Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Har en gutt på 1 år som fremdeles får flaske med nan i sengen før natta. Nå vil jeg kutte ut melken, men er så i tvil siden han elsker kosen med den og virker KJEMPE sulten på morgenen, når han har sovnet fra den tidligere. Jeg gir masse mat og mellom måltider hele dagen, så i bunn og grunn trenger han vel ikke denne flasken før sengetid? Når sluttet dere med flaske til deres små, og hvordan gjorde dere det? Jeg har trappet veldig ned på melkepulveret i flasken, Nede på tre skjeer nå, men blir vel mer motstand når vi kommer ned på to og en skje tenker jeg. Håper på noen fornuftige råd, jeg som er så voldsom til å holde på vaner Anonymous poster hash: eb127...541
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Men dette må du jo bare slutte med, det er jo helt forferdelig for de stakkars tennene hans!!! Med mindre du pusser tennene hans etter at han er ferdig da... Anonymous poster hash: 01638...f27
<3 2G <3 Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Vi kuttet gradvis ned til en skje, da gikk det fint å få over til vann. Nå får han kun litt vann når han legger seg og om han skriker på natten. Gikk mye bedre enn forventet.
Chl85 Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Vi gav en flaske vanlig melk hver kveld fram til berta vår var ca 17-18 mnd. Selvfølgelig før pussing av tenner;) Det var en koselig del av kveldsrutinene for både vesla og oss og det ble aldri noe problem å slutte heller Hun drakk av tutekopp eller vanlig kopp ellers Er vel ikke noe krise hvis dere gjør det før dere pusser tenner
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Gi vanlig kumelk Og før tannpuss Anonymous poster hash: 40860...eea
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Alle er så hastige med å fjerne alle kos, med påskudd at man bare må fordi ungen er for stor. La han kose seg! Men må selvsagt pusse tenner etterpå Er vel ikke verre for tennene å drikke melken fra en flaske enn fra en kopp/tutkopp... La de være små så lenge det går:) Anonymous poster hash: 36eb8...b47
.Lillemy. Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 vi gir flaske endå til vår gutt på 20 mnd, han får en flaske etter kveldsmaten, pusser selvfølgelig tennene etterpå. Ser ikke noe grunn til og ta fra han denne kosen, han koser seg sånn med den ene flasken med melk før kveldsstellet. Han drikker av kopp ellers. førstemann sluttet med kveldsflasken når han var ca 18 mnd (pusset tenner etterpå)
MamsenMedToSmå Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Min er snart 14 mnd, og får flaske med mme morgen og kveld. Drikker vann ellers. Han er så uendelig glad i flaska si, og vi unner han den kosen. Som en gradevis tilvenning til vanlig kumelk har vi begynt å blande 50/50 mme og vanlig melk. Han får flaska si etter kveldsmaten, før vi tar kveldsstellet. drikker din kumelk ellers på dagen? Hvis ikke kunne du jo prøvd det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå