Gå til innhold

konstant redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

For sykdom osv... Hvorfor er det slik? Andre?

Anonymous poster hash: ce5a0...374
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette plager deg mye så synes jeg du skal snakke med legen din om det og få en henvisning til psykolog.

Det er en type angst (angst for å miste kontroll, for fremtiden osv.), og det kan man gjøre noe med.

Anonymous poster hash: 3ee9e...a37
Skrevet

Er hos psykolog pågrunn av annen angst. Men hvor lang tid tar det før det "virker"? :(

Skrevet

Er hos psykolog pågrunn av annen angst. Men hvor lang tid tar det før det "virker"? :(

Det tror jeg kan variere fra person til person. Snakk med psykologen din om dette også.

Jeg var redd for alvorlige sykdommer da jeg var ung. Til slutt fant jeg ut at hvis jeg fortsatte slik så kom jeg til å gå rundt og være evig redd. Så jeg jobbet med meg selv lenge for å snu det.

Jeg valgte bevisst å ikke lese artikler i media om sykdommer, jeg oppsøkte ikke informasjon om sykdom. Så hvis du er en av dem som alltid klikker inn på sykdomsartikler i media så slutt med det. Den informasjonen som kommer i slike artikler er vinklet slik at det er ment å selge. Og det som selger er det som treffer folk i følelsene deres, og ofte så spiller slike artikler ofte på frykt, direkte eller indirekte.

Så bare bestem deg - ikke les mer sykdomsartikler noe sted. Hvis du blir syk så drar du i steden for til legen.

Kroppen er i utgangspunktet laget slik at den kan hele seg selv. Kroppen har en enorm tilhelingsevne, og den jobber døgnet rundt med å rydde opp og bygge opp og hele.

Se om du greier å snakke fint med kroppen din, at du greier å sette pris på alt som er bra med kroppen din. Ikke let etter symptomer. Let etter hva som føles bra i kroppen din. Hver gang du kjenner du begynner å bli forkjølet, men ikke blir det - takk kroppen din for at den jobbet så bra. Hver gang du blir ordentlig forkjølet og blir bra igjen - takk kroppen for at den også da ryddet opp og gjorde deg frisk. Har du hodepine og den forsvinner, så sett pris på at kroppen din har greid å rydde opp der også. Bestem deg for å bli positiv med kroppen din og spille på lag med den.

Gjør det du kan for kroppen din, ha et noenlunde bra kosthold, vær i bevegelse, gjerne begynn å trene, kom deg ut i frisk luft hver dag, prøv å få nok søvn og sett pris på hver eneste dag som kroppen din har fungert. Har du plager som du lever med konstant, så sett likevel pris på alt det andre som fungerer i kroppen din.

Mye av den angsten som er mot sykdom kan du greie å endre om du begynner å bli veldig bevisst.

Så tenk snille tanker om kroppen din, vær takknemlig for alt som fungerer og stol på at kroppen din jobber absolutt hele tiden for å holde deg frisk - det er det den er laget for. Bli glad i kroppen din og stol på den.

Anonymous poster hash: 3ee9e...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...