Gå til innhold

Liten baby utfordring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått små barn 2000g-2500g, hvordan var det og hvilke utfordringer fulgte med? Hvor lenge var dere på barsel, eller hva skjedde etter fødselen med baby? oppfølging? Årsak til liten baby? Jeg lurer på ALT. Jeg snakker ikke om prematur, født til rundt termin.

Anonymous poster hash: 41b3f...bd8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle mine søstre og jeg veide mellom 2 og 2,5. Mitt mellomste veide 2,5kg..

Ingen utfordringer

Anonymous poster hash: 1cea4...58a
Skrevet

Årsak "ingen"

Altså ingenting unormalt utenom lav vekt

Anonymous poster hash: 1cea4...58a
Skrevet

Hadde prematur på 1800 gram. Venninne hadde barn normalfødt i den størrelsen du nevner. Vi hadde vel egentlig litt de samme utfordringene. Mating døgnet rundt i starten, bare at for meg varte det i 7 mnd, mens det gikk seg til på et par mnd for henne.

Anonymous poster hash: a6c6c...4a9
Skrevet

Min var 2370, født til termin, men dysmatur.

Jeg lå en dag ekstra på sykehuset. Fikk noe vitaminer eller noe slik hun skulle ta i noen måneder. Hun var ellers ett Veldig snilt barn. Amming gikk fint og hun var ett veldig fornøyd barn.

Hun har vært liten for aldren hele veien, er nå 4 år og mindre enn gjennomsnittet, men en aktiv fornøyd jente med masse energi

Anonymous poster hash: d8763...437

Skrevet

Mating hver 3.time for å sikre et stabilt blodsukker , ellers ingenting spesielt😊

Skrevet

Ingen utfordringer. Dro fra barsel etter seks timer. Fullammet i seks måneder, og delammet til langt over året. Alle mine barn er små.

Anonymous poster hash: d3de7...732

Skrevet

ble på sykehuset i 14 dager, åpen kuvøse, fikk oksygen noen dager og sondematet ca en uke, fikk litt hjelp med ammingen og så dro vi hjem. ingen videre oppfølgning

barnet har add, nylig fått diagnosen (tok tid å bli trodd på at ikke alt var som det skulle) 

Anonymous poster hash: 67e09...7a5
Skrevet

Datteren min veide 2400 g. da hun ble født en uke før termin. Fikk litt ekstra oppfølging med "amming". Jeg fikk ikke noe melk og ekstra hjelp med det. Kom aldri noe melk da :(

Var på sykehuset i 3 dager og så hjem. Ingen ekstra utfordringer og har en meget oppegående 4 åring i dag. Ligger akkurat det hun skal være ihht. vekt og høyde, god motorisk, snakker godt og mye, hehe, og er som 4 åringer flest.

Anonymous poster hash: dfce6...ef4
Skrevet

Fikk en gutt på 2500gram født en uke før termin. Han hadde veldig lav kroppstempetur rett etter fødsel. Måtte sjekkes for blodsukker, og mye målinger. Fikk mat med en gang, og det var mme, siden jeg ikke hadde fått melk enda. Mye undersøkelser, strengt matregime, mye styr for å få han til å spise. Måtte koppemates.

Mye undersøkeler for å finne ut hvorfor han var så liten. Her var grunnen arv og gener. Kommer fra en liten familie. Er fortsatt liten (4år, 12kg og 104cm)

Var på barsel i 5dager.

Badet i vasken hjemme, de første 2mnd. :P

Anonymous poster hash: 6f10b...392
Skrevet

De sa bare at jeg hadde liten morkake, og at jeg derfor følgelig fikk et lite barn...

Det var mat hver tredje time på sykehuset. når blodsukkeret var lavt fikk han noen ml donormelk, siden min melk ikke var kommet enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...