Gå til innhold

Hvilken tommestr har dere i bukser (livvidde)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 176cm høy og bruker 30". Venninnen min synes det var så stort, hun hadde aldri brukt over 27" og mente at det var standard jentestr (hun skulle låne bukse av meg når hun sølte på besøk).

Anonymous poster hash: a1a9c...68e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hoftebredden. Har ingenting, eller lite, med livvidde å gjøre egentlig. Selv har jeg litt breie hofter, men unnovermage 😛 Og har brukt 29-30 i alle år. Etter fødselen raste jeg ned i vekt og bruker nå 27 (ja, jeg har mistet alt av rumpe...) og har nå en bukse i 27...liker det ikke 😔

Anonymous poster hash: d0732...e66

Skrevet

27" normal damestørrelse?

Jeg brukte 27 tommer da jeg gikk på ungomsskolen, før jeg fikk mensen og former, var tynn som en lyktestolpe.

Sønnen min på 12 år bruker 27 tommer i livet, og han er slank som en mynde. 

Kan ikke være mye former på venninnen din om hun bruker 27 tommer?

Men det er jo forskjell på fasongen på buksene da, en bukse som er lav i livet må man jo ha høyere tommestørrelse på enn en som er høy i livet. Det er jo snakk om antall tommer rundt livet, så en hoftebukse må nødvendigvis ha høyere tommestørrelse enn en som sitter i midjen.

Anonymous poster hash: d590c...762
Skrevet

Jeg brukte 27 tommer da jeg gikk på ungomsskolen, før jeg fikk mensen og former, var tynn som en lyktestolpe.

Men det er jo forskjell på fasongen på buksene da, en bukse som er lav i livet må man jo ha høyere tommestørrelse på enn en som er høy i livet. Det er jo snakk om antall tommer rundt livet, så en hoftebukse må nødvendigvis ha høyere tommestørrelse enn en som sitter i midjen.

Frekk er det du er! Jeg bruker 27 og ingen skal få rakke ned på den pene kroppen min slik som du gjør! Kvalmt av en voksen kvinne!

Anonymous poster hash: 547b4...c88

Skrevet

Stort sett 25".

Anonymous poster hash: 09897...349

Skrevet

Frekk er det du er! Jeg bruker 27 og ingen skal få rakke ned på den pene kroppen min slik som du gjør! Kvalmt av en voksen kvinne!

Anonymous poster hash: 547b4...c88

Nei unnskyld, du har helt rett, det kom ut helt feil.

Jeg ble bare så satt ut at at HI ble kalt stor fordi hun brukte 30 tommer og at den normale kvinnestørrelsen var 27 tommer. Bruker selv 30 tommer og er en str M/38 og synes det hørtes helt rart ut at det skal kallet stort, for det er vel det som er gjennomsnittet?

Jeg vil tro en dame som bruker str 27 er ganske petit, men det er ikke noe galt i å være liten. Beklager det altså, mente virkelig ikke å fornærme deg. Slanke og "petite" kvinner kan også ha former, men da i en mindre størrelse enn gjennomsnittet. 

Jeg tenkte meg ikke om, beklager igjen.

Skrevet

Jeg bruker 28, er 172 og helt uten hofter og former fra midjen og ned. 30 er ikke stort:)

Kvinner kommer i mange fasonger, så hva som er normalt og ikke er ikke så relevant, men du er ikke noen kjempe akkurat.

Anonymous poster hash: b4f3a...daa

Skrevet

Jeg bruker 27/28 i livet og 34/36 i lengde. Er 180 cm høy. Er slank men har da litt former.

Skrevet

Bruker 25", men i noen bukser skulle jeg har gått ned en halv str.

Skrevet

Bruker 26 og er 170 høy. Og ikke rakk ed på min kropp heller du høna over her ang 27 tommers str.... Sikkert lekrere enn deg! Og ja jeg har rumpe og lår :)

Skrevet

25 mente jeg. Trodde jeg brukte 26 jeg.

Skrevet

Tror jeg bruker 29. Føler meg diger etter å ha lest denne tråden.

Anonymous poster hash: 9792d...f61
Skrevet

Bruker 32 for å få plass til vomma slik at den ikke skvises over linningen.Har ikke så mye former fra livet og ned.

Skrevet

Det minste jeg noen gang har passet inn i er 28", det var i tenåra da jeg var tynn som en strek.

Er over 180 lang og har både hofter og rumpe. Nå går jeg stort sett bare i kjoler/skjørt ettersom det er vanskelig å finne bukser med plass til nevnte hofter, rumpe og lange bein.

Skrevet

Bruker 27" og er 1.72 høy

Skrevet

30" og 167 cm. Bruker str 40

Anonymous poster hash: 19b38...11d

Skrevet

Bruker 30 nå som jeg er 15 kg overvektig. Bruker 27 når jeg er på idealvekt. 1.60 høy.

Anonymous poster hash: dded1...694

Skrevet

Bruker vel noe mellom 24 og 25... har for det meste bukser fra USA, bruker mellom str 1-3 der, alt avhengig av merke..

Anonymous poster hash: b6a0b...bad
Skrevet

28/29 i livvidde, 32 i lengde

Anonymous poster hash: 16333...0a1

Skrevet

26" i livet og ja, jeg har former. Mulig noget smalere former enn "normalen", men jeg har runde hofter, smal midje og en håndfull med pupper :P

Hadde nylig denne diskusjonen med venninnene mine, de bruker 29/30" tommer i livet og de er slanke og flotte.

Anonymous poster hash: 64250...715

Skrevet

Bruker 34 tommer nå tror jeg, 174 og breibygd. Realistiske blir vel å kommebned til str 30 tommer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...