Gå til innhold

Alenemor og turnus.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som arbeider turnus og er alene med barna. Hvordan får dere kabalen til å gå opp? Jeg jobber innenfor helsevesenet og jobber både dag og kveld. Har ingen familie her som kan hjelpe meg (bor i eksmannens hjemby).

Er for tiden fremdeles hjemme i permisjon med minstemann, men klarer ikke helt å se løsningen når jeg skal begynne å jobbe igjen.

Må kanskje vurdere å få meg en annen jobb.. Men det er slett ikke lett her...

Anonymous poster hash: 9afde...063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får hjelp av gode venner. Betaler de for jobben siden det blir 2-3 ganger i uken.

Skrevet

Kan eksmannens familie hjelpe? Feks farmor? Kan jo hende hun ville satt pris på tid med barnebarnet?

Kjenner du noen andre alenemødre i turnus? Så dere kan gå omvendt av hverandre og hjelpe hverandre?

Skrevet

Kan eksmannens familie hjelpe? Feks farmor? Kan jo hende hun ville satt pris på tid med barnebarnet?

Kjenner du noen andre alenemødre i turnus? Så dere kan gå omvendt av hverandre og hjelpe hverandre?

Nei dessverre. Han har ikke noe familie igjen..

Men det med venner var lurt :) De aller fleste venninnene mine arbeider jo turnus :) Men har tenkt at det kanskje var litt mye å be om? Eksmannen skal jo selvsagt ta sin del, men det er jo ikke alltid det passer for han.

Skrevet

Kan kanskje være et alternativ å be om å få jobbe dagvakter når du har barna, og kveldsvakter/helg når/hvis barna skal være hos faren?

Anonymous poster hash: 74f85...a74
Skrevet

Men det med venner var lurt :) De aller fleste venninnene mine arbeider jo turnus :) Men har tenkt at det kanskje var litt mye å be om? Eksmannen skal jo selvsagt ta sin del, men det er jo ikke alltid det passer for han.

Ikke alltid det passer for ham? PASSER for ham? Hva med deg da, da kan jo du like gjerne si hva som ikke passer for deg - nemlig å ha barna når du skal jobbe kveld?!

Skrevet

Med venninner må man gi og ta! Dersom du spør om de kan passe ditt barn, må du tilby å passe deres!

Vi gjør sånn med bror min. Kan enkelt spørre om barnevakt feks dersom vi bare vil trene, ut samtidig eller andre småting. Gratis, men han spør oss om det samme når han trenger!

Anonymous poster hash: 1e150...4ad

Skrevet

Jeg er ikke alenemor men har samboer(ikke barnefar da) som er borte i flere måneder om gangen. Måtte bytte jobb. Har en jobb som ekstravakt hvor jeg kun går dagvakter. Er på en sengpost som egentlig er turnus dvs dag/kveld/natt/helg, men jeg får alle ledige dagvakter i ukedagene. Jobber ca 50%.

Hadde jeg vært alenemor og vært avhengig av 100% lønn så hadde jeg brukt barnevakt og tatt med barnet som kunne blitt med på jobben i helgene på dagvakter da(hun er såpass stor at hun kunne klart seg selv på jobben min). 

Anonymous poster hash: 34b36...609
Skrevet

De fleste jeg kjenner i din situasjon har byttet jobb, det blir for dyrt å lønne noen for å passe barnet alle kveldene og helgevaktene rett og slett. 

Søsteren min og mannen gjorde det sånn at de satte opp samvær etter turnusen, de deler barna 60/40 og han har barna alle hennes kveld og nattevakter (men da må jo mannen ha en jobb som passer med barnehagetidene).

Anonymous poster hash: 6e4a1...d16
Skrevet (endret)

Her gjør vi det sånn at eksen har barna hver gang jeg jobber kveld og helg. Det har aldri skjedd at ikke passer enda. Eller, akkurat sommerferien kan være litt vanskelig når han jobber skift.

Jeg har fått tilpasset turnusen så jeg har en fast kveld i uka. Visse uker blir det flere kvelder.

Endret av Mandala
Skrevet

Ev kan du få en skoleelev til å sove over hos dere når du har nattskift. Det er det flere som gjør her jeg bor og det fungerer flott. Litt penger i lommen på tenåringen og trygg mamma som kan gå på jobb uten å bekymre seg.

Skrevet

Ikke alltid det passer for ham? PASSER for ham? Hva med deg da, da kan jo du like gjerne si hva som ikke passer for deg - nemlig å ha barna når du skal jobbe kveld?!

Nei han har jo en jobb han og. Må vel bare prøve å få det til på et vis :) Vil jo helst fortsette i jobben min.

Det å få en skoleelev til å passe de har jeg tenkt på. Men jeg kjenner ingen godt nok til at jeg stoler på de. Er ikke herifra og de fleste venninnene mine har barn som ikke er store nok til å bruke.

Men det må vel ordne seg på et vis :)

Skrevet

Eg er også sjukepleiar, og har tre barn heime medan mannen er mykje borte. Eg blei sjølvstendig forhandler for Forever Living. Då kunne eg bestemme mi eiga arbeidstid, og eg kunne tjene fulltids-inntenkt ved å jobbe deltid, med litt innsats i begynnelsen. Det kosta ingenting å bli forhandler så det var ingen risiko innvolvert. 

Da kunne eg kutte ned på jobbinga når eg såg eg tjente pengar, og jobbe hjemmefra når ungane var i seng. 
Eg har fri med barna når dei har fri, og så jobbar eg når eg vil og kan.
Ei topp løsning for ei småbarnsmamma.

Skrevet

Eg er også sjukepleiar, og har tre barn heime medan mannen er mykje borte. Eg blei sjølvstendig forhandler for Forever Living. Då kunne eg bestemme mi eiga arbeidstid, og eg kunne tjene fulltids-inntenkt ved å jobbe deltid, med litt innsats i begynnelsen. Det kosta ingenting å bli forhandler så det var ingen risiko innvolvert. 

Da kunne eg kutte ned på jobbinga når eg såg eg tjente pengar, og jobbe hjemmefra når ungane var i seng. 

Hva er dette? En jobb for alle? Hvordan kommer man i gang? :-)

Skrevet

Du kan spørre om å få tilrettelagt turnus :)

Anonymous poster hash: c3cd5...cfd

Skrevet

Hva er dette? En jobb for alle? Hvordan kommer man i gang? :-)

Alle som vil kan registrere seg gratis som forhandler og så ta det der i fra :)

Send meg ei melding så skal eg hjelpe deg i gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...