Gå til innhold

Jeg er i permisjon og mannen på aap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i 5 mnd har han stått opp hver dag med de to eldste og jeg har tatt meg av alt nattevåk selv om hun får flaske. Jeg har står som regel opp med dem, men ikke alene slik at han har fått sove frempå. Har tenkt at det er greit siden han ikke jobber.

Idag ble han sur for jeg gikk ned og byttet bleie på minste og spurte om jeg kunne få sove litt ekstra. Jeg gjør det i helgene og ikke i ukene, da er vi oppe på samme tid som regel. Han ville sove frempå siden han tross alt ikke har gjort det de siste 5 mnd. Helt greit, så da spurte jeg om han i det minste kunne gi flaske den natten han skulle få sove frempå, men det kom ikke på tale.

Er jeg frekk? Vet han har stått opp hver morgen alt fra 6-08, men jeg står opp to ganger hver natt også og han går jo hjemme...

Anonymous poster hash: b4865...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere går visst begge bare hjemme...
Stopp drama. Hvis du trenger å sove så sier du det til han. Ikke spør. Si "Inatt gir du minsta flaske" eller "I morgen sover jeg lenge, bare så du vet det"

Anonymous poster hash: f3dfb...82b
Skrevet

Det er han som ber om å få sove lenge, men nekter å gi minste flaske når han skal sove lenge neste morgen. Da skal jeg gjøre alt, skulle gjort det om han jobber, men det gjør han ikke. HI

Skrevet

Det er han som ber om å få sove lenge, men nekter å gi minste flaske når han skal sove lenge neste morgen. Da skal jeg gjøre alt, skulle gjort det om han jobber, men det gjør han ikke. HI

men slutt å spør. si til han hva du vil.

Anonymous poster hash: f3dfb...82b

Skrevet

Skjønner ikke problemet. Må jo kunne gå an at dere avtaler at en dag sover han lenge, og neste gjør du? Men når man først skal sove lenge og bli uthvilt, er det deilig å ikke måtte stå opp om natten heller. Vi gjør det derfor sånn i helgene at jeg tar både natt og morgen en dag, og han den neste.

Anonymous poster hash: 71d21...390

Skrevet

Man blir jo ikke uthvilt av å sove litt lenge om man har vært oppe flere ganger om natta. 

Den som føler seg sliten og trenge å sove ut bør få slippe begge deler en natt/morgen.

Anonymous poster hash: c0d22...8c9
Skrevet

Du får jo ikke betalt for å ha ferie da, du skal jo gå hjemme og ta deg av ungen din. Da må man regne med å vekkes på natta, og stå opp tidlig da.
Hva hadde du gjort om han var i full jobb?

Når situasjonen er som den er, så er det greit dere bytter på litt. Men forstå at han også trenger litt søvn, selv om du har vært oppe på natta.

Anonymous poster hash: b7162...037
Skrevet

Det kommer vel helt an på hvor syk han er, siden han går på AAP.

Anonymous poster hash: fc076...75c
Skrevet

Han ber om å få sove ut 1 natt og du sutrer?

Han er vel syk om han går på aap

Anonymous poster hash: f5234...dc8
Skrevet

Skulle til å si det samme selv.

Når man er hjemme og mottar aap er det gjerne en grunn til at man er hjemme.

Anonymous poster hash: f2926...0e2

Skrevet

Jeg sutrer ikke. Han ble sur i dag når jeg spurte om jeg kunne få sove siden jeg var våken om natten, og hadde allerede vært nede og funnet mat til de eldste og byttet bleie på minste. Han sa han var lei av å stå opp om morgenen og ville sove. Så da sa jeg at han kunne få sove neste morgen (imorgen) om han kunne stå opp om natten da slik at jeg slapp å gjøre begge deler som jeg gjør i ukene. I ukene står vi opp begge to + jeg har tatt alt av nattevåk i 5 mnd. 

Han feiler ingenting selv om han går på aap, kan bare ikke belaste knær i den jobben han er i og leter derfor etter noe annet eller evt. omskolering. 

Synes bare at dersom han skal sove om morgenen, kan han vel gi en flaske om natten. Ser ikke problemet. Om jeg må gjøre det så kan han også. 

HI

Skrevet

Vil det ikke være en bedre løsning om dere bytter på å sove en hel natt og litt lenger annenhver natt?

Eller så bytter dere annen hver natt på å ta nattevåk og å stå opp.

Sett opp en plan for hvordan dere kan løse det fremover slik at begge synes det er greit og at begge får hvilt ut. Ikke ta en krangel hver gang, bli enig om en løsning som kan fungere for begge.

Anonymous poster hash: d8965...332
Skrevet

Takk for et sakelig svar. Skal prøve på det :)

Skrevet

Vi har det slik at den som skal sove lenger tar litt på natten . Slitsomt å ta natt og itilegg stå opp tidlig syns jeg. Men alle har forskjellige ordninger:) Hvis baby er våken mange ganger så skjønner jeg at han ikke ville. Men hvis det er 1 gang ser jeg ikke problemet hans. Hvis han ikke har tatt natt på 5 Mnd så er det greit at dere bytter litt. Lag en avtale om hvordan dere gjør det heretter , så slipper dere å krangle om det

Skrevet

Han skal da ikke være fritatt alle plikter hjemme selv om han går på aap, for hvis det er tilfelle så burde han ikke ha sex heller siden arbeidet han nå ikke ønsker å hjelpe til med er et resultat av sex.

Anonymous poster hash: 09190...7d2

Skrevet

Om ungen får flaske og mannen er frisk, kan jo du gå på jobb. Da bør naturlig nok han ta både nattevåk og ukedagsmorgener.

Anonymous poster hash: fc076...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...