Gå til innhold

Hvordan løser jeg dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 1,5 år. Hun sitter bakovervendt men det er ikke plass til at hun strekker ut beina.

Hvordan kan man ha barnet bakovervendt til fylte 4 år??

Anonymous poster hash: 7419b...7ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør ingenting at de ikke kan strekk ut bena. De er ikke så stive i leddene som vi voksne er, og vil dermed ikke få vondt/stivne på samme måte som oss voksne. Evt får du bytte sete.. Men vi kan feks ha vår 4,5 åring bakover i et izi plus sete uten problemer.

Skrevet

De sitter med bøyde ben. 

Anonymous poster hash: 12fd9...7e2
Skrevet

Jeg googlet temaet, og jeg skjønner ikke hvordan det kan være trygt å sitte bakovervendt! Ei jente sitter med beina mellom barnesetet og bilens sete. Trygt? Neppe!

Skjønner nå hvorfor venninna mi snudde 1-åringen. Får tenke på hva jeg gjør selv.

Skrevet

Jeg googlet temaet, og jeg skjønner ikke hvordan det kan være trygt å sitte bakovervendt! Ei jente sitter med beina mellom barnesetet og bilens sete. Trygt? Neppe!

Skjønner nå hvorfor venninna mi snudde 1-åringen. Får tenke på hva jeg gjør selv.

de sitter jo ikke med beina i klem mellom bilstol og setene i bilen!

Og dersom så var tilfelle, så heller avklemte bein i en krasj enn en brukket nakke! Nakken klarer ikke vekten av hodet ved en bråbrems før nærmere 4 års alderen dersom hodet blir slengt fremover.

Anonymous poster hash: c0a3d...94d

Skrevet

Det er veldig mykje betre med brotne bein enn broten nakke. Les om saken og ikkje stol på din eigen eller veners vurdering.

Anonymous poster hash: 267cc...f5c

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette snakket om å ikke kunne strekke på beina.  Vi kan ikke akkurat strekke på beina i bilen vi heller. Kanskje i forsetet, men ikke om vi sitter bak. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette snakket om å ikke kunne strekke på beina. Vi kan ikke akkurat strekke på beina i bilen vi heller. Kanskje i forsetet, men ikke om vi sitter bak.

Å så bokstavelig vi skulle være da ;) skjønner vel at det er snakk om at de ikke kan sitte med "utstrekte" bein i den forstand vi sitter i baksetet. Men må sitte med beina bøyd evt mellom setene sånn som bilder på google :S

Skrevet

Mine sitter med bena enten bøyd inn mot seteryggen, eller så strekker de de ut oppover seteryggen. Men om du skulle snu tidlig, så finn for guds skyld ikke på å sette ungen i 5pubktssele.

Skrevet

Helt hårreisende at du i det hele tatt vurderer og snu en ettåring! Lurer på om du postet denne bare for å provosere og skape debatt? Om ikke burde du se på videoene som ligger på tryggtrafikk.no, så vil du nok forandre mening.

Skjønner virkelig ikke at det ikke er kommet en lov som sier at barna SKAL sitte bakovervendt, til de er i alle fall 3 år.

Anonymous poster hash: aa05d...5ef
Skrevet

min satt bakovervendt til  han var 4, ikke noe problem det. Blir vel litt som å ha sykkelhjelm når du sykler, kan fortsatt bli skadet, men minsker risikoen for hodeskader om det skjer en real kræsj. Forovervendt sete er jo grei sikkerhet, men bakovervendt minsker sjansen for hodeskader med nærmere 30 % i forhold til forovervendt. I mitt hodet er det da naturlig å velge det sikreste alternativet

Anonymous poster hash: 3c8f3...d62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...