Gå til innhold

jeg trenger virkelig hjelp her... (sminke)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg leter etter en god fondation. en som ikke gir blank hud og en jeg ikke får kviser av!!!

hva slags fondation/bb/pudder bruker du??

Anonymous poster hash: cde65...d3e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytende foundation kan fort gi kviser da det tetter igjen porene.

Mineralsminke er bedre men dekker ofte ikke like godt syns jeg. Men jeg må holde meg unna flytende fordi det gir meg urenheter,

Anonymous poster hash: bd48a...ace
Skrevet

Du må fortelle hva slags hudtype du har osv. Fet hud, tørr hud, normal hud, blandingshud? 

Hvis du ikke har peiling burde du ta deg en tur til noen som kan hjelpe deg med å finne de rette produktene til akkurat deg:)

Anonymous poster hash: 4278d...593
Skrevet

Mineral hygenics eller bareID.

Anonymous poster hash: acfd5...f2b

Skrevet

jeg har blandet hud. fet t-sone men nen ganger litt tørre partier. får veldig fort kviser av sminke...

HI

Skrevet

akkurat samme hud, bruker id bare minerals. eneste jeg ikke får kviser av

Anonymous poster hash: c2014...316
Skrevet

akkurat samme hud, bruker id bare minerals. eneste jeg ikke får kviser av

Anonymous poster hash: c2014...316

ok, takk for svar....

HI

Skrevet

Og vask kosten minst en gang i mnd!!!

:)

Det gjelder alle andre børster og koster også..

Til rouge også

Skrevet

Har litt samme hud som deg. Og jeg elsker MAC sin sminke 😊

Anonymous poster hash: 1c712...858

Skrevet

Jepp, superviktig å vaske kostene ofte! Bakteriebomber osv.

Jeg bruker forøvrig id bare minerals jeg også, eneste foundationen jeg kan bruke som ikke legger seg som et ekkelt lag i ansiktet. 

Anonymous poster hash: 4278d...593
Skrevet

takk alle sammen :)

Skal ut på sminke-shoppng i morgen ;)

Holder id seg utover dagen eller??

HI

Skrevet

takk alle sammen :)

Skal ut på sminke-shoppng i morgen ;)

Holder id seg utover dagen eller??

HI

Jeg har kjøpt en sånn fuktspray som er spesielt for den mineralsminken så den holder seg lenger. Jeg legger på mineralsminken, sprayer, lar det tørke og legger på et lag til. Så utover dager sprayer jeg på og legger på et lag til dersom jeg ser at det trengs. Ofte gjør det det fordi første laget legger jeg på kl 06.30 og er sjeldent hjemme før kl 16.30..så midt på dagen fresher jeg meg opp. Men legger heller et tynt lag på og fresher meg litt opp inniemellom

Skrevet

Elsker fit me! Anbefaler sterkt å kjøpe primer som du påfører først, da sitter sminken bedre :)

Skrevet

Elsker fit me! Anbefaler sterkt å kjøpe primer som du påfører først, da sitter sminken bedre :)

Jeg er enig at primer gjør at sminken sitter bedre. Men primer tetter også porene og for de som sliter med uren hud og kviser så kan dette trigge kvisene til ¨å poppe. det gjør hvertfall det på meg. Så hvis jeg bruker primer så får jeg kviser med en gang. Så jeg har måttet slutte helt med primer. Bruker det kun når jeg har behov for at sminken skal ligge perfekt en spesiell kveld. Men måtte slutte med primer til daglig bruk dag jeg fikk så mye kviser av det.

Sier ikke det gjelder alle, men greit å være obs på det , da H.I sier hun sliter med kviser :)

Skrevet

Jeg bruker av og til denne under sminken, den holder veldig bra på meg. Har den bare på de områdene hvor jeg fort blir blank som nesa, haken og panna.

Jeg bruker den ikke så ofte, bare hvis jeg skal noe spesielt (er ikke så glad i sminke),  så jeg vet ikke om den tetter huden hvis man bruker den hver dag.

Dette er det eneste som virkelig funker for de blanke partiene hos meg i hvert fall

http://www.drugstore.com/boots-no7-beautifully-matte-make-up-base/qxp472329

Anonymous poster hash: 985f2...ce5
Skrevet

Jeg er enig at primer gjør at sminken sitter bedre. Men primer tetter også porene og for de som sliter med uren hud og kviser så kan dette trigge kvisene til ¨å poppe. det gjør hvertfall det på meg. Så hvis jeg bruker primer så får jeg kviser med en gang. Så jeg har måttet slutte helt med primer. Bruker det kun når jeg har behov for at sminken skal ligge perfekt en spesiell kveld. Men måtte slutte med primer til daglig bruk dag jeg fikk så mye kviser av det.

Sier ikke det gjelder alle, men greit å være obs på det , da H.I sier hun sliter med kviser :)

Det visste eg ikkje! Da har du nok helt rett i at det kanskje ikkje er så bra for hi :)

Skrevet

Once you MAC you'll never go back!

Skrevet

Jeg bruker bare Id bare minerals.

Dekker bra og gir ingen kviser eller tørrer ut huden.

Jeg kan ikke bruke flytende fordi jeg har tørre partier og må da bruke feks såpe for å vaske ansiktet. Med pudder bruker jeg vann og det er bra nok.

Dekker bra uten at man mister ansiktskonturene helt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...