Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Jentungen på snart tre er på grensen for for tung for å sikres med den puten beltet skal i i cybex sine forovervente seter. Så jeg må straks ha henne i en vanlig beltestol pga vekten (vektgrensen er 18 kg, og hun er sånn 17,8 kg). Hva ville dere gjort? (Jeg kommer til å ha den putetingen frem til hun bikker 18 kg) Anonymous poster hash: e79a9...347
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Jeg ville hatt henne bakover lenger og skaffet sete som passer til 25 kg.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Jeg ville hatt henne bakover lenger og skaffet sete som passer til 25 kg. Jeg også. Anonymous poster hash: 73825...dcb
soleia Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Vi har valgt å kjøpe sete som går til 25 kg og ha dei bakovervende til 4 år, men om jenta allereie sit framovervendt er det ikkje noko verre, heller betre trur eg, å bruke bilen sitt belte når ho har passert 15 kg som er vektgransa for det.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 Jentungen har sittet forovervent i over et år nå. Ble snudd tidlig pga bil situasjonen vi hadde i starten. Flere sier å snu henne nå kan ende med at jeg får en ekstremt bilsyk unge :S Festemåten på cybex sine seter med en pute de har i fanget er etter det jeg har lest meget trygt og skåret høyt. Liker bare ikke helt tanken på at hun skal sitte i beltestol siden hun er så lita aldermessig HI Anonymous poster hash: e79a9...347
Appelsinpiken Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Er det juno eller pallas du har? Om hun er 17,8 kg nå ville jeg byttet. Husk at vektgrensen er inkludert klær og sko. Vi har pallas, så når vår bikker 17 kg kommer vi til å ta bort puten og basen og bruke set som beltestol. Men det er ikke sikkert hun blir bilsyk, vår sitter fremover i ene bile og bakover i andre bilen. Går helt fint å bytte på
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Hvis hun skal sitter forovervendt er beltestol det tryggeste valget om hun er over 15 kg. Sånn har jeg forstått det. Man må selvsagt velge et solid sete med sidebeskyttelse. Anonymous poster hash: 6cf3f...647
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Er phallas hun sitter i Har strengt tatt ikke råd til sete akkurat nå, og hun er lang for alderen. Så foreløbig må jeg bare prøve å bruke belte og se hvordan hun takler det og satse på det beste... HI Anonymous poster hash: e79a9...347
Serepta Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Om hun er for tung til å ha den puten foran, er det jo bare å ta den bort og bruke setet som vanlig beltestol.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Flyttet min gutt før han var 2 år og 9 mnd over i beltestol. Satt bakover frem til det. Da var han 19 kg og 105 cm. Så ikke noe mindre enn en gjennomsnittlig 4 åring. Bilstoler går på vekt og ikke alder. Men er jo pga gjennomsnitt de sier 4 år bakovervendt. Nabojentene her har sittet bakover til 4 år, men de var mye lettere og lavere enn mine gutter da de byttet stol selv om de var 4 år. Anonymous poster hash: 713fb...3b7
Appelsinpiken Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 Om dere har pallas så slipper dere å kjøpe ny stol les bruksanvisningen. Det se får til 36 kg. Men ta bort puten, og så lurer jeg på om det er anbefalt å ta av basen også
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 Hvis du skal satse på det "beste" sådan du like gjerne ikke sikre henne i setet da. Det beste er vel å unngå en kræsj? Er phallas hun sitter i Har strengt tatt ikke råd til sete akkurat nå, og hun er lang for alderen. Så foreløbig må jeg bare prøve å bruke belte og se hvordan hun takler det og satse på det beste... HI Anonymous poster hash: e79a9...347 Anonymous poster hash: 81d0e...204
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2014 #13 Skrevet 6. mai 2014 Har ingen planer om å komme i ulykke, men man er jo aldri sikker på hvordan andre biler som er på veien.... Har fjernet puten, og hun sitter nå i en ren beltestol. Men det var vist skummelt i følge henne 3b7, her er jentungen også på størrelse med 4 åringer, så tviler for at hun hadde fått plass bakovervent. Vet stolen jeg hadde kom i to varianter, en med isofiks og en uten. Den jeg har sitter "løst" i bilen og festes med belte. HI Anonymous poster hash: e79a9...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå