Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Er desverre ikke noe husmoremne og vaskehjelp er uaktuelt av forskjellige grunner. Anonymous poster hash: 38075...9df
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Ha faste plasser til alt. Da blir det lettere å rydde vekk ting og lettere å finne dem igjen senere. Anonymous poster hash: c83da...c51
Fem til sommers Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Skriv lister og ha overkommelige mål. Skippertak er tull. Rutiner:)
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Når du forlater et rom, ta med deg noe rot på veien
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Har en kurv stående ved trappa som jeg fyller opp av ting som skal nede. Samler det slik at det blir kun en tur på kvelden. Anonymous poster hash: 00e78...48b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Vask vinduer utvendig en dag det er kaldt;) like forbanna kjedelig, men jobben blir gjort raskere når man fryser på fingrene;) Anonymous poster hash: a1926...c7e
Hønemor30 Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 Det finnes en veldig bra tråd her inne med sånne tips. Kanskje noen klarer å finne den igjen,den er lang.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 Vet den er gammel! Men jeg fant, jeg fant !!! http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/139603581-ditt-beste-husmortips-holdes-oppe/ Anonymous poster hash: aed81...493
X10ne Skrevet 26. september 2014 #11 Skrevet 26. september 2014 Når du forlater et rom, ta med deg noe rot på veien Jepp! Nøkkelen til et ryddig hjem er å aldri gå tomhendt fra ett rom til et annet :-)
*Nøtta* Skrevet 26. september 2014 #12 Skrevet 26. september 2014 *Plukk alltid med deg ting når du går forbi dem, ikke vent til kvelden etter at ungene har lagt seg, sjangsen er da stor for at tingene blir stående der til dagen etter- og det samme skjer igjen. Ond sirkel. *Rydd FØR du setter deg ned- uansett hvor lyst du har å sette deg ned akkuuuuraaat nå! - det er uansett lettere å slappe av i en ryddig stue. * Sørg for å ha oppdradd mannen i huset, sånn passe, sånn at ikke alt faller på deg.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #13 Skrevet 26. september 2014 Når du forlater et rom, ta med deg noe rot på veien Jepp! Nøkkelen til et ryddig hjem er å aldri gå tomhendt fra ett rom til et annet :-) Må jo bli noe jævla stress. Å aldri kunne slappe av, men passe på å ha noe i hendene hele tiden. Jeg går ofte i skytteltrafikk mellom kjøkken, stue og gang på ettermiddagene, skal jeg stresse med å ta med meg noe hele tiden så stresser jeg meg selv i hjel. En annen ting at jeg ofte har babyen på armen, skal jeg bruke den andre armen å rydde med? Uff... Anonymous poster hash: c3420...e05
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #14 Skrevet 26. september 2014 *Plukk alltid med deg ting når du går forbi dem, ikke vent til kvelden etter at ungene har lagt seg, sjangsen er da stor for at tingene blir stående der til dagen etter- og det samme skjer igjen. Ond sirkel. *Rydd FØR du setter deg ned- uansett hvor lyst du har å sette deg ned akkuuuuraaat nå! - det er uansett lettere å slappe av i en ryddig stue. * Sørg for å ha oppdradd mannen i huset, sånn passe, sånn at ikke alt faller på deg. Hos oss blir det som er ryddet rotet ut igjen av minste når hun er våken. Er som å måke i snøstorm, har prøvd mange ganger, hun er dessverre en ordentlig rotemester. Anonymous poster hash: c3420...e05
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #15 Skrevet 26. september 2014 Når du forlater et rom, ta med deg noe rot på veien Jepp! Nøkkelen til et ryddig hjem er å aldri gå tomhendt fra ett rom til et annet :-) Må jo bli noe jævla stress. Å aldri kunne slappe av, men passe på å ha noe i hendene hele tiden. Jeg går ofte i skytteltrafikk mellom kjøkken, stue og gang på ettermiddagene, skal jeg stresse med å ta med meg noe hele tiden så stresser jeg meg selv i hjel. En annen ting at jeg ofte har babyen på armen, skal jeg bruke den andre armen å rydde med? Uff... Anonymous poster hash: c3420...e05 Det er jo rett og slett bare til å ikke ha det rotete , så slipper du å ha annet enn babyen på armen. Anonymous poster hash: eda05...a73
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #16 Skrevet 26. september 2014 Når du forlater et rom, ta med deg noe rot på veien Jepp! Nøkkelen til et ryddig hjem er å aldri gå tomhendt fra ett rom til et annet :-) Må jo bli noe jævla stress. Å aldri kunne slappe av, men passe på å ha noe i hendene hele tiden. Jeg går ofte i skytteltrafikk mellom kjøkken, stue og gang på ettermiddagene, skal jeg stresse med å ta med meg noe hele tiden så stresser jeg meg selv i hjel. En annen ting at jeg ofte har babyen på armen, skal jeg bruke den andre armen å rydde med? Uff... Anonymous poster hash: c3420...e05 Det er jo rett og slett bare til å ikke ha det rotete , så slipper du å ha annet enn babyen på armen. Anonymous poster hash: eda05...a73 Du mener at man kan seriøst forklare en ettåring at hun ikke skal rote, grise, løpe rundt og dra ut ting av skuffer og skap? oppskrift på det, takk! Anonymous poster hash: c3420...e05
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #17 Skrevet 26. september 2014 Rydd ting som ville vært rot lenge først. Altså rydd leker etc helt til slutt, for det vil uansett bli et kaos neste dag eller om en time... så ikke kjempekrise om det ikke blir ryddet på kvelden heller. Anonymous poster hash: 1318c...9cf
Anonym bruker Skrevet 26. september 2014 #18 Skrevet 26. september 2014 Nå vet jeg ikke hvor gamle barna er men det er greit å lære dem tidlig at de skal delta i gjøremål og rydding. Kan ta litt lenger tid i begynnelsen fordi de kan rote mer enn de rydder, men etterhvert vil de være til god hjelp. Min på 3,5 dekker bordet, tar av (som regel sammen med oss), pakker oppi bhgsekken selv, rydder på plass klærne sine osv. Å rydde leker på kvelden er gøy! Vi har alltid konkurranse hvor vi teller poeng ift hvem som får ryddet bort flest leker -fint ift. å lære å telle også Ellers prøver jeg å ha faste dager på ting som støvsuging, klesvask/bretting, handling osv. (Flere faste dager pr uke på flere ting. ) Anonymous poster hash: 1c058...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå