Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #1 Skrevet 3. mai 2014 Et vennepar av oss skal ha dåp neste helg. Stor greie med mye gjester. Vi er invitert og jeg setter pris på at de ønsker å ha oss der på den store dagen. Men...det som er. Jeg er fotograf og jobber som det. Det blir da forventet at jeg skal ta alle bilder hele dagen. Fra kirke til selskap og slikt. Jeg hadde jo tatt masse bilder uansett for jeg elsker å ta bilder...men jeg syns det er dumt når det bare forventes. Type hun forteller alle at det er så flott at de har egen fotograf for dagen. Hun har faktisk ikke spurt engang. Det var mer slik "du vet at du må ta bilder hele dagen". Så vil hun ha alt på cd etterpå. I tillegg til gave. Hun er jo en venn så jeg hadde nok gjort det uansett, men føler ikke jeg bare er en gjest når jeg må "jobbe" hele dagen. Ikke minst...skulle de leid meg den dagen koster det endel...men tror ikke de tenker slik. Jeg kan jo ikke si noe nå, og det er ikke klaging egentlig...bare et lite hjertesukk :-) Hadde dere spurt eller forventet? Anonymous poster hash: 9f061...56c
Mamma`n til turbo Skrevet 3. mai 2014 #2 Skrevet 3. mai 2014 Kjempe frekt og hadde aldri vært forventet her! De kunne ydmykt spurt om de kunne leid deg inn den dage og du kunne tatt en redusert/symbolsk pris for det istedenfor gave.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2014 #4 Skrevet 3. mai 2014 Jeg ville aldri forventet noe slikt - jeg ville spurt! Jeg driver med noe helt annet, men opplever også "kan ikke du bare" og "det er jo så fort gjort". Jeg så på det som en selvfølge å hjelpe venner og familie, men jeg har sett at hos de aller fleste så går dette én vei. Da slutter jeg, eller forteller at de kan kontakte meg på jobb om akkurat dette for nå har jeg fri. Å leie en fotograf en søndag, arbeid, leie utstyr og etterarbeid koster jo ganske mye! Det er i mine øyne veldig frekt at din venninne skryter av å ha egen fotograf når hun aldri har spurt deg! Anonymous poster hash: 94ac8...d44