Gå til innhold

Var i bursdag til en av mine søsken idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hun bor hjemme (tenåring). Etter vi hadde spist mat og hadde en liten pause før det var kaker legger faren min seg på sofaen. Når vi skal spise kaker er han i dypeste søvn og snorker.

Jeg sier til barna mine at de får vekke bestefar for han er sovnet. Men til ingen nytte for han bare sover videre. Sluttet heldigvis å snorke.

Blir så flau.. Var bare nærmerste familie, men likevel. Tipper den var den nesten tømme rødvinflasken han gikk å drakk på som hadde skylden.

Anonymous poster hash: 314ed...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Anonymous poster hash: 9f338...2aa

Skrevet

Så lenge det bare var nærmeste familie tilstede så ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: 19c22...7d8
Skrevet

For det var et selskap? Og jeg er lei av at han gjør det hver gang, begynner på alkoholen så fort han åpner øynene for å deretter sovne midt i et selskap.

Skrevet

Så lenge det bare var nærmeste familie tilstede så ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: 19c22...7d8

Ser du ikke problemet ved at bestefar drikker seg full og sovner i bursdagen til datteren sin?

Jeg hadde og blitt flau da,HI

Det er ikke hyggelig for noen,

Skrevet

Så lenge det bare var nærmeste familie tilstede så ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: 19c22...7d8

Ser du ikke problemet ved at bestefar drikker seg full og sovner i bursdagen til datteren sin?

Er ikke så høytidelig av oss når det bare er nærmeste familie tilstede

Skrevet

Neste gang feirer dere bursdagen hennes ett annet sted

Anonymous poster hash: 5cbc5...e21
Skrevet

Er ikke så høytidelig av oss når det bare er nærmeste familie tilstede

I et selskap for en tenåring?

Herregud, det er for faen ikke snakk om å være høytidelig ....

Skrevet

Når et nært familiemedlem har begynt å drikke så mye at det blir problem for familien, da er det på tide å ta det opp med vedkommende og begynne å stille krav.

Høres ut som om faren din i hvert fall har et problematisk forhold til alkohol. Det kan fort utarte seg. Kanskje drikker han enda mer enn du vet om også, man at moren din skjuler det for dere andre. Ofte så er det jo skambelagt med et slikt problem, og da er det noen som skjuler det i et misforstått forsøk på å hjelpe den som drikker.

Nå har dere en konkret episode å ta opp med din far, snakk med din mor og ev søster og ta det opp med din far. Han kommer sikkert til å hevde at han ikke har noe problem med alkohol, og da kan dere parere at fint, da har han sikkert ikke noe imot å bare drikke ett glass vin i fremtidige selskap, eller være avholds i slike situasjoner. Nekter han ("du bestemmer ikke over meg, jeg har ikke noe problem, drikker så mye jeg vil") så sier det ganske mye om hvor langt problemet er kommet.

Jeg hadde ikke akseptert å se på at et nært familiemedlem drikker så det sovner fra selskap, og jeg hadde ikke villet at mine barn skulle oppleve det.

Anonymous poster hash: a6caf...48e
Skrevet

Oi, her får jeg faktisk mest vondt av tenåringen som fortsatt bor hjemme... 😢

Anonymous poster hash: 35fab...f7c

Skrevet

Begynte å lure på om eg overreagerte her når noen sier de ikke ser problemet. 

Vel, tenåringen ble skuffet og flau. Er da ikke normalt å sovne i bursdager? 

Jeg er drittlei. Har sagt til min mor at vi f.eks ikke kan komme inn til hytta lenger når de er der, for det er bare alkohol fra morgen til kveld. Dette gjør han hver gang han har fri. Han jobber i utlandet halve uken så der holder han seg nykter pga foredrag osv. Når han starter på hjemreisen er det alkohol som er førsteprioritet. Skulle ikke tro at dette er en mann som sitter som nestsjef for et av Norges største firma og tjener godt over 1 mill i året. 

Synes heller ikke det er behagelig å komme dit når det oser alkohol av han og vi har tre små barn under skolealder. 

HI

Skrevet

Begynte å lure på om eg overreagerte her når noen sier de ikke ser problemet. 

Vel, tenåringen ble skuffet og flau. Er da ikke normalt å sovne i bursdager? 

Jeg er drittlei. Har sagt til min mor at vi f.eks ikke kan komme inn til hytta lenger når de er der, for det er bare alkohol fra morgen til kveld. Dette gjør han hver gang han har fri. Han jobber i utlandet halve uken så der holder han seg nykter pga foredrag osv. Når han starter på hjemreisen er det alkohol som er førsteprioritet. Skulle ikke tro at dette er en mann som sitter som nestsjef for et av Norges største firma og tjener godt over 1 mill i året. 

Synes heller ikke det er behagelig å komme dit når det oser alkohol av han og vi har tre små barn under skolealder. 

HI

Les litt om medavhengighet og se om du får din mor til å lese det samme.

Det går på det å ignorere at noen har alkoholproblem, hjelpe til med å skjule flasker/hvor mye som drikkes, prøve å dekke over slik at det ikke skal bli så tydelig at det er alkoholen som er problemer osv.

F.eks. er det fort gjort for din mor å si "han har jobbet så mye i det siste og er så sliten, han trenger å koble av og ha litt ferie nå", "har vært ekstra mye stress på jobben i det siste" eller dekke over at han f.eks. har drukket før dere kom i tillegg til det han drikker når dere er der.

Les deg litt opp på temaet og si at dette er noe du ikke lenger vil akseptere.

Jeg ville også tatt det opp med din mor at de tross alt har en tenåring i hus som bor sammen med en alkoholiker. At mannen har et alkohlproblem er det jo ingen tvil om av det du forteller.

Noen har evnen til å "slå av og på" slik din far gjør - ikke drikke ifm jobb, drikke ved enhver anledning ellers.

Googler du medavhengighet og alkohol så får du opp en del.

Anonymous poster hash: a6caf...48e

Skrevet

Han er da voksen? Må få lov til å bestemme selv, i eget hjem!!!

Anonymous poster hash: ae614...03a

Skrevet

Det at han sovner ser jeg ikke på som noen krise, det kunne min far gjort også om han var skikkelig sliten, selv om det var selskap. Men at han drikker så mye er et stort problem!

Anonymous poster hash: 4276a...9ba

Skrevet

Be pappa din lese på: avogtil.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...