Gå til innhold

Søvnproblemer hos barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er over 2 år. Faste rutiner fra 3 mnd, samme rutinene. Alltid slitt med søvn. Før 3 mnd kolikkbarn. Gav seg. Har matallergi, men denne er under kontroll.

Sovner ikke før 2130-2200 hver kveld uavhengig av søvn/ ikke søvn på dagtid. Kan være kjempeaktive hele dagen uten at det har noe å si. Kan ha rolig innedag uten at det har noe å si. Prøver å ha rolig tid en time før legging, uten at det har hatt effekt. Noen som har tips? Våkner flere ganger per natt. Uansett hvor barnet ligger ( vårt rom/ eget). Tips?? Er fryktelig sliten nå.

Anonymous poster hash: 1efe4...783

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har tips?

Skrevet

Kan han ha flere allergier?

Min høres ut som din. Vi kuttet ut gluten og fikk en ny sove unge.

Ingen tester som slår ut på cøliaki hos han.

Anonymous poster hash: 2e0dc...ff8

Skrevet

Mulig. Vi har legetime til uka. Legen har avvist det før, men avviste også de nå påviste allergiene. Barnelegen lurte på hvorfor de ikke ble påvist tidligere av fastlegen, men som sagt trodde han oss ikke før jeg skrev ned dagen i detalj med nøyaktig hva som ble spist, ant bleier, ant oppvåkninger på natt etc. Er så sliten av alt styret.

Hvordan arter cøliaki seg? Kan det føre til økt tendens til sykdom generelt?

Skrevet

Vi kuttet ut gluten og hvetestivelse uten å prate med legen. Etter to uker merket vi stor forskjell.

Min var altid hard i magen (kan være løs også) .

Oppblåst mage.

Melke intoleranse pga cøliaki.

Urolig soving. Våknet opptil 20 ganger. Følte at ungen hadde en indre uro på en måte. Han ble roligere på dagen. Nå våkner han normalt to ganger løpet av natta :)

Vår fastlege og barnelege med null peiling sa at det ikke kunne være gluten allergi.

Ville blitt henvist til en barnelege som er spesialist på allergier. Riksen er utrolig flinke :)

Skrevet

Min har diaré omtrent hele tiden. Melkeallergi også, tåler ingenting med melk i. Og har astma. Er grinete, trøtt men klarer ikke sove. Om noe butter i mot er det hyling og styr. Selv for bagateller. Blir bare værre og værre. Kjenner igjen mye av det dere skriver så da blir det å kreve testing for cøliaki/ henvisning.

Skrevet

Selv om det ikke vises på prøver så lønner det seg å prøve...

Vi angrer ikke på det. Vår er 19 måneder nå . Han har gått på refluks medisin: nexium og gsviscon. Han bruker flutide og ventoline for astma.

Etter at vi kuttet gluten har vi også minsket dosene på medisiner. Så vi trur gluten er hovedårsaken til alle plagene han har og har hatt.

Skal på sykehuset om to uker for ny allergi time og kan fortelle en god nyhet. Han er mye bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...