Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Provence-krydder er kjempegodt. Lager ovnsbakte potetbåter med det, venter potetbåter i olivenolje, legger på matpapir i langpannen og krydrer med provence-krydder. Steker på varmluft til de er møre og sprø på utsiden. Vannvittig godt Anonymous poster hash: bab43...2fd
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Malt spisskummen, i gryteretter Anonymous poster hash: 5558f...e6a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Frisk koriander! Bruker det til mye forskjellig, f.eks blåskjell, laksesashimi, chili con carne, div asiatiske retter etc. Anonymous poster hash: b4425...43d Anonymous poster hash: b4425...43d
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Malt spisskummen, i gryteretter Anonymous poster hash: 5558f...e6a Åh, nå fikk jeg lyst på chili con carne Anonymous poster hash: bab43...2fd
Julie (: Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Garam masala. I alt indisk. Nyttårsforsettet er å spise mer belgfrukter og det er veldig godt til linser
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Er det lov å svare noe så kjedelig som vanilje? Jeg bruker det i nesten alt av desserter, kaker og annen bakst. Til generell matlaging bruker jeg mye stjerneanis. Den har mange helsefordeler, og passer utmerket i spesielt kinesisk mat. Sammen med koriander gjør det underverker. Bruker koriander i alle asiatiske retter, når jeg tenker meg om. Har frysen full av fersk kroiander Chili bruker jeg også ofte, i fersk form. For ikke å glemme karri, som jeg alltid bruker i indisk mat. Hvitløk og paprikapulver bruker jeg alltid i italiensk mat og andre pastaretter. Jeg bruker generelt mye krydder, siden jeg lever vegetarisk der spesielt middagene blir veldig smakløse uten en god kombinasjon av både krydder og urter. Akkurat nå er jeg "avhengig" av rosa himmalayasalt, grønn kardemomme og kanel. For ikke å glemme ingefær, som sammen med kanel blir en perfekt teblanding, gjerne sammen med syrlige frukter. Spisskummen er undervurdert, men passer veldig bra til typiske grønnsaksretter og sauser. Bruker også mye sennepsfrø i sauser og dressinger. Nydelig! Signerer også hun over her, garam masala i indisk mat funker som bare det. Jeg vet at jeg ikke akkurat har svart på innlegget ditt, siden det ikke er mye tips å få her. Men jeg håper en god oppramsing av hvilke krydder jeg bruker ofte kan gi den inspirasjon til nye smaker Krydder er gøy å utforske Anonymous poster hash: 73d8c...0ed
Masekråka! Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2014 Er det lov å svare noe så kjedelig som vanilje? Jeg bruker det i nesten alt av desserter, kaker og annen bakst. Til generell matlaging bruker jeg mye stjerneanis. Den har mange helsefordeler, og passer utmerket i spesielt kinesisk mat. Sammen med koriander gjør det underverker. Bruker koriander i alle asiatiske retter, når jeg tenker meg om. Har frysen full av fersk kroiander Chili bruker jeg også ofte, i fersk form. For ikke å glemme karri, som jeg alltid bruker i indisk mat. Hvitløk og paprikapulver bruker jeg alltid i italiensk mat og andre pastaretter. Jeg bruker generelt mye krydder, siden jeg lever vegetarisk der spesielt middagene blir veldig smakløse uten en god kombinasjon av både krydder og urter. Akkurat nå er jeg "avhengig" av rosa himmalayasalt, grønn kardemomme og kanel. For ikke å glemme ingefær, som sammen med kanel blir en perfekt teblanding, gjerne sammen med syrlige frukter. Spisskummen er undervurdert, men passer veldig bra til typiske grønnsaksretter og sauser. Bruker også mye sennepsfrø i sauser og dressinger. Nydelig! Signerer også hun over her, garam masala i indisk mat funker som bare det. Jeg vet at jeg ikke akkurat har svart på innlegget ditt, siden det ikke er mye tips å få her. Men jeg håper en god oppramsing av hvilke krydder jeg bruker ofte kan gi den inspirasjon til nye smaker Krydder er gøy å utforske Anonymous poster hash: 73d8c...0ed Takk, absolutt inspirerende
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 muskatt. I kjøtt retter, potetstappe... Anonymous poster hash: fa8ab...1c7
☆☆☆ Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Må innrømme at salt og pepper er favoritten over tid, livet utan desse to ville vore trist. Men eg er også glad i muskat, cummin, paprika, chilipulver og div blandingskrydder. Og krydderurter.
Pom-mom Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Pasta rosa. Gir kjempe god smak på pastaen. vi spiser allt for mye pasta så her går det mye av det.
Miltus Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Alpnaering sitt kyllingkrydder... www.alpnaering.no
Blåfrua Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 Veldig glad i timian på feks potetmos eller kylling.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 5. mai 2014 #14 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Hvitløkspulver. Brukes til alt. Lett når jeg ikke har hvitløk eller gidder å kutte opp hvitløk. Samme smaken. Genial oppfinnelse. Eneste krydderet jeg trenger.. Endret 5. mai 2014 av Fiskebollerihvitsaus..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Cayennepepper <3 Anonymous poster hash: 870c0...ff0
Himmel og hav Skrevet 5. mai 2014 #16 Skrevet 5. mai 2014 Om jeg bare kan velge et, så blir det nykværnet, svart pepper. Godt til det meste. Om jeg kan velge mer, så blir det friske urter: gressløk - nydelig til det meste timian - i salater, på brødskiva, til poteter, i gryter, omelett, til kjøtt, også kjekk mot hoste. Fransk estragon - nydelig til kylling, egg, fisk, båtpoteter, i salat, til pasta, kryddersmør og dressing. løpstikke - uunnværlig i supper og gryter rosmarin - til lam, til fisk, til poteter, til å dra hånda gjennom når du går forbi og bare lukte på koriander - til indisk, tex mex og annen mat ramsløk - kanskje ikke en urt, eller hva vet jeg, men kan brukes som hvitløk og er fin å ha i fryseren.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #17 Skrevet 5. mai 2014 GASTROMAT Anonymous poster hash: d1442...f7d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #18 Skrevet 5. mai 2014 Spisskummin.. Anonymous poster hash: 698a4...209
Gjest lykkeliggift Skrevet 6. mai 2014 #19 Skrevet 6. mai 2014 Karri madras. Yamm ! Bruker det i kjøttretter. Kjempegodt.
♥Nemi♥ Skrevet 6. mai 2014 #20 Skrevet 6. mai 2014 Santa marias pommess fritteskrydder bruker jeg over popcorn. Ha ha, fikk helt blokkering her, og lurer på hvordan man skriver pomfri!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #21 Skrevet 6. mai 2014 Hindu sittt kyllingkrydder. Brukes til veldig mye her i huset. Anonymous poster hash: 300e0...2a5
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #22 Skrevet 6. mai 2014 Chili Explotion! Bruker det på pizza, kjempegodt men også godt på kjøtt. Anonymous poster hash: 60bf0...b87
amandine Skrevet 6. mai 2014 #23 Skrevet 6. mai 2014 Jeg elsker vanilje. ELSKER! Godt pepper, godt salt, timian, rosmarin, oregano, egentlig det meste. Jeg er ikke så glad i ferdige krydderblandinger, og så (litt rart) jeg kan ikke klare koriander i det hele tatt. Det smaker såpe i min munn he he he
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #25 Skrevet 6. mai 2014 Gastromat! Brukes også på popcorn! Anonymous poster hash: a2ca5...2c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå