Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Jeg må bake intet mindre enn minimum fire kaker til 17.mai. Noen av dem til utlodning, noen for salg stykkevis og delt der og da. Er det noen som har forslag til kaker jeg kan bake? Ser for meg at kakene bør være ganske fine å se på, om ikke akkurat de som går under navnet festkake. De må være mulig å lages dagen før, og de bør ikke inneholde for mye kremfløte da de muligens står ute for utlodning i timesvis. Jeg tenker på brownies og/eller gulerotkake, men kunne gjerne tenke meg å lage noe annet da jeg tror mange kommer med de overnevnte. Anonymous poster hash: a94e3...619
amandine Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Jeg skal lage fyrstekake, kokosboller, en bladkrans(leverer den frossen), i tillegg til to klassiske sitronformkaker med melisglasur iallefall. Greit å unngå krem og for mye klisj som du sier. Pakkes pent i cellofan og merker med hva som er i på en liten pen lapp.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #3 Skrevet 3. mai 2014 Takk! Er bladkrans en gjærbakst i familie med kringe? Sitronformake er nam, nam og helt i blinken for denne dagen ja. Jeg skal nok prøvebake denne uka. Tenkte på sitronpai, men turde ikke satse på å lage mørdeig når det virkelig gjelder, da får jeg det ikke til. Har du noe tips til hvor jeg får kjøpt cellofan og sånne pene pappunderlag til kaka? Anonymous poster hash: a94e3...619
Februarjente2012 Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Suksessterte kam fint lages dagen før i langpanne så er den enkel å dele opp. Gjærbakst kan lages kvelden før og ta på glasur på morgenen før kakelevering. Gulrotkake med kremostglasur tåler å stå fremme en stund. Ulike formkaker holder deg også godt om de lages dagen før.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 HI her igjen. Jepp, så jo bilde av bladkrans nå. Sikkert lurt å levere den frosset ja, så blir den superfersk til servering. Anonymous poster hash: a94e3...619
Februarjente2012 Skrevet 3. mai 2014 #6 Skrevet 3. mai 2014 Suksessterte kam fint lages dagen før i langpanne så er den enkel å dele opp. Gjærbakst kan lages kvelden før og ta på glasur på morgenen før kakelevering. Gulrotkake med kremostglasur tåler å stå fremme en stund. Ulike formkaker holder deg også godt om de lages dagen før.
amandine Skrevet 3. mai 2014 #7 Skrevet 3. mai 2014 Takk! Er bladkrans en gjærbakst i familie med kringe? Sitronformake er nam, nam og helt i blinken for denne dagen ja. Jeg skal nok prøvebake denne uka. Tenkte på sitronpai, men turde ikke satse på å lage mørdeig når det virkelig gjelder, da får jeg det ikke til. Har du noe tips til hvor jeg får kjøpt cellofan og sånne pene pappunderlag til kaka? Anonymous poster hash: a94e3...619 Cellofan tror jeg jeg kjøpte på Plantasjen, faktisk. Papp klipper jeg selv og legger sånn blondesak i papir fra matematikken på.
amandine Skrevet 3. mai 2014 #8 Skrevet 3. mai 2014 Takk! Er bladkrans en gjærbakst i familie med kringe? Sitronformake er nam, nam og helt i blinken for denne dagen ja. Jeg skal nok prøvebake denne uka. Tenkte på sitronpai, men turde ikke satse på å lage mørdeig når det virkelig gjelder, da får jeg det ikke til. Har du noe tips til hvor jeg får kjøpt cellofan og sånne pene pappunderlag til kaka? Anonymous poster hash: a94e3...619 Cellofan tror jeg jeg kjøpte på Plantasjen, faktisk. Papp klipper jeg selv og legger sånn blondesak i papir fra matematikken på. Matbutikken. Herre fred.
Himmel og hav Skrevet 3. mai 2014 #9 Skrevet 3. mai 2014 Hvis du ikke får ta i cellofan, så funker det med stekeposer fra matbutikken. En god oppdelings/utlodningskake er brownies med bringebær i. Bruk din vanlige brownieoppskrift, men putt masse friske eller frosne bringebær i etter at du har tatt halve røra i forma, så kliner du resten av røra på, slik at det nesten dekker alle bæra. Det blir kjempegodt, og den er dekorativ med bare litt melisdryss på. Rullekake med syltetøy er kjempefint til utlodning. Kjapt å bake og smaker godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå