kvelden. Har aldri hatt flaske i bhg - har ikke vært noe prob, hun skjønner forskjellen på bhg og hjemme tydeligvus...

Anonymous poster hash: 21a02...c85

Skrevet

Hvordan gjør dere det med tannpuss om de får flaske til kvelds?

Skrevet

Får flaske før tannpuss..

Anonymous poster hash: 21a02...c85

Skrevet

Hvordan gjør dere det med tannpuss om de får flaske til kvelds?

Pussar etter flaske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...