Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Et vennepar av oss skal ha dåp neste helg. Stor greie med mye gjester. Vi er invitert og jeg setter pris på at de ønsker å ha oss der på den store dagen. Men...det som er. Jeg er fotograf og jobber som det. Det blir da forventet at jeg skal ta alle bilder hele dagen. Fra kirke til selskap og slikt. Jeg hadde jo tatt masse bilder uansett for jeg elsker å ta bilder...men jeg syns det er dumt når det bare forventes. Type hun forteller alle at det er så flott at de har egen fotograf for dagen. Hun har faktisk ikke spurt engang. Det var mer slik "du vet at du må ta bilder hele dagen". Så vil hun ha alt på cd etterpå. I tillegg til gave. Hun er jo en venn så jeg hadde nok gjort det uansett, men føler ikke jeg bare er en gjest når jeg må "jobbe" hele dagen. Ikke minst...skulle de leid meg den dagen koster det endel...men tror ikke de tenker slik. Jeg kan jo ikke si noe nå, og det er ikke klaging egentlig...bare et lite hjertesukk :-) Hadde dere spurt eller forventet? Anonymous poster hash: 9f061...56c
Mamma`n til turbo Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Kjempe frekt og hadde aldri vært forventet her! De kunne ydmykt spurt om de kunne leid deg inn den dage og du kunne tatt en redusert/symbolsk pris for det istedenfor gave.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Jeg ville aldri forventet noe slikt - jeg ville spurt! Jeg driver med noe helt annet, men opplever også "kan ikke du bare" og "det er jo så fort gjort". Jeg så på det som en selvfølge å hjelpe venner og familie, men jeg har sett at hos de aller fleste så går dette én vei. Da slutter jeg, eller forteller at de kan kontakte meg på jobb om akkurat dette for nå har jeg fri. Å leie en fotograf en søndag, arbeid, leie utstyr og etterarbeid koster jo ganske mye! Det er i mine øyne veldig frekt at din venninne skryter av å ha egen fotograf når hun aldri har spurt deg! Anonymous poster hash: 94ac8...d44
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #5 Skrevet 3. mai 2014 Veldig frekt. Jeg inviterte både fotograf og konditor i vår dåp, og også i bryllupet. De måtte selvfølgelig ikke jobbe. Anonymous poster hash: 7a314...35f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #6 Skrevet 3. mai 2014 Oi, den er sinnsykt frekk! Har selv en venninne som jobber med dette, hun tar bryllupsbilder, babybilder, portretter osv og det koster en del penger. Hadde virkelig aldri falt meg inn å forvente at hun skulle jobbe gratis for meg, dette er jo jobben hennes og når hun blir invitert som gjest er det da ikke meningen hun skal jobbe... Kunne nok godt bedt henne fotografere for oss, men da selvfølgelig med lønn. Kjenner jeg henne rett ville hun da ha tilbudt seg å gjøre det gratis, som en bryllupspresang, men jeg ville aldri, aldri, aldri forventet det av henne. Anonymous poster hash: 7c360...6ca
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #7 Skrevet 3. mai 2014 Du kan jo si at barnets dåpsgave blir fotografering?? Uansett frekt å ikke spørre deg - men kun ta det for gitt! Anonymous poster hash: 0d128...a86
Optatium Skrevet 3. mai 2014 #8 Skrevet 3. mai 2014 Skjønner helt hva du mener! Min bror tar 3-5000 kroner for et musikalsk oppdrag, men det forventes at han skal spille grati for familie og venner. Syns set er frekt, set er faktisk levebrødet til folk!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #9 Skrevet 3. mai 2014 Noen er bare frekkere enn andre. Det kunne ikke falt meg inn å forvente noe sånt! Jeg kunne kanskje grudd meg til å spørre om du kunne orket å ta noen bilder, altså å jobbe litt, men jeg hadde da for søren ikke forventet å FÅ dem i etterkant! Jeg forventer ikke at folk jobber gratis, siden jeg ikke gidder å jobbe gratis selv heller. Og så har denne "venninnen" din publisert det også? E're mulig!? Anonymous poster hash: 053dc...d83
Vaffelstrikk Skrevet 3. mai 2014 #10 Skrevet 3. mai 2014 De burde absolutt spørre, ikke forvente! Jeg er bare hobbyfotograf selv, men har vært "leid" inn for å ta bilder i bryllup hos perifere venner. Fikk dekket utgiftene jeg hadde og selvfølgelig være med på middag etc. Det tar mye energi å ta bilder av hele begivenheten, og forstyrrer selvsagt deltakelsen for den det gjelder. Selv om jeg syns det er artig ville jeg ikke tatt på meg ansvaret for å dekke bryllupet til nære venner der det er mer naturlig at jeg deltar som gjest.Tar uansett mye bilder og deler de gjerne med de det gjelder om de spør.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #11 Skrevet 3. mai 2014 Hadde ringt henne og spurt når fotografen de har leid for dagen skal ta bilder, for du ville helst ikke måtte reise deg under middagen og når folk taler siden du tross alt er der som gjest:) Så hvis du kunne samkjørt litt med den innleide hadde det vært flott sånn at du og får kost deg litt:) Hvis ikke det er hint nok burde hun fått wt spark i ræva.. Anonymous poster hash: 1b08d...21e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #12 Skrevet 3. mai 2014 Jeg syns det er frekt at hun ikke har spurt deg ordentlig om dette. Da kunne du fått bestemt selv om du vil det og kunne fortalt at du ikke kom til å fly rundt under middag, taler, kake osv. Om du har bestemt deg for å gi henne noen biler syns jeg ikke du trenger fly rundt hele dagen over alt for å ta de. Du er invitert som gjest og skal få sitte i ro under måltidet osv. I ettertid kan hun heller ikke si at du burde gjort ditt og datt. Det er blitt forventet opp gjennom årene at jeg som kokk skal stille opp Jeg har bare latt som om jeg ikke har forstått dette og når de sier noe sier jeg bare at nei jeg har allerede en jobb og på fritiden vil jeg gjøre andre ting Om jeg har lyst tilbyr jeg meg selv, men det skal ikke være noe andre forventer av meg. Anonymous poster hash: ba0d2...844
3 i april Skrevet 3. mai 2014 #13 Skrevet 3. mai 2014 Du må ivertfall ikke kjøpe gave utenom. Om de skulle leid en profesjonell fotograf en hel dag hadde det kostet skjorta. Kjøp et pent kort, skriv noen koselige ord og skriv at din gave er at du er fotograf for dagen til den nette verdi av kr xxxx.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #14 Skrevet 3. mai 2014 Enig med hun over, men ikke skriv noe sum. Anonymous poster hash: f0d30...cd5
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #15 Skrevet 3. mai 2014 Jeg hadde meldt avbud dagen før pga sykdom. Frekt, men shit samme. Anonymous poster hash: f382b...fbc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #16 Skrevet 3. mai 2014 Spurt, håpet og forventet, men skjønt om det ikke hadde passet av ulike årsaker. Anonymous poster hash: 4dd66...081
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå